Triple XS

Ik heb even gewacht op je tegenbericht, maar ik zal even voor je een snoekduik in m'n garage nemen.
Je hoort ervan.
Zoals Roes al voorstelt is het misschien net zo makkelijk om de bevestiging te isoleren.
Een rietje op maat knippen om de spoel en de boutschacht te isoleren en twee teflonringen doen al voldoende.
Als ze nu laadt is het toch goed?
 
Ik heb even gewacht op je tegenbericht, maar ik zal even voor je een snoekduik in m'n garage nemen.
Je hoort ervan.
Zoals Roes al voorstelt is het misschien net zo makkelijk om de bevestiging te isoleren.
Een rietje op maat knippen om de spoel en de boutschacht te isoleren en twee teflonringen doen al voldoende.
Als ze nu laadt is het toch goed?
Het doet ut nu idd, maar ik weet niet voor hoelang. Daarom zou ik wel alvast een goede willen hebben voor het moment dat het wel fout gaat.
Het isoleren van de bout zoals jij beschrijft lijkt me idd wel wat, khad er zelf op kunnen komen ;) :} Dat ga ik proberen.
de voorrempot heb ik ook even bekeken (en schoongemaakt), die lijkt het nu goed te doen. Ik moet um nog wel weer monteren.
Dan de voorvork nog en een paar nieuwe bandjes en gaaaaaaaaaaaaaaan *O*
En dan naar eigen smaak aanpassen 8-)
 
Ik heb twee complete dynamo's in store, beide zijn prima.
Maar ik begrijp dus dat je alleen de hoofdspoel wilt hebben, niet de veldspoel...toch?!
Doe maar een PM ofzo bij interesse.
Trouwens: er is iemand op MP die ze ook aanbiedt uit Hengelo...en ik ben het niet.
 
Ik heb twee complete dynamo's in store, beide zijn prima.
Maar ik begrijp dus dat je alleen de hoofdspoel wilt hebben, niet de veldspoel...toch?!
Doe maar een PM ofzo bij interesse.
Trouwens: er is iemand op MP die ze ook aanbiedt uit Hengelo...en ik ben het niet.
Joeff god meel.
 
Vandaag weer eens een dikke 80 km gereden op de XS :)
Gisteren met het mooie weer even tijd gevonden om de rem weer te monteren. De boel komt nu tenminste weer goed los. Alleen de remkracht vind ik nog wat tegenvallen. Binnenkort maar een paar verse blokjes monteren.
De accu blijft nu vol *O*
Blokje loopt mooi rond, wat bokkerig in de lage toeren.
Alleen het verbruik was wat minder.... 1:13 :/ Is dat normaal?
 
Eh...ja, maar dat kan minder worden.
Mijn 850 doet dat ongeveer ook, maar die heeft open filters en dito uitlaat en wordt met 'vaste' hand gereden...
Op de lange baan met gematigde rijstijl moet 1 op 16-18 haalbaar zijn hoor.
Denk dat ze inderdaad effe mot loskomme...
 
Eh...ja, maar dat kan minder worden.
Mijn 850 doet dat ongeveer ook, maar die heeft open filters en dito uitlaat en wordt met 'vaste' hand gereden...
Op de lange baan met gematigde rijstijl moet 1 op 16-18 haalbaar zijn hoor.
Denk dat ze inderdaad effe mot loskomme...
Vanmiddag stond ik voor een verbaasde verrassing bij de pomp.
120 km en 5,5 liter. Dat geeft dan een verbruik van 1:21,8 :? :? Dat valt dan weer niet tegen zeg maar *O* Het verbruik van een XS is erg afhankelijk van de rechterhand begrijp ik?
 
Mmm... waarom zou je?

Er bestaan kitjes die je kunne helpen met de ombouw, maar die zijn prijzig.
Op de amerikaanse site ( www.yamaha-triples.org ) is iemand bezig om zelf een kitje samen te stellen.
Ik dacht dat je ze ook bij hem kunt bestellen, maar van prijzen weet ik niets.
Ombouw is alleen handig voor montage van andere velgen of bandenmaten, maar dat kan ook met cardan (vulbussen etc).
 
Van der Lee motoren is ook bezig geweest met de ombouw van een 850 naar ketting. Hij zit in Westervoort, misschien interessant om eens contact mee op te nemen.
 
Back on topic dan maar.
Ik ben bang dat ik de XS binnenkort ga verkopen -O-
Het is een prima motortje, maar ik heb er gewoon teveel O-) en dan moet je keuzes maken. Het gevoel bij de XS is nou niet dat het een blijvertje is, dussss.......
Eerst nog maar een nachtje over slapen :z
 
Niets is zo grillig als een mens, de XS blijft nog ff! *O*
Hij gaat voorlopig wel even in de "ijskast", maar dat gaat wel goedkomen. :W
 
Helemaal puik man!

Vanwaar deze ommekeer?
Tja, ik kon ut toch niet over mijn hart verkrijgen ;) Eigenlijk rijdt het best voor zo'n oud log beest.
Maargoed, de markt een beetje in ogenschouw nemend zou ik er met de verkoop bijna geld bij moeten leggen. Dat geef ik dan liever maar uit aan wegenbelasting 8-) en verzekering en blijf ik er gewoon op rijden zo af en toe.
De reden dat ik um weg wilde doen is dat ik (te)veel motoren heb, in principe hoefde ie niet weg. Nu ga ik maar een plaatsje voor um vrijmaken.
Verbouwplannen gaan ff de ijskast in (nog meer projecten die voorrang behoeven). Gaat waarschijnlijk toch meer richting streetfighter. Ik hou er nou eenmaal van rechtop te zitten op de motor ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan