Triumph Rocket 3 R the beast

B14

Die hard MF'er
29 nov 2003
250
19
Wijk bij Duurstede
Grote stap genomen, gisteren de Rocket 3 R besteld.
De rode met de zijkoffers.
Over een week of twee wordt hij geleverd.
Kan haast niet wachten.
 

Bijlagen

  • m_rocket-3_11564577251.jpg
    m_rocket-3_11564577251.jpg
    25,7 KB · Weergaven: 30
  • maxresdefault.jpg
    maxresdefault.jpg
    197,9 KB · Weergaven: 38
Volgens de data van Motorrad/Motoplus toch wat minder. :+
Hij heeft 167 pk, maar wel 320 kilo om voort te bewegen, ze hadden hem wat woester verwacht.
Veertig kilo is een stuk minder dan het vorige model, dat is positief.
Maar het is geen onhandelbaar beest waar een ervaren rijder ontzag voor moet hebben.

Zeker met de R zou ik wel eens een stukje willen sturen en ervaren.
Met 3.3 seconden onder ideale omstandigheden van 0-100 geen langzaam apparaat, maar vooral het koppel lijkt me heerlijk. :]
 
ff alle electronische vangnetten uitschakelen en gegarandeerd de broek vol.
0-100 , ok eigenlijk 95 en een beetje in 2,73 is best rap hoor.
Mijn motor doet dat ook niet slecht, paar tienden korter dan de Rocket en dan nog wat sneller naar de 200 km/u.
Maar dat is ook geen vergelijking met de vette Rocket 3R. :9

Ik heb vorig jaar nog een regenrace op Zandvoort gereden en was vergeten de regenmapping in te schakelen.
Een ervaren rijder heeft de tractiecontrole in zijn hand, je denk er gewoon niet aan om vol gas te geven in de bocht. ;)

Het blok zal er ook heerlijk aan trekken, in iedere versnelling. *O*
Toch hadden ze hem wat dynamischer verwacht. Maar het is maar een rijtest en gekleurde mening.

:9

Knipsel.JPG
 
ff alle electronische vangnetten uitschakelen en gegarandeerd de broek vol.
0-100 , ok eigenlijk 95 en een beetje in 2,73 is best rap hoor.

Zou wel een test willen zien tussen de Rocket en de R18 en K1600GT (0-100 in 2,9 sec, voor een machine van 340 kg)...
 
Volgens de data van Motorrad/Motoplus toch wat minder. :+
Hij heeft 167 pk, maar wel 320 kilo om voort te bewegen, ze hadden hem wat woester verwacht.
Veertig kilo is een stuk minder dan het vorige model, dat is positief.
Maar het is geen onhandelbaar beest waar een ervaren rijder ontzag voor moet hebben.

Zeker met de R zou ik wel eens een stukje willen sturen en ervaren.
Met 3.3 seconden onder ideale omstandigheden van 0-100 geen langzaam apparaat, maar vooral het koppel lijkt me heerlijk. :]
Voor sommigen is “teveel” nog niet genoeg...
 
Daar wil ik mij bij aansluiten, vindt het wel een monster om te zien. Kan het nu nog niet mooi vinden, langgerekte voorzijde door het lange blok. En een achterkant die van een Duc af lijkt te komen. Maar wens je heel veel plezier en veilige km's toe.
 
Inmiddels 2300 km gereden.
Trekt als een lier, moest er duidelijk aan wennen.
Je kan er ook heerlijk met toeren.
100km/uur bij 2200 toeren, verbruik is dan 1 op 20.
Gemiddeld haal ik 1 op 16, maar zodra je hem wat meer opentrekt !!
Hij is prachtig afgewerkt.
 
Wat een dikke machine!😎 Waar blijven de pic's*D
 
Heel wat mooier dan de oude Rocket,ik heb daar ooit eens op gereden en die vond ik al indrukwekkend.
 
Inmiddels 2300 km gereden.
Trekt als een lier, moest er duidelijk aan wennen.
Je kan er ook heerlijk met toeren.
100km/uur bij 2200 toeren, verbruik is dan 1 op 20.
Gemiddeld haal ik 1 op 16, maar zodra je hem wat meer opentrekt !!
Hij is prachtig afgewerkt.
Tof joh! Fotootje zou leuk zijn idd.
ik heb de stoute schoenen ook aangetrokken en jouw goede voorbeeld gevolgd. Ook een rode besteld. Hoop op levering met een week of 3....
heb je ook de quickshifter of de connectivity module toevallig?
 
Nee, geen quickshifter, wel de Handvatverwarming en de BlueTooth module.
O ja, ook de kofferset erbij genomen.
Inmiddels 3300km gereden, met veel plezier, wat een makkelijk te berijden monster.
Twee keer terug geweest bij de dealer
1. Doorzweten aan linkerkant blok, bleek sluitring te zijn midden op carter.
2. Rubberen ring op metalen sierrand van zadel, stiksel zou kunnen stuk gaan aan onderkant zadel.

Zal eens kijken voor wat foto's
 
Laatst bewerkt:
Nee, geen quickshifter, wel de Handvatverwarming en de BlueTooth module.
O ja, ook de kofferset erbij genomen.
Inmiddels 3300km gereden, met veel plezier, wat een makkelijk te berijden monster.
Twee keer terug geweest bij de dealer
20200214_140028.jpg
20200131_123547.jpg
20200214_140106.jpg

1. Doorzweten aan linkerkant blok, bleek sluitring te zijn midden op carter.
2. Rubberen ring op metalen sierrand van zadel, stiksel zou kunnen stuk gaan aan onderkant zadel.

Zal eens kijken voor wat foto's
 
Nee, geen quickshifter, wel de Handvatverwarming en de BlueTooth module.
O ja, ook de kofferset erbij genomen.
Inmiddels 3300km gereden, met veel plezier, wat een makkelijk te berijden monster.
Twee keer terug geweest bij de dealer
1. Doorzweten aan linkerkant blok, bleek sluitring te zijn midden op carter.
2. Rubberen ring op metalen sierrand van zadel, stiksel zou kunnen stuk gaan aan onderkant zadel.

Zal eens kijken voor wat foto's
[/QUOT
Op facebook zit een groep waarin ik dit voorbij heb zien komen, je zou daar eens kunnen kijken. Ik heb er zelf geen.
Op facebook zit een groep waarin ik dit voorbij heb zien komen, je zou daar eens kunnen kijken. Ik heb er zelf geen.
beetje laat maar toch.
middelste Powerbronze ruit gemonteerd, niet heel erg mooi, maar werkt goed.
eind juni naar Frankrijk geweest, in totaal 3200 km gereden.
powerbronze goed tot in ieder geval 140km/uur.
de Rocket 3 rijdt boven verwachting goed op smalle bochtige weggetjes in Frankrijk, mijn vrienden konden mij niet bijhouden, haha.
de Avon Chrome banden wekken vertrouwen.
op de terugweg via niet tolwegen aan de snelheid gehouden en waar kon de Cruise Control aan.
verbruik 1 op 19,5!!!
ik ben zeer tevreden, één nadeel, wanneer je ergens parkeert direct mensen met vragen en complimenten.
oh nee, nog een nadeel: de grote hoeveelheid vuil die de achterband op de achtervork gooit, moet ik wat op verzinnen.
 
Zou wel een test willen zien tussen de Rocket en de R18 en K1600GT (0-100 in 2,9 sec, voor een machine van 340 kg)...
ik moet zeggen dat ik 2 jaar geleden de K1600GT een weekje heb gehuurd en gestuurd in het zwarte woud, en ik was er niet erg van onder de indruk. Ja, een toerbuffel, absoluut. Gaat het hard? ja ook wel. Is het snel? mwoah, vond het wel meevallen...
 
@B14 Heb jij ook de ervaring dat het allemaal niet zo snel en rap lijkt te gaan, en als je dan op je teller kijkt, je schrikt van de huidige snelheid?
Ik vind het een ge-wel-dige machine, don't get me wrong, maar ik denk dat de combinatie van het missen van gejank van versnelling naar versnelling, en het optrekkende gevoel van een ketting, als gevolg heeft dat je "DENKT" dat het allemaal niet zo heel spannend is...

Ik betrap mijzelf er iig op dat ik 95% van de gevallen (aanzienlijk) te hard rijd, en me verbaas dat iedereen zo traag is, tot het moment dat ik op de teller kijk...
 
Excuses, maar bijna 3 jaar niet gekeken op Motor forum.
Heb inmiddels 28.000km op de Rocket 3 gereden, nog steeds geweldig om dit beest te berijden.
Frankrijk en 2x Italië bezocht, dit jaar naar Spanje.
Uitvoering: kofferset(gaat wel)
Handvatverwarming(werkt erg goed)
Bluetooth(niet echt nodig)
Quickshifter(erg nodig, ook terugschakelen).
Heb eigenlijk geen problemen, alleen een paar keer rammelen van de nokkenas ketting spanner, inmiddels opgelost.
Geen olieverbruik.
Gemm. verbruik 1 op 16 tot 1 op 18.
Hij is erg zwaar, maar dat merk je alleen bij het wegzetten in de garage, zodra hij rijd verdwijnt dit direct.
Zeer positief punt, 20.000km op een setje banden is geen probleem, de Avon banden zijn geweldig.
Dit was het wel ongeveer, voor deze keer.
 
Laatst bewerkt:
Nou, tot over 3 jaar dan maar weer 😉
Het is gewoon een fijne fiets.
Ik maak iets minder km met de avons, bij 9000 was de achterband weg. Voorband had nog wel ff meegekund maar ik vervang liever de hele set. Ik sta nu op 10000 ongeveer maar rijd ook niet zoveel meer. Verbruik ligt bij mij ook veel hoger, ik reken het nooit na maar op het dashboard geeft ie meestal tussen 1 op 12 en 1 op 14-15 aan. Boeit me niet zoveel. Tis geen klein motortje.ik heb eigenlijk nog geen dingetjes gehad ( klopt op ruw hout) of ja, het euvel met de achterrem. Die is bij beide onderhoudsbeurten ontlucht. Ik rem eigenlijk zelden met de achterrem dus heb er niet echt erg in gehad.
Leuk om weer eens iets van een mede-rocketeer te horen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan