top end revisie drz400e

fretje-pitbull

MF veteraan
6 jun 2009
1.192
0
west vlaanderen
omdat ik een hoog olieverbruik heb ga ik m'n top end reviseren
daarbij is de kans groot dat ik een big bore setje erop smijt :p
nu ben ik bezig met de motor uit te bouwen, kga van dit topic een soort fotoalbum maken :p
nu komt m'n eerste vraag de carbu is eruit en ik denk dat ik de reden gevonden heb waarom de quad stationair 6-7000rpm draait zie foto,




iemand een id waar ik dit onderdeeltje (is plaatje wat op de gasschuif zit) goedkoop kan verkrijgen (origineel keihin is het 104euro :braak: )
 
omdat ik een hoog olieverbruik heb ga ik m'n top end reviseren
daarbij is de kans groot dat ik een big bore setje erop smijt :p
nu ben ik bezig met de motor uit te bouwen, kga van dit topic een soort fotoalbum maken :p
nu komt m'n eerste vraag de carbu is eruit en ik denk dat ik de reden gevonden heb waarom de quad stationair 6-7000rpm draait zie foto,
[~[url="http://img835.imageshack.us/img835/2626/dsc03612l.jpg"]afbeelding~][/url]

[~[url="http://img88.imageshack.us/img88/2741/dsc03613q.jpg"]afbeelding~][/url]

iemand een id waar ik dit onderdeeltje (is plaatje wat op de gasschuif zit) goedkoop kan verkrijgen (origineel keihin is het 104euro :braak: )

Quad?
 
omdat ik een hoog olieverbruik heb ga ik m'n top end reviseren
daarbij is de kans groot dat ik een big bore setje erop smijt :p
nu ben ik bezig met de motor uit te bouwen, kga van dit topic een soort fotoalbum maken :p
nu komt m'n eerste vraag de carbu is eruit en ik denk dat ik de reden gevonden heb waarom de quad stationair 6-7000rpm draait zie foto,
[~[url="http://img835.imageshack.us/img835/2626/dsc03612l.jpg"]afbeelding~][/url]

[~[url="http://img88.imageshack.us/img88/2741/dsc03613q.jpg"]afbeelding~][/url]

iemand een id waar ik dit onderdeeltje (is plaatje wat op de gasschuif zit) goedkoop kan verkrijgen (origineel keihin is het 104euro :braak: )

als je dan toch aan de slag gaat een Mikuni BSR 36 erop
zit op de nieuwe 350 raptor ook *O*
 
Gaat toch wel weer kriebelen als ik het woord "quad" hoor...


Als het goed is, liggen er ergens bij mijn moeder op zolder wat "dozen en grut" :P waar een 87'er Banshee in zit... in vetpapier en tot het laatste moertje uit elkaar gehaald :)
 
Laatst bewerkt:
Zo bedoel ik t helemaal niet, ik bedoel meer, als je een lijn trekt, trek m dan duidelijk. In de quad zit een motorfietsblok, net zoals in zon buggy. Dus horen die mensen thuis op mf. Vind ik
Een duidelijk lijn gaat niet. Wat je ook doet, het is altijd wel voor iemand onduidelijk :)
 
de blok is eruit :D

daarna het kleppendeksel ervan en de zuiger en nokkenassen op het juiste punt gezet

de nokkenassen eruit :p

daarna de cilinderkop ervan en de zuiger ervan,
gelukkig ziet die er redelijk goed uit (heeft wel een hoonbeurtje nodig)

enkel op zuiger een klein putje te zien en een beetje koolaanslag

gelukkig geen kapotte cilinder ofzo :D
kdenk dat ik de originele cilinder ga blijven houden
 
net de kleppen eruit gehaald,
de inlaatkleppen zien en voelen er goed uit (inlaatkant v/d cilinderkop is zelfs geflowd :D )
de uitlaatkleppen zijn minder; de klepgeleiders zijn versleten (waarschijnlijk daarvan olieverbruik) + dat ze door koolaanslag niet mooi dichten en dat ze er maar wit uitzien...






hoe kun je de binnenkant kuisen (de kant van uitlaat)?
 
Terug
Bovenaan Onderaan