Trial

20230427_233951.jpg


Hij staat er weer spik en span bij en loopt ongekend veel beter, wat natuurlijk niet heel gek is met een fris luchtfilter...

Heb ook maar gelijk de moeite genomen om in de kabelboom te duiken die ik er los bij had gekregen en nu doet t licht t dus ook.
Kan alleen nog niet een geschikte remlichtschakelaar vinden die in de voorremhendel zou kunnen passen.
Heb er een kenteken op zitten en vind t dan ook wel leuk om m iets meer street legal te hebben zodat je er bv op zondag even mee naar de bakker kan...

De olie van Elf zit er ook op, maar voor mijn gevoel kleeft die nu juist iets meer dan voorheen...
Kan wel stilstaan met de koppeling ingetrokken terwijl die in de versnelling staat, maar als ik niet rem, dan rolt die echt wel vooruit
 
Ik vond t vorig jaar met de zoektocht naar een trial ook een doorslag gevend argument om voor deze Montesa te kiezen met kenteken, maar in de praktijk maak ik er nog niet heel veel gebruik van...
Heb er sowieso nog niet heel veel gebruik van gemaakt omdat ik al wist dat ik eerst nog even flink onderhoud moest gaan plegen.
Hou er niet zoveel van om te gokken op t (meestal gebrek aan) onderhoud van de voorganger en dat was ook nu wel weer terecht.

Nu je weet dat alles spik en span is knettert t toch een heel stuk lekkerder.

En wil ook serieus aan mijn behendigheid gaan werken, want heb sinds een paar weken nog een extra noppenfiets aan de stal toegevoegd:

20230421_160749.jpg


Ook die heeft eerst een paar weken op de brug gestaan en is nu in tiptop staat en heeft gelijk een hyperpro-upgrade gekregen voor en achter.
Super fijne fiets en net iets handiger om mee naar de bakker te gaan via een paar.zandpaden dan met de Montesa 😉

Met de montesa zou ik via de bruggetjes in t park en de kinderspeeltuinen gaan... maar of dat heel lang goed gaat qua acceptatie?... O-)
 
20230425_092541.jpg


Ik heb t idee dat er op die plek van de messing schroefbus eentje zou kunnen zitten.
 
Heb nog een remvraag meer:
Ik krijg m met geen mogelijkheid op zijn neus geremd, stoppies lukken me niet.

Het remhendel is knetterhard (uiteraard ook de remvloeistof ververst) maar hij remt niet agressief genoeg om een stoppie te kunnen maken.
Moet ik dat zoeken in andere remblokken? Of is t een eutopie om te denken dat stoppies mogelijk moeten zijn?
 
Vandaag mijn nieuwe aan winst *O* paar uurtjes geleden op gehaald wilde het al een tijdje en nu ook een smoes voor mijn dochter om het 1 en ander bij te brengen in het leren van motor rijden hebbende gezegd tegen moeders

Wel totale nieuwe wereld voor me nu eerst inlezen voor de motor en kijken wat ik nu eigenlijk gekocht heb heb er de ballen verstand van ;) zelf geen instructie boekje voor de in of outs afijn t.z.t. komen we er achter

lees al iets over koppeling kleven dat doet deze ook als die koud is
 

Bijlagen

  • IMG_20230804_141526.jpg
    IMG_20230804_141526.jpg
    138,1 KB · Weergaven: 22
  • IMG_20230804_142131.jpg
    IMG_20230804_142131.jpg
    256 KB · Weergaven: 20
Hé leuk !
Over die koppeling: goede olie is een goed begin.
Maar er is meer: intern is de koppeling wat ruw afgewerkt waardoor 'ie minder goed ontkoppelt dan mogelijk.
Een middagje noeste huisvlijt doet wonderen.
En tenslotte: de waterpomp kan op de as gaan lekken en dan komt er koelvloeistof in je carter waardoor je olie stroop wordt en ontkoppelen een drama wordt.
Héél belangrijk bij deze motoren is dat je goede koelvloeistof gebruikt aangezien het carterdeksel van een legering is gemaakt die aangetast wordt door foute koelvloeistof. Is een bekend probleem.
Ik kan je nog wel meer tekst en uitleg geven.
 
garfield 👍

heb inmiddels een instructieboekje gevonden in pdf vorm een beginetje en wat is de goede koelvloeistof ?? er voor de tekst en uitleg geven
hou ik me graag aanbevolen eerst is een baantje vinden en uit proberen Nunspeet is even gesloten las ik nu op zoek naar wat anders of een terreintje waar dat kan ,
los van een verbouwing tussendoor ;)
 
Vast iets wat magnesium en alu niet opvretert.
Putoline Koelvloeistof 1 Liter
Gooi dit al jaren in al mijn motorfietsen, ook destijds in de trialmotor . Maar smaken verschillen uiteraard.
 
Laatst bewerkt:
Prima motortjes :t
Ga je bij een club rijden ?
Denk het wel om dat te doen het kwam op mijn pad en gekocht nu is denken wat ik wil en Nunspeet is even dicht om snel even een ritje te doen en ook om in te komen lees nu ook dat een licentie en lid te worden dat eerst nodig is en nu zeer weinig tijd om de motor te bekijken of laat staan zelfs om aan te klussen voor een controle .

En dat Wegens een verbouwing en de garage staat vol met meubelen dus weinig ruimte dus we gaan het zien jojo en nog effe ;)

rooide kater / basman

bedank voor alvast heb er geen haast mee
 
Nunspeet is de mooiste trial baan van Nederland.
Als beginner kun je er ook al heel mooi rijden omdat je ook "gewoon door het bos" kunt rijden.
Als je het hier meldt als je gaat is er waarschijnlijk wel iemand die je daar wegwijs wilt maken (je kunt er gewoon echt verdwalen)
 
Ondertussen heb ik mijn Beta rev3 ingeruild voor een 2022 Gasgas :] Dat rijd toch wel lekker hoor!

Ik heb nog wel een nieuwe set koppelingsplaten(frictie+staal) over voor een Beta rev3, iets voor iemand van hier?
 
Iemand wil een Aprilia TRX 311 met kenteken bij mij inruilen tegen een oude Honda die ik te koop heb.

Zijn die motortjes wat? Ik heb zelf geen woeste trial plannen, maar is dat wat om een paar keer op Nunspeet/Bilstain te rijden?
Hoe groot is het gat tussen een jaren 80 trial en een 20XX model zoals de REV 3 van @Thumper die ik heb gereden?
 
Als ie vergelijkbaar is met onze Honda TLM zit er nog best een groot gat tussen.
Wat niet weg neemt dat je met een oude trial motor prima weg komt op Bilstain.
Denk wel dat de onderdelen voor een oude Aprilia lastig zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan