Ton van Heugten Motors

CB3504fun

Die hard MF'er
28 mrt 2007
491
0
Midden des lands
Hoi

Op de zijkapjes van mijn CB500 staat een sticker van Ton v. Heugten Motors. Ik neem aan dat mijn fiets daar ooit als nieuw de winkel heeft verlaten. Nu weet ik dat Ton van Heugten twee jaar geleden is overleden, en dat hij misschien wel de beste Nederlandse motorcrosser ooit was, maar over zijn motorzaak kan ik heel weing informatie vinden. Het schijnt dat hij vanuit zijn motorzaak een raceteam bestierde.

2m3pbir.jpg


Voor het 'historische plaatje' vind ik het wel leuk om te weten uit wat voor motorzaak mijn CB500 afkomstig is. Wie weet bijvoorbeeld nog het adres van deze motorzaak, of is er wel eens geweest. Of misschien heeft iemand nog foto's of leuke anekdotes over van Heugten en zijn motorzaak. Ik hoop dat er op dit forum wat bezoekers op leeftijd zijn die misschien wat informatie hebben...
 
Ferrie Brouwer werkte daar aan de 3 cilinder 350 Yamaha en ook had een hand in de twin 650? yamaha sidecar crosser.
Ontmoete Ferrie en de andere Yamaha GP mechanics daar een paar maal.
Heb daar mijn GT 750 water koker mijn XT500, RD400 en TZ 250 Yammies okk aan geschaft ook als ik dat herriner.
Mijn vader had veel zaken met de Heuga tapijt fabriek.
Klikte na de posting op de laatste www bar in de post above, en daar is het allemaal beschreven bij Ferrie him self!!
 
Laatst bewerkt:
Ben er in de '70-er jaren veel geweest. Met name vanwege de deelname aan de 24 uur van Oss, ook hier had Ferry Brouwer een hand in. Dit EGLI 1080 kanon werd door Kees en Harrie van der Kruijs bereden. Bloedsnel maar niet makkelijk te berijden vanwege de dubbele weber afstelling heb ik begrepen van Harrie.

Gr. rob
full
 
Laatst bewerkt:
In het motorrijwiel stond 1.5 jaar geleden een tweedelig artikel over de gebroeders van Heugten.
Zal even kijken of ik dat voor je kan vinden.

Twin4life
 
Laatst bewerkt:

Die laatste link kende ik nog niet. Interesant verhaal!

@ Twin4life: de uitgave waar het eerste deel van het verhaal in stond had ik destijds (2007) gekocht, vooral omdat er een artikel over een mooie Triton in stond. Het van Heugten artikel heb ik toen diagonaal doorgelezen, was toen nog niet een naam die bij mij een belletje deed rinkelen. Heb het tijdschrift toen ik het uit had dan ook weggegooid |(

@Bg: Leusderweg weet ik wel te vinden, woon zelf in A'foort ;) . Zal er eens een kijkje gaan nemen. Weet je toevallig nog het huisnummer?
 
Nee ik rij er bijna dagelijks langs.............

Maar als je vanuit de stad richting het Borneoplein rijd dan kom je aan je linkerhand een (dacht ik) wit vrijstaand pand tegen
Iets voor de bakkerij.

Ik zal volgende week ff stoppen en kijken naar het huisnummer
 
Het was op de leusderweg 250 te Amersfoort.
Ik heb er jaren gewerkt, bijna van begin tot einde van het bestaan.
Ton was een fijne kerel, en verdiende beter.
Meer weten over de zaak van toen??
Je kan mij mailen; robadvokaat257@casema.nl

mvrgr Rob.
 
Hoewel ik niets meer heb gehoord, ga ik er maar van uit dat de vragen omtrent de Ton v Heugten sticker enz voldoende zijn beantwoord.
Groeten, van een oud medewerker van TVH.
 
Hoewel ik niets meer heb gehoord, ga ik er maar van uit dat de vragen omtrent de Ton v Heugten sticker enz voldoende zijn beantwoord.
Groeten, van een oud medewerker van TVH.


ton van heugten is de oom van een vriendin van mij
ga haar vader dit eens laten lezen (de broer)

zal het wel leuk vinden.
 
Een broer van Ton?
Vast wel leuk voor hem en de anderen,te weten dat Ton nog lang niet vergeten is.
Ik heb niet alleen lang gewerkt in zijn zaak ( koopavonden en zaterdags ) met alle toffe collega's maar ook veel leuke dingen met Ton meegemaakt.
Ik geeft er even een mee.
Op een gegeven moment had Ton een oude Vincent V-twin verkocht aan een bekende fam uit Soest ( busbedrijf ) deze koper wilde de motor graag door Ton het huis in gereden hebben.
Geen probleem, tuindeuren wijd open en Ton stevende best wel wat te snel op de deur opening af,richting huiskamer.
Nog maar net binnen gekomen ging het fout, het brede stuur van de Vincent bleef aan de zware overgordijnen hangen, waardoor de gordijnrails met gordijnen naar beneden kwamen, maar door het zware extra gewicht aan het stuur maakte de Vincent een wat scherpe bocht op het parket, vet zwarte rubber streep als gevolg.
Iedereen geschrokken, Ton heeft de Vincent weten te stoppen en riep ,wat gebeurt hier dan weer!......grote grijns.
Uiteindelijk schoot iedereen in de lach, eind goed al goed.
Een van de onvergetelijke dingen die ik met Ton heb meegemaakt.

Rob. A. ( AD )
 
Na u vraag , hebben de mensen hun best gedaan u verder te helpen.
Zal ik ze dan maar bedanken? dank mensen.
mvrgr
Tjonge tjonge.........
 
Na u vraag , hebben de mensen hun best gedaan u verder te helpen.
Zal ik ze dan maar bedanken? dank mensen.
mvrgr
Tjonge tjonge.........

Neem me niet kwalijk

Het topic was na augustus 2010 weggezakt en ik heb het sindsdien ook niet meer gevolgd. De reacties van na augustus zie ik nu voor het eerst en zijn zeer de moeite waard. Alsnog mijn dank daarvoor!

Inmiddels heb ik de informatie die ik zocht, en mag er een slotje op dit topic.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het, dit is een late reactie.
Maar, ik heb veel nieuws over Ton.
Ton is mijn vader, hij had een vrouw, waarmee hij 5 kinderen had, hij komt zelf uit een gezing van 16 broers en zussen. Hij ging vreemd, en daardoor ben ik ontstaan :)
Hij is wereldkampioen zeispancross geweest, en is ook een paar keer Europees kampioen geweest en heel vaak Nederlandskampioen geweest.
Ton was inderdaad een man met veel humor :9
Later meer ;)
MVG, winston
 
Ben er nagenoeg om de hoek geboren en opgegroeid. Terwijl ik met mijn vrienden nog midden in de brommers zat toch al iedere week rondneuzen voor het "echte" werk.

Heb er geloof ik ooit nog een Bonneville gekocht.

leusderweg_tonvanheugten.jpg

leusderweg_tonvanheugten2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo Winston, een zoon van Ton? zou kunnen wezen ( met alle respect ) Ton was niet echt O-) monogaam te noemen.
Wel een geweldige vent. ( en nog niet vergeten )
Maar vijf kinderen? met zijn eerste vrouw T. had hij twee dochters.
Op de zwart wit foto nog net mijn Z1 900 te zien ( de 4e ) in de rij, dat was mijn parkeerplekje omdat ik er in mijn vrije tijd werkzaam was.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het, dit is een late reactie.
Maar, ik heb veel nieuws over Ton.
Ton is mijn vader, hij had een vrouw, waarmee hij 5 kinderen had, hij komt zelf uit een gezing van 16 broers en zussen. Hij ging vreemd, en daardoor ben ik ontstaan :)
Hij is wereldkampioen zeispancross geweest, en is ook een paar keer Europees kampioen geweest en heel vaak Nederlandskampioen geweest.
Ton was inderdaad een man met veel humor :9
Later meer ;)
MVG, winston
Dan ken je ook Gerard van Heugten die vlak bij het het Euterpeplein woonde ,die ging nog wel eens mee stappen met ons en de jongens van Mastbroek sloperij

Heb hier trouwens al jaren nog een mooie ouwe blauw metalice crosshelm hangen van V Heugten :}

Ik heb afgelopen jaar een org Z1-R verbouwd naar superbike ,deze bleek ooit vroeger nieuw verkocht te zijn aan de Leusderweg ,waar ik trouwens ook wel eens kwam vroeger,
Het leuke is dat deze Z1-R uit 1979 nu weer in Amersfoort bij mij in me schuur terecht kwam !
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ja bekende namen, wat leuk dat je een Z1 R hebt die bij Ton Gekocht is, wie weet heb ik hem wel aan je verkocht .
Ik heb een Z1 900, en in de lade van het kontje zat een TVH winkeltasje, laat het zitten en neem het dus steeds mee.
Ton woonde destijds tov de afrit komende van Hoevelaken afrit Leusderweg.
Gr, Rob (AD, zo als ik genoemd werd )
 
Hoi

Op de zijkapjes van mijn CB500 staat een sticker van Ton v. Heugten Motors. Ik neem aan dat mijn fiets daar ooit als nieuw de winkel heeft verlaten. Nu weet ik dat Ton van Heugten twee jaar geleden is overleden, en dat hij misschien wel de beste Nederlandse motorcrosser ooit was, maar over zijn motorzaak kan ik heel weing informatie vinden. Het schijnt dat hij vanuit zijn motorzaak een raceteam bestierde.

2m3pbir.jpg


Voor het 'historische plaatje' vind ik het wel leuk om te weten uit wat voor motorzaak mijn CB500 afkomstig is. Wie weet bijvoorbeeld nog het adres van deze motorzaak, of is er wel eens geweest. Of misschien heeft iemand nog foto's of leuke anekdotes over van Heugten en zijn motorzaak. Ik hoop dat er op dit forum wat bezoekers op leeftijd zijn die misschien wat informatie hebben...
Hoi

Op de zijkapjes van mijn CB500 staat een sticker van Ton v. Heugten Motors. Ik neem aan dat mijn fiets daar ooit als nieuw de winkel heeft verlaten. Nu weet ik dat Ton van Heugten twee jaar geleden is overleden, en dat hij misschien wel de beste Nederlandse motorcrosser ooit was, maar over zijn motorzaak kan ik heel weing informatie vinden. Het schijnt dat hij vanuit zijn motorzaak een raceteam bestierde.

2m3pbir.jpg


Voor het 'historische plaatje' vind ik het wel leuk om te weten uit wat voor motorzaak mijn CB500 afkomstig is. Wie weet bijvoorbeeld nog het adres van deze motorzaak, of is er wel eens geweest. Of misschien heeft iemand nog foto's of leuke anekdotes over van Heugten en zijn motorzaak. Ik hoop dat er op dit forum wat bezoekers op leeftijd zijn die misschien wat informatie hebben...
 
Terug
Bovenaan Onderaan