Omdat je je weer in precies dezelfde situatie gemanoeuvreerd hebt.Waarom herhaalt het zich weer??
Word vervolgt.
Klopt, mar niet ZO extreem als de geschetse situatie..remtrommels met maar 1 oplopende rem hebben ook ongelijke krachten
Dit heb ik enige tijd geprobeerd maar gebeurd niets, en verklaart niet/is geen oplossing dat de rem van goed ineens veel slechter gaat remmen.Toch zou ik me daar maar op consentreren.
Wat km, 's maken op rustige polderweggetjes, sleuteltje mee om de kabel onderweg nog na te stellen.
En niet om de 5 meter in je rem knijpen, gewoon rijden en de rem gebruiken als dat pas nodig is.
Dit heb ik enige tijd geprobeerd maar gebeurd niets, en verklaart niet/is geen oplossing dat de rem van goed ineens veel slechter gaat remmen.
Een ander iets is dat je op deze motor de rem relatief weinig gebruikt omdat het gas dichtgooien al best veel doet (13 pk diesel)
Toch zou ik me daar maar op consentreren.
Wat km, 's maken op rustige polderweggetjes, sleuteltje mee om de kabel onderweg nog na te stellen.
En niet om de 5 meter in je rem knijpen, gewoon rijden en de rem gebruiken als dat pas nodig is.
Klopt, mar niet ZO extreem als de geschetse situatie..
De schoen/schoenen
Dat maak jij er van.
Als je enkel en alleen één schoen, met alle kracht die je hebt, met de hevel op het stuur, tegen de trommel trekt, ook dan gebeurt er niets met de ankerplaat. En ik had er al helemaal niet van gesproken dat je dit onder het rijden moet doen. En al zou je......, tenminste, ik ga niet mee in die bangpraterij
Maar uh, hoe lang is "ineens" tussen normaal remmen en niets remmen?
En is "ineens" de afstelling veranderd/versprongen/uitgerekt/afgesleten, en zou je dit dan weer bij moeten stellen?
Eigenlijk blijf ik er bij dat de voering alweer te hard is, maar als jij zeker weet dat dit niet zo is, dan zie ik geen andere mogelijkheid om het op de "midlifecrisis manier" te proberen. (nu je alle andere opties al gehad hebt)
Maar ik weet''t anders ook even niet meer.
Ik bedoel de kabel nastellen, als de hevels op de trommel goed staan hoef je daar, naar mijn idee, voorlopig niet meer aan te komen.
Er zijn in India verschillende fabrieken die Enfield-onderdelen maken, in diverse prijsklassen en kwaliteiten.je zou haast gaan denken dat het iets met kwaliteitsverschil te maken heeft tussen Japanse/europese/amerikaanse of zelfs Zuid Koreaanse onderdelen, en indiase/chinese/...
Dat klopt wel, maar "onze" Sam is daar ja niet zeker van....
De schoen/schoenen
Maar uh, hoe lang is "ineens" tussen normaal remmen en niets remmen? ca 10 minuten
En is "ineens" de afstelling veranderd/versprongen/uitgerekt/afgesleten, en zou je dit dan weer bij moeten stellen? Zoals geneomd heb ik alles gemerkt en 'verstelt'er zichtbaar niets. Dat is het vreemde
Eigenlijk blijf ik er bij dat de voering alweer te hard is, van alle 3 paar? e hoe zou dat zo snel komen dan? maar als jij zeker weet dat dit niet zo is, dan zie ik geen andere mogelijkheid om het op de "midlifecrisis manier" te proberen.je kan lezen dat dat op hezelfde neerkomt. (nu je alle andere opties al gehad hebt)
Jij hebt wel bijzondere theoriën vandaag.
Precies weer zoals half jaar terug , iedere keer als ik de rem loslaat lijkt de onderlinge afstelling tussen de schoenen te veranderen, ook wel/niet zwaar aanlopen in zelfde positie..
Rem losser afstellen geeft soms meer aanlopen.. raar,,
Hevels komen wel steeds terug in dezelfde ruststand.(merktekentjes gemaakt)
Met veneukte quotes kan ik niets beginnen
En verder -->
Ja hé?
Of toch niet..., wie heeft bovenstaande geschreven
En nog steeds weet ik niet wat voor tijdseenheid "ineens" bij jou heeft.
Maar goed, ik vink even af:
Merktekens op dezelfde plaats
Kabel afstelling hetzelfde
Schoenen niet versleten of afgesleten
Kortom, mechaniek is exact het zelfde als voorheen, met afstelling en alles. En "ineens" (ja, daar is ie weer) vertraagd het niet meer. Wat blijft er dan uiteindelijk nog over.........
Remschoenen hard of glad.
Remtrommel is glad/heeft geen weerstand (door welke reden dan ook)
En meer kan ik er ook niet over zeggen......
In jouw geval zou ik het dat spul onder de arm pakken en bij Eggens om advies gaan vragen.
Bekijk mijn post van 14.23 nog eens... (moet je op 'vergroten' klikken, ik wist niet dat de quote er zo uit zou zien)
Eggens heeft me vioriug jaar 290 euro laten betalen voor het uitdraaien van de trommel, ik ga daar niet zo snel nog een keer heen..
Dit dus, stond al op de eerste pagina......Waarom mik je er geen japvoorwieltje in?
Bij zowel mn caferacer als de geel/witte R5 gaan de voorbandjes lichtelijk gillen, als je ff flink doorknijpt......
Nou, misschien maar ik denk ook stukje koeltoer en vesleten matrijzen en niet snappen waarom/how to?Omdat het bij jouw merk niet om kwaliteit draait maar om kosten..?!
Ik ben nog steeds op zoek wat inbouwbaar is.Dit dus, stond al op de eerste pagina......
Nou, misschien maar ik denk ook stukje koeltoer en veslketen matrijzen en niet snappen waarom/how to?
Inbouwbaar: DISC BRAKE CONVERSION, INC BUILT WHEEL (OPTION 2)Ik ben nog steeds op zoek wat inbouwbaar is.