Triumph 900 T400 "Steamer"

Hahahaha :) Als ik het vergeleek met mijn XJ550 naked... Dan weet ik niet of het veel verschil maakte. ;)
 
Hola Tijgers. Ik ben net lid geworden van dit forum en sinds een week in bezit van een 900 T400. Ik ben een oud smeris uit Amsterdam en vroeg met pensioen. Ik woon in Coin, Malaga, Espana sinds kort en ken Wilco, Frank en Jac hier in Andalusia. Vandaag de nokkenas ketting strakker willen zetten door de spanner gangbaar te maken, hierbij heb ik, terwijl de spanner uit het blok was (dus de ketting slap) per ongeluk ,terwijl hij in z'n 1 stond, het blok iets door de compressie geduwd. Kan het zijn dat het blok nu van tijd af is? Start niet meer. Alle safetysensors- jiffy, koppeling, dodemansknop- stonden ok
 
Hoi Rudy,
Ik weet het niet, maar tank eraf, olie eruit, klepdeksel eraf en rechter zijdeksel eraf en je kunt het zien hoe de streepjes staan. De enige manier om het zeker te weten zou ik zeggen.
maar in ieder geval welkom in de inrichting hier, ik hoop alleen dat je niet van de vreselijk vervelende foto's plaatst van mooie zonnige plekjes met de Tiger, net zoals die vervelende Wilco altijd doet :+
 
Laatst bewerkt:
Hallo Tijgeraars,

Ik ben sinds twee jaar de trotse bezitter van een T400 uit 1996. Gekocht voor een prikje, wel meteen wat kosten aan gehad (nieuwe achtervering, banden, batterij en kettingset erop, achterstallig onderhoud) en kennis gemaakt met alvast een van de typische T400-kwaaltjes (litertje water in de benzinetank wegens verstopte overloop). Hopelijk blijven de andere zwakheden (aangrijpen startmotor, bout alternator) me bespaard...
Vorige motoren zijn een Honda CB 350 Four (1973) en een Suzuki GS 850 G (1979), maar dat is alweer bijna dertig jaar geleden.
Na dus zo lang niet meer gereden te hebben ben ik heel tevreden met mijn teigetje, dat ik voornamelijk gebruik voor woon-werkverkeer. Gekocht met 65K op de teller, nu 81K en het blok loopt als een naaimachientje.

Ik heb gelijk enkele vraagjes:
-volgens mijn dealer moest op 80K de distributieketting vervangen worden. Steekt dat zo nauw? Kan ik checken of die inderdaad versleten is, of moet ik hem sowieso vervangen? En is het moeilijk om dat zelf te doen?
-mijn zadelbekleding is helemaal gescheurd. Zijn er goede adresjes waar ik het zadel voor niet te veel geld opnieuw kan laten overtrekken (en eventueel een beetje verhogen)?
 
Hier een fotootje van mijn zwarte Teigetje:

full
 
Hola Gert,

Welkom in de inrichting hier, van die 80k voor de D ketting komt van het Duitse forum denk ik, de dealer hier noemt geen kilometers. Die van mij heeft nu 105k gelopen en de ketting is nog prima, ik heb daarvoor het zijdeksel eraf gehaald en een houtje onder de ketting geleider gedaan, de grote bout eruit en toen voorzichtig de kleine boutjes van de spanner los gehaald en deze was nog niet op de helft "uitgerateld", mocht de spanner hellemaal op zijn eind zitten kun je ervanuit gaan dat de ketting aan de beurt is, dat is de info die ik heb. Ik ben wel van plan hem deze winter te vervangen, want de poes moet nog wel een tijdje mee :Y
En voor dat zadel ben ik hier prima gevaren, alhoewel ik het later zelf nog eens over gedaan heb om hem nog hoger te maken ong 4 cm .
Kommer Motors – Specialist in buddyseats bekleden!


Gr Hans
 
Laatst bewerkt:
Even een vraag in het algemeen;

Wat denken jullie van een kort samenzijn , door ergens in het land een bakkie te doen, en wat bij te kletsen?
Zo ja (lijkt me helder) waar zou dat moeten zijn en wanneer?
Wel leuk, maar de agenda zit hier altijd heel vol tijdens de weekenden. Soms op zaterdag nog een gaatje, op zondag vrijwel niet.
 
In het weekend maak ik voor heel veel dingen tijd Hans. Maar voornamelijk voor mijn gezin, want met de zaak ernaast schiet dat er door de weeks vaak bij in.
 
Ben altijd in voor een meeting van gelijkgestemden !

Nu zaterdag 4 juni een leuke meeting van een broertje van de T400 ; de T301 Speed Triple 900 MK1 bij KAT motoren. Broertje T400 is ook gewoon welkom !

full
 
Hoi techneuten, heefd iemand een idee of ik mijn achterschokbreker kan vervangen voor een bv van ktm , mijn tiger zijn schokbreker is levens moe en een revisie kost me 2 x zo veel dan m gewoon te vervangen voor een andere veer van bv marktplaats ... 🙈🙈🙈

Groetjes joep
 
Hoi techneuten, heefd iemand een idee of ik mijn achterschokbreker kan vervangen voor een bv van ktm , mijn tiger zijn schokbreker is levens moe en een revisie kost me 2 x zo veel dan m gewoon te vervangen voor een andere veer van bv marktplaats ... 🙈🙈🙈

Groetjes joep

Een goede schokbreken kan je vinden bij Hyperpro.
Maar hou dan rekening met +- €700.
Als je hem bij 1 van de Hyperpro service centers laat plaatsen stellen ze de vering ook meteen helemaal af.

Een goedkoper alternatief is een Hagon schokbreker.
Die doen zo'n +- €350.

Ik weet niet of een Standaard shock te reviseren is, maar de revisie van mijn Hagon shock kostte €140.

Bij Droog in Pijnacker, 100% schock heet zijn zaak geloof ik.
 
Een nieuwe schokdemper van Hyperpro voor je T400 hoeft echt geen 700+ te kosten.
Een streetbox kost +/- 554,- euro en dat is dus kompleet met schokdemper,voorveren ,olie en inclusief service.
Het wordt prijziger als je b.v ook hydraulische preload verstelling wil.
Zelf heb ik weleens de schokbrekers van een GS1100 door Droog, www.jd-shocks.nl ,laten reviseren en er gelijk Hyperpro-veren op gezet,een betaalbare oplossing met een super resultaat kwa sturen/remmen en wegligging.
 
Laatst bewerkt:
Ja daar was ik al bang voor, zelfs als je m zelf losmaakt kost het gewoon weer makkelijk 250 € , helaas kost onze hobby gewoon veel, maar mijn gedachte gang is veer op mp gebruikt is 80 / 90 euro / veer laten maken kost makkelijk 200€ dus ja dan moet ik toch maar gaan zoeken naar gebruikt omdat ik ook nog op vacantie wil, dus als je er een weet te liggen hoor ik t graag
 
Een gebruikte veer is vaak ook al versleten cq lek; dan beter 150 of 200 euro voor revisie met nieuwe keerringen en olie ;)
 
Airbox modificatie voor simpelere wisselen luchtfilter :)


full





Hoop dat het geopend kan worden....
 
Laatst bewerkt:
Heb je ook weer gelijk in, dan maar wat minder 🍻🍺🍻🍺🍻🍷🍾🍸🍷🍻🍺 straks in spanje 😔😔😔 maar moet er wel met de tiger heen rijden en dan is me een goede veer werking het ook wel waard, ga morgen eens rond bellen en hopelijk valt de schade mee , groetjes joep
 
Terug
Bovenaan Onderaan