Trial

Iemand een idee (alternatief misschien) Beta tr34 achter remschijf is geknapt (metaal moeheid) nu zijn die dingen niet meer te verkrijgen. Ik heb hopeloos lopen zoeken en toevallig ergens in Engeland iemand tegengekomen die ze zelf maakt. Dus, daar 1 besteld in de hoop dat het past. Duurt natuurlijk allemaal veel te lang en ligt al vanaf 4 april bij de douane.

Hoe krijgen mensen al die oude dingen toch lopend? Dan moet het bij de TR34 toch ook wel te doen zijn. :+
WhatsApp Image 2024-03-28 at 16.05.08.jpeg
WhatsApp Image 2024-03-28 at 16.05.52.jpeg
WhatsApp Image 2024-03-28 at 16.06.27.jpeg
 
Iemand een idee (alternatief misschien) Beta tr34 achter remschijf is geknapt (metaal moeheid) nu zijn die dingen niet meer te verkrijgen. Ik heb hopeloos lopen zoeken en toevallig ergens in Engeland iemand tegengekomen die ze zelf maakt. Dus, daar 1 besteld in de hoop dat het past. Duurt natuurlijk allemaal veel te lang en ligt al vanaf 4 april bij de douane.

Hoe krijgen mensen al die oude dingen toch lopend? Dcan moet het bij de TR34 toch ook wel te doen zijn. :+

Ik weet zo niet waar normaliter remschijven van gemaakt zijn. Ik zou gewoon een paar dealers/importeurs mailen. Wellicht dat iemand nog wel wat heeft liggen. Of dat er een alternatief is wat wel meteen 1op1 past.

Zoniet.. Zou je de oude eens goed kunnen opmeten en dan bijv. een bedrijf zoeken die kunnen lasersnijden. en dan gewoon staal nemen. Zal altijd beter zijn dan niets he XD maar ik weet dus niet of de normale remschijven ook ''gewoon'' staal is
 
Dit lijkt precies op bepaalde bouwjaren Rieju/Derbi brommers. Alleen hebben die doorgaans een grotere diameter.

Scooters hebben wel vaak kleine schijfjes. Soms met 3 gaten, maar met de helft van de gaten krijg je hem ook wel vast.
Trial motoren rijden nooit heel hard dus dan zou ik het risico wel durven lopen, uiteraard je eigen afweging.

Gewoon staal hoef je niet te proberen, dat trekt direct krom.
 
Veel metaal bedrijven willen het niet doen omdat ze het daar te druk voor hebben, of simpelweg zo een schijf niet kunnen maken. Al heel veel dealers gebeld, maar is allemaal 18cm iipv 16cm

Ik kan ondertussen nog even naar de scooter remschijven kijken inderdaad en dan met 3 gaten die overeen komen.

Het is me wel een zoektocht.. hoop dat die uit Engeland nog op de mat komt vallen voor wij in mei op vakantie gaan :)
 
Ik zie dat je in Hoogeveen woont.

In Lemelerveld zit een brommer handel Jos Dijkman. Hele grote webshop met weinig detail info, maar vooral Jos zelf is heel meedenkend, langs rijden en vragen of hij iets passends heeft, desnoods met 3 gaten.

Wel heel goed controleren of het ook echt past. Maar daar geef ik je de grootste kans om op korte termijn wat te vinden.

Hij kan ook remschijven afdraaien. Als je kwa remoppervlak uit komt kun je dus ook een 170 een 160 maken.
 
Ik zie dat je in Hoogeveen woont.

In Lemelerveld zit een brommer handel Jos Dijkman. Hele grote webshop met weinig detail info, maar vooral Jos zelf is heel meedenkend, langs rijden en vragen of hij iets passends heeft, desnoods met 3 gaten.

Wel heel goed controleren of het ook echt past. Maar daar geef ik je de grootste kans om op korte termijn wat te vinden.

Hij kan ook remschijven afdraaien. Als je kwa remoppervlak uit komt kun je dus ook een 170 een 160 maken.
Ja het is vooral belangrijk dat de gaten overeenkomen. In elk geval 3 van de 6 😜 die schrijf van 180mm komt met alles net niet overeen, dus dat was wel jammer. Zal hem eerst eens een mailtje sturen met de foto's. Kan ik daarna altijd nog even langsgaan. Bedankt.
 
Mail krijg je weinig op, telefoon nog minder.

Is een ouderwetse brommer handelaar wat dat aangaat. Peuk op de lip asbak op de toonbank, 20 man in de rij maar rustig de tijd nemen voor die ene vraag over een of ander goedkoop prul.
 
Mail krijg je weinig op, telefoon nog minder.

Is een ouderwetse brommer handelaar wat dat aangaat. Peuk op de lip asbak op de toonbank, 20 man in de rij maar rustig de tijd nemen voor die ene vraag over een of ander goedkoop prul.
Duidelijk. Dan moet ik even langsrijden!
 
Terug
Bovenaan Onderaan