Beste motorvrienden,
Zojuist een proefrit gemaakt met een BMW F650 CS ( Scarver ).
Leuke motor en rijden is prima. Stuurt goed, fijne wegligging en remmen ok.
Maar wat mij ( zwaar ) tegenviel en van de koop afhoudt is:
De motor trilt behoorlijk irritant. Onder de 3500 toeren valt het mee maar daar boven is het opvallend aanwezig.
Ook bij een constante snelheid houd hij onregelmatig in. Niet veel maar wel te voelen.
Bij optrekken lijkt het of er geen vermogen in het blok zit. Pas als je op snelheid bent gebeurd er wat.
OK het is een eencilinder maar ik heb met Kawa KLR 650 met 50.000km niet deze ervaring.
Is dit bij BMW een bekende klacht.>??
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring want verder is het een fijne motor.
....
er tussen de 3500-4000 toeren een KFR aanwezig kan zijn........
Euuh KFR?
Google:
Kellog's family rewards
Icelandic KFR Hvolsvöllur
Urban dictionairy, Kick Fucking Rocks
Zal wel geen van deze zijn
db
Op een andere Scarver proefrijden zodat je een 1:1 vergelijk hebt.Zojuist een proefrit gemaakt met een BMW F650 CS ( Scarver ).
Leuke motor en rijden is prima. Stuurt goed, fijne wegligging en remmen ok.
Maar wat mij ( zwaar ) tegenviel en van de koop afhoudt is:
De motor trilt behoorlijk irritant. Onder de 3500 toeren valt het mee maar daar boven is het opvallend aanwezig.
Ik rij met een vergelijkbare Rotax blok en herken de door jou genoemde 'problemen'.Beste motorvrienden,
Zojuist een proefrit gemaakt met een BMW F650 CS ( Scarver ).
Leuke motor en rijden is prima. Stuurt goed, fijne wegligging en remmen ok.
Maar wat mij ( zwaar ) tegenviel en van de koop afhoudt is:
De motor trilt behoorlijk irritant. Onder de 3500 toeren valt het mee maar daar boven is het opvallend aanwezig.
Ook bij een constante snelheid houd hij onregelmatig in. Niet veel maar wel te voelen.
Bij optrekken lijkt het of er geen vermogen in het blok zit. Pas als je op snelheid bent gebeurd er wat.
OK het is een eencilinder maar ik heb met Kawa KLR 650 met 50.000km niet deze ervaring.
Is dit bij BMW een bekende klacht.>??
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring want verder is het een fijne motor.
Het Appie blok was nog niet ter sprake geweest.Kop is ook anders. De Aprilia heeft vijf kleppen, de BMW vier.
Toch welIk rij met een vergelijkbare Rotax blok en herken de door jou genoemde 'problemen'.