TomTom Rider 550

Nu heb ik ze niet op mijn voorruit geplakt maar op een steuntje bij de luchtroostertjes, misschien maakt dat uit en kan de GPS dan makkelijker de signalen via de zijruiten ontvangen.
Zou goed kunnen.

Die voorruit hangt aan 1 kant aan massa uiteraard en dan heb je een mooie HF afscherming :+
Meestal zit bij een interne GPS de ontvanger dan ook in de spiegelpoot en daar zit normaal glas achter.
 
En in sommige auto's werkt het sowieso niet ok.
Ford is er berucht om met de voorruit verwarming, dat schermt mooi de GPS signalen af, dan blijft het sowieso problematisch.

Wel handig die verwarming maar dat is een ander onderwerp ;)
:o toevallig heb ik idd een Ford met voorruitverwarming (want waarom heb je anders een Ford? :P)!
 
Wij hebben sinds kort ook de rider 550 en probeer het apparaat te leren kennen.

Weet iemand of het mogelijk is dat ie gewoon altijd vraagt wat voor route je wilt plannen ?
Dus kort, economisch of snelst zeg maar.

Een hint naar een website tomtom door dummies is ook welkom.
Kan eigenlijk alleen maar afgezaagde ellenlange YouTube verhalen vinden waar dan net geen info in zit.
In de TomTom (het navigatieapparaat) heb je die optie.
1. Tik op de knop met de 4 puntjes en het woord menu.
2. Je zit nu in het hoofdmenu.
3. Tik op Instellingen
4. Tik op Routeplanning
5. Jouw keuze-opties vind je bij "plan altijd dit type route".

Succes met, hopelijk bedoelde je dat .
 
In de TomTom (het navigatieapparaat) heb je die optie.
1. Tik op de knop met de 4 puntjes en het woord menu.
2. Je zit nu in het hoofdmenu.
3. Tik op Instellingen
4. Tik op Routeplanning
5. Jouw keuze-opties vind je bij "plan altijd dit type route".

Succes met, hopelijk bedoelde je dat .
Beste 3 Strikes Out,

Bovenstaande is niet wat Thumper bedoelt. In jouw voorstel stel je de standaard optie vast, Thumper wil juist telkens, bij elke nieuwe routeplanning, de vraag krijgen wat voor type route hij wil. M.i. biedt TomTom deze optie (nog) niet.

Groet!
 
Eindelijk dan toch over van de chineese navigatie naar een echte Tomtom rider 500.
Een hele stap en (grotendeels) een vooruitgang. Stabiliteit is in elk geval uitstekend!
Het scherm heeft echter wel iets eigenaardig waarvan ik benieuwd ben of dit nu standaard is bij Tomtom of niet.
Wanneer ik recht of iets van onder het scherm bekijk is de kleurweergaven en helderheid erg goed (eerste foto)
Echter de inkijk iets vanuit boven (voor mij normale kijkhoek, gps zit met een Ram mount klem op het stuur) geeft een erg flets beeld (tweede foto).
Is dit normaal voor een Tomtom 500?
IMG_20210725_151437a.jpg
IMG_20210725_151430a.jpg
 
Afwijkende kleuren onder een hoek is iets van bij een LCD scherm hoort maar deze is normaal gesproken beide kanten op gelijk. Een Rider heeft zeer hoogst waarschijnlijk ook een polarisatiefilter. Om effecten van invallend licht te verminderen. Ik vermoed dat het polarisatiefilter de oorzaak is. En dat iedere Rider dit dus heeft
 
Beste 3 Strikes Out,

Bovenstaande is niet wat Thumper bedoelt. In jouw voorstel stel je de standaard optie vast, Thumper wil juist telkens, bij elke nieuwe routeplanning, de vraag krijgen wat voor type route hij wil. M.i. biedt TomTom deze optie (nog) niet.

Groet!
Klopt, moest het nog even checken maar dat is wat ik bedoel.
Als ik het me goed herinner deed mijn vorige tomtom dat ook wel. (Uit 2010 ongeveer)
 
Beste 3 Strikes Out,

Bovenstaande is niet wat Thumper bedoelt. In jouw voorstel stel je de standaard optie vast, Thumper wil juist telkens, bij elke nieuwe routeplanning, de vraag krijgen wat voor type route hij wil. M.i. biedt TomTom deze optie (nog) niet.

Groet!
Hmmm, ok. In het keuze menu staat toch ook de optie aangeboden "vraag mij elke keer" (of iets dat daarop lijkt)?
Ik mis kennelijk iets, Jim.

Of is de wens om zo'n keuze te krijgen met het maken van een route in MyDrive?

Bart
 
Dan een compleet andere vraag van mij:

Bestaat er een mogelijkheid om een route andersom te rijden?

Ik heb nl een route gemaakt. A naar B. Dus geen rondrit.

Kan ik via MyDrive (webversie) of via de TomTom (navigatie) de keuze instellen om van B naar A te rijden?

Thx!
 
Ik denk dat je de optie bedoelt voor een snellere route tijdens het rijden.

In mydrive staan rechtsboven 2 pijltjes.
Daarmee kun je hem zo omdraaien.
 

Bijlagen

  • IMG_20210725_185719.jpg
    IMG_20210725_185719.jpg
    218,8 KB · Weergaven: 21
Wat @thumper volgens mij bedoeld is het volgende.
Je geeft een bestemming in en vervolgens gaat de TomTom meerdere routes berekenen en laat deze zien of stelt de vraag: "Wil je een snelle, korte, economische of kronkelroute maken" Je maakt dan de keuze en gaat vervolgens rijden.
 
Ha thumper. Aha. Nu zie ik wat je bedoeld. "Vraag me zodat ik kan kiezen" zou je graag zien in het menu "plan altijd dit type route" en niet alleen in het menu " als er een snellere route beschikbaar is".

Die pijltjes....Haha gevonden in MyDrive. Die gebruikte ik nooit. Ik sleepte daar de punten met de muis in de juiste volgorde.

Is er ook een oplossing in de TomTom (navigatiekastje) zelf om de route andersom te rijden?
 
Weet iemand wat de lichtbruin omrande delen betekenen ?
 

Bijlagen

  • 86D1562F-EB37-4030-8F7A-AA192E0B594E.png
    86D1562F-EB37-4030-8F7A-AA192E0B594E.png
    345,3 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Wegwerkzaamheden: afsluitingen, versmallingen e.d. Als je verder inzoomt zie je aan de symbolen wel wat er aan de hand is.
 
Track omdraaien...denk 't niet.
Wou dat zelf vorige week eens doen...op gps en in MyDrive nergens te vinden. Dat is nu eigenlijk toch een vrij basic ding om in te bouwen he?
 
Track omdraaien...denk 't niet.
Wou dat zelf vorige week eens doen...op gps en in MyDrive nergens te vinden. Dat is nu eigenlijk toch een vrij basic ding om in te bouwen he?
Met de 400 serie kon het volgens mij wel. Of was het die daarvoor?
Die heb ik dus, en die kan het wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan