Hoi mag ik met jullie meespelen? Ik heb sinds maandag een Tiger 900 in British green gekocht na lang wikken en wegen. Het is is zover gekomen dat ik mijn TT600 heb ingeruild voor deze all roader, en heb totaal geen spijt! Hij rijdt zoals hij eruit ziet; rauw en geweldig. Hij had slechts 31000 km gelopen sinds hij in 98 gebouwd is en is volledig origineel!
Natuurlijk een plaatje van de mooiste Tiger 900 van Nederland...
[afbeelding]
Dit is wel een heel klein Amsterdam Hans
Als je de echte Big City eens wil zien ik leid je graag rond
Gefeliciteerd Hypoxie !Mooie bike met erg weinig kilometres. Deze stond bij Roké als ik mij niet vergis ? Had hem al een paar keer opgemerkt
Ik denk dat het dipje niet iets is om wakker van te liggen; lijkt mij dat de motor weer even los moet komen na zo'n lange stilstand. Gasreactie van een carburateurfiets is veel smoother en niet zo aan/uit als met je TT. Deze was sowieso erg gevoelig op het gas kan ik mij herinneren uit testen.
een kapotte kopelingskabel ???
Je krijgt je verstand vanzelf weer terug, tot die tijd is het vooral plezier, plezier en nog eens plezier. Vandaag weer even wezen luchten met de buurman, hij op zijn Kawa 1200, en dan hoef ik weinig moeite te doen om bij te blijven, vooral als er de nodige verkeersdrempels op de route liggen
Ik heb ooit een proefrit op een nieuwe Tiger 800 gemaakt, vermogen is vrijwel gelijk, remmen zijn agressiever , en de vering stug, ik heb liever de "oude"
Ik blijf nog wel ff door brommen, zit nu op de 119k, dus je kunt nog even.
Onderdelen idd via onze Duitse vrienden, of gewoon bij een motorboer.
Oja, je smoes met die koppelingskabel gaat niet lukken met je Tijger.
Hans
Alhoewel het is eigenlijk wel achterlijk om een motor uit 98' aan te schaffen. Waarbij de tank een eigen leven leidt, de vering bedenkelijk is en je makkelijk aantal vrijedagen op kan nemen om de juiste onderdelen te scoren. :p
Over de nukken gesproken, mijn vaste mannetje/garage gaf aan dat ik op moet passen met het terugschroeven van de tank. Te strak aan de zijkant kan scheuren veroorzaken. Nooit eerder iets over gelezen. Jullie ooit iets over gehoord?
zo vandaag met de motor weer op de dyno geweest motor stond na nieuwe gasnaalden en gasbuizen veel te arm en was veel pks kwijt . na een middag van sproeiers omwisselen en gasnaaldstanden aanpassen loopt ze nu weer prachtig en heeft 82 krukas pk 's
Als ik jullie ervaringen mag geloven dan zat er gewoon te weinig olie in bij aanschaf... Gelukkig tot nu toe geen indicatie dat ik er (grote) schade aan heb overgehouden. Ik ben twee tankbeurten verder en ze start en loopt zover nog goed.
Een ander vraagje in het kader van mijn nieuwe Steamer leren kennen; Is het normaal voor Steamers/Tigers dat schakelen naar z'n tweede versnelling niet altijd even trefzeker is? Ik wil ook weleens tussen de 5e en de 6e versnelling vallen. Is dit karakter van de bak of is er meer aan de hand? Overige versnelling heb ik geen noemenswaardige afwijkingen.