Dat is volgens mij ruimschoots sterk genoeg
Ga je dat helemaal rondom lassen?
Ik heb gemerkt dat dat spul bij lassen nog veel harder trekt dan RVS
En 90 graden is wel heel veel stuuruitslag, wel handig zo'n korte draaicirkel
die 2 kogelkoppen, daar komt de plaat waarop de wielnaaf gemonteerd zit tussen te draaien, dus die alluminium plaat op de voorbeeld foto.
stuuruitslag heb ik overgenomen van de K1100 en die was 90 gr. totaal (of ik heb verkeerd gemeten)
maar liever te veel dan te weinig, als je niet kan keren moet je de trike iedere keer terug duwen
ik was inderdaad van plan dit rondom te lassen, maar als dit nog erger trekt dan RVS
ik wil dit wel MIG lassen, dan is de temperatuur beter te controleren als bij TIG.
Voldoende stuuruitslag is wel lekker inderdaad
Ik zou geen stangkoppen als fuseekogel gaan gebruiken
Die zijn niet bedoeld voor het opnemen van krachten in zijdelingse richting
Ik zou liever een daarvoor bedoelde fuseekogel opzoeken
Die zijn vaak nog goedkoper ook
Het kan heel goed dat je dat gezien hebt. Duitsers doen dat erg graag. Maar stangkoppen zijn daar inderdaad niet voor bedoeld. Als je een gezellig topic wil hebben moet je er een discussie over opstarten
ik denk niet dat je veel motorfietsen vind met een stuuruitslag van meer dan 90 gr.
@bram, op deze fuseekogel zit een platte strip met 3 of 4 gaten. die zijn in mijn geval lastiger te gebruiken. ik moet er eigenlijk een hebben met aan beide zijde schroefdraad, liefst in een gangbare maat en niet conisch.....oh ja en voor weinig natuurlijk
Citroen xsara Picasso heeft een mooie compacte fusee kogel en dat is ook cilindrisch
Maar ik denk dat fuseekogels met een cilindrische pen eigenlijk ook niet bedoeld zijn om er gewicht op te zetten. Die zitten meestal onderaan een McPherson poot gemonteerd.
Even op letten misschien
volgens mij begin ik er een systeem in te ontdekken.
wanneer je dit model hebt, dan is de pen cilindrisch en word de borging verzorgt door een bout v/d zijkant die half in die gleuf valt. denk ik tenmiste
volgens mij begin ik er een systeem in te ontdekken.
wanneer je dit model hebt, dan is de pen cilindrisch en word de borging verzorgt door een bout v/d zijkant die half in die gleuf valt. denk ik tenmiste
Deze stuurkogels heb ik in mijn zijspanwiel ophanging zitten. Is m14 fijn draad.is dat deze constructie door een aantal forum leden wordt gebruikt, en als goed bevonden word. Anders had ik liever iets van m20 gehad. Kijkt een beetje iel maar is zeer sterk. Heb ook fusee kogels gezien met m24 fijn schroefdraad en een cilindische pen. Ik dacht van een oud type subaru,