Ik had geen goed gevoel meer bij het blok. Blok eraf en uit elkaar gehaald.Behoudens de versenellingsbak. De slijtage na 130.000km is echter minimaal. Nieuwe pakkingen, 6 nieuwe inlaatkleppen met geleiders en verder valt het reuze mee. De zuigers en zuigerveren schoon gemaakt en kunnen gewoon nog gebruikt worden nagenoeg geen slijtage ook de krukas nog perfect. Wel nieuwe ketting en tandwielen maar dat is normaal. Ik wilde het toch gechekt hebben na 130.000km. Zit ook te kijken om de motor opnieuw speciaal te laten spuiten. Ik zag op de site een mooie zwarte JPS uitvoering. Oh ja nog wel een probleempje met de tank. Die inbus bouten van de zijkant bevestiging aan de tank draaien door op 6 plaatsen. Maar die kan kan ik waarschijnlijk middels verhitting eruit halen.... Of heb jij een tip?Misschien staat hier wat
Mijn brommer staat op 125k, hij verliest een ietsie pietsie koelvloeistof maar verder tuft hij nog door.
Op het Engelse forum wordt een rebuild beschreven, met mooie foto's
Maar waarom bij jou een revisie?
Ook een goed idee heb ik ook naar gekeken maar wie weet wat de staat van zo’n blok is. Dat zie je pas als je het open haalt. En op zich is mijn blok niet verkeerd. Ik heb het ooit laten tunen bij dynojet in Goes met een paar boss dempers erbij klinkt heerlijk.Er zit op FB een Tiger cluppie, maar dan gaat het vooral over nieuw en nieuwe spullen, ze doen regelmatig tourtjes, maar voor mij wat te druk om met 40 man op pad te gaan.
Kun je ipv revisie niet beter achter een ruilblokje aangaan? die komen regelmatig voorbij.
Stoer ding zo met dat gaas voor de koplampen, en die rode is ook mooi! beetje supermotard style met 17inch wielen?Toch nog een liefhebber hier
Foto van ons "clubje" hier in Spanje aan het tijgeren
welke oosterbuur was dat hans ben zelf ook opzoek naar boel onderdelen voor mn tigerZo, even wat geknutselt, de bougie en kleppen zien na 50 k het daglicht, nokkenasketting en span geleider besteld bij onze oosterburen, met nieuwe olie
en bougies en filter van een ex Tigeraar hier van het forum moet het beestje er weer een tijdje teken kunnen.Volgende keer de onderhoudfreqenties een ietsie pietsie korter maken.
Nou nog uitzoeken waar mijn koelwater heen verdwijnt, ong 100ml p 1000km , aan de buitenkant is er niks te vinden.
We gaan het beleven .
lijkt het nou zo of zitten er ook metaal deeltjes in de slurrie??Vandaag ff de olie eraf en kon meteen zien waar mijn koelvloeistof naar toe ging
Morgen maar eens een nieuwe koppakking bestellen, en een setje pakkingen voor de bochten.
Werk aan de winkel dus