Topsnelheid 130 km/u van Triumph Daytona 675

Verzegelen is gelul, en een dealer (merkdealer neem ik aan??) zonder testbank is waardeloos.
Ik zou naar een ander motorbedrijf gaan, en daar op de testbank met je motor.
Als hij minder dan 25kw is, de uitdraai meenemen en naar de 1e dealer gaan.
Kunnen ze lekker op hun eigen kosten je motor 25 KW maken (Dus geen 20 of 23 oid)!
 
dat is wel heel apart, dat hij zelf geen testbank heeft. want hoe komt hij dan aan een uitdraai voor je motor, en hoe weet hij zeker dat hij wel op 25 wk staat en niet iets minder, bij welke dealer is het als ik vragen mag, dan weet ik dat een beetje uit moet kijken.

Zelf heb ik niet het probleem van 25 kw, aangezien ik op een Moto Guzzi 35v rij, en die heeft max 24 kw(en die haalt van de berg af zo 160 km/u

Edit: ik had niet gezien dat er al een 2de pagina was.
 
Laatst bewerkt:
Dat maakt niet uit hoor:)
In principe is er geen uitdraai nodig, omdat hij officieel op 25kw kan. Er is een standaard 25kw set beschikbaar, gemaakt door Triumph. Je zou dan toch wel kunnen vertrouwen dat hij met dat setje op 25kw staat en niet minder, helaas is dat niet het geval.
Ik heb het setje er nu uit laat te halen. Ik laat hem denk ik nu via de cdi begrenzen, helaas is dit wel illegaal, maarja je kan niet alles hebben ;)
 
Waarom laat je niet een paar schroeven onder de gasschuif zetten? Motorboer met testbank kan dit in een uurtje fixen, ben je 5 tientjes verder.
Is bij mij ook gedaan, ik wil niet anders meer (maar gebeurd ook niet, na de winter mag de 25 KW eraf :) )
 
Het probleem is opgelost, hij rijdt nu heerlijk. Ik kan nu eindelijk lekker rustig toeren, stadsverkeer is geen hel meer. Ik heb meer dan genoeg power op de snelweg en het verbruik is flink gedaald :) wat is er aan veranderd? Hij is weer in dezelfde staat als hij oorspronkelijk was ;)
 
Ja, ik heb het helemaal uitgezocht, andere manieren waren ook niet legaal, dus dan maakt het weinig verschil wat ik doe ;)
 
HAHAHHAA, sorry, kom ik met mijn er-5 nog voorbij knallen. Zie het gewoon helemaal voor me, ik met mijn brikkie, een daytona 675 (een van de mooiste motoren ooit) voorbij knallen. maar om te antwoorden op je vraag. Ik heb mijn twijfels over dit verhaal. Mijn er-6 haalt, al doet die er lang over, 160. Zou toch ff checken.

Wedstrijdje?,tegen de mijne }) .
O shit,die is niet begrenst :$

:+
 
Hier klopt echt helemaal niets van. Ik heb mijn R6 ook gewoon legaal laten begrenzen op de gasschuif en hij loopt gewoon 196... Je bent echt zwaar de pineut als je nu een aanrijding veroorzaakt maar je moet het zelf weten. Het is in ieder geval mogelijk om hem op een legale manier op 25 kw te krijgen zonder dat hij zo traag als stront is... :]
 
Het wordt tijd dat de regeling naar 35kw gaat, en dat de fabrikanten dan met wat aantrekkelijke <35kw modellen gaan komen.

135km als max lijkt me meer op 15kw of zo. Kun je geen second opinion vragen bij een andere dealer? Of de importeur benaderen?
 
Mijn 600cc yamaha fzr uit 92 haalt met 25kw setje de 150 volgens de papieren. Heb dit nog niet uitgeprobeerd :P, rij pas een anderhalve maand.
Bij mij is er een setje van yamaha zelf ingezet d.m.v ringetjes in de carburateur waardoor die niet helemaal open kan (kan gashendel wel helemaal open draaien, gebeurd alleen weinig)
Onder de 6000 toeren trekt ie lekker daarna zakt ie in, klote 25kw :P
 
Staat hij nu als lichte motor op kenteken?

Zo niet, dan zou ik toch een 25 kw testbank uitdraai regelen. Als je zo aangehouden wordt ben je sws de lul.
 
Ja, ik heb het helemaal uitgezocht, andere manieren waren ook niet legaal, dus dan maakt het weinig verschil wat ik doe ;)
Er zit een verschil tussen legaal voor de wet en waar de verzekering genoegen mee neemt! Nu rijd je dus onverzekerd rond. Zoals al eerder vermeld, ga naar een motorzaak met testbank en laat hem op het gas begrenzen, ben je voor +/- 100 euro klaar en ben je in ieder geval verzekerd (vraag wel na bij de maatschappij of je verzekerd bent met uitdraai van de testbank, niet alle verzekeringen doen dat namelijk).

~[edit] Ik haal met de Bandit 600 volgens mn gps 140 km/u. Onder de 100 km/u merk je eigenlijk weinig van de 25 kw mits je hem niet op toeren jaagt natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Mijn 600cc yamaha fzr uit 92 haalt met 25kw setje de 150 volgens de papieren. Heb dit nog niet uitgeprobeerd :P, rij pas een anderhalve maand.
Bij mij is er een setje van yamaha zelf ingezet d.m.v ringetjes in de carburateur waardoor die niet helemaal open kan (kan gashendel wel helemaal open draaien, gebeurd alleen weinig)
Onder de 6000 toeren trekt ie lekker daarna zakt ie in, klote 25kw :P
Daarom kun je ook beter een twin (sv650 bijvoorbeeld) op 25kw laten zetten dan een sportieve viercilinder. Veel verstandiger om die pas te kopen na je 25kw periode.

Van een 3-pitter had ik meer verwacht dan de TS blijkbaar van zijn fiets krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Mijn 600cc yamaha fzr uit 92 haalt met 25kw setje de 150 volgens de papieren. Heb dit nog niet uitgeprobeerd :P, rij pas een anderhalve maand.
Bij mij is er een setje van yamaha zelf ingezet d.m.v ringetjes in de carburateur waardoor die niet helemaal open kan (kan gashendel wel helemaal open draaien, gebeurd alleen weinig)
Onder de 6000 toeren trekt ie lekker daarna zakt ie in, klote 25kw :P

Durf je geen 150 te rijden of wat? :Z
 
Dan nog, ik probeer dat altijd meteen uit.
Moet wel zeggen dat niet iedereen zijn rbw wil riskeren...
Ik heb dat nog nooit bij een motor uitgeprobeerd. Gaat er niet om hoe hard die kan; gaat erom hoe hard ik wil, en wat ik nog comfortabel vind.

Edit: overigens heb ik ook nog nooit een 25kw fiets gehad, dus is de vraag misschien minder aan de orde.
 
Laatst bewerkt:
Durf best wel 150 te rijden, maar hard rijden op de snelweg vind ik dus absoluut niet boeiend. Hard rijden over een bochtig landweggetje is veel leuker :P
(en qua rijbewijs ben al lekker bezig, want was woensdag geslaagd, zaterdag motor gehaald, zondag te hard en geflitst xD, was maar 6 te hard maar toch.....oh ja ben ook nog een keer tijdens me les geflitst (van de voorkant :P))

~[edit] verschil tussen 140(wat ik al wel heb gereden)en 150 zal ook niet zo groot zijn
 
Laatst bewerkt:
Durf best wel 150 te rijden, maar hard rijden op de snelweg vind ik dus absoluut niet boeiend. Hard rijden over een bochtig landweggetje is veel leuker :P
(en qua rijbewijs ben al lekker bezig, want was woensdag geslaagd, zaterdag motor gehaald, zondag te hard en geflitst xD, was maar 6 te hard maar toch.....oh ja ben ook nog een keer tijdens me les geflitst (van de voorkant :P))

\[edit] verschil tussen 140(wat ik al wel heb gereden)en 150 zal ook niet zo groot zijn

Ik ben niet zo van de landweggetjes.. Veel modder, smalle wegen, diepe bermen, veel bomen recht naast de weg en daardoor ook weinig overzicht vaak.

Afritten van snelwegen zijn bijvoorbeeld een stuk veiliger vaak.
 
Lang niet overal vangrails.

En nee geen snelwegridder, kom er zelden, ga alleen wel ooit afritten/opritten rijden.

Ik vind landweggetjes gewoon niet geschikt om hard te rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan