HoyHoyAart
MF'er
- 28 aug 2014
- 138
- 40
Forumgenoten,
Ik zit met een precair probleem, mijn geliefde Speed heeft in de afgelopen 2 maanden de vervelende eigenschap ontwikkeld om vrij direct na een koude start af te slaan.
Het probleem doet zich ook alleen voor na een koude start, hij start zonder klagen of morren loopt dan even op naar de 2000 toeren, zakt rustig terug naar ongeveer 1000 toeren en slaat dan direct af. (Starten met koppeling in, handjes van het gas af)
Vervolgens kan ik dit een keer of 6 herhalen zonder een andere uitkomst. Het enige wat helpt is om hem nogmaals te starten, als een asociale tot 4000 toeren gas bij te blijven geven en vervolgens weg te rijden met de koppeling half in een een hoop toeren te maken. Zodra hij enigzins op temperatuur is rijd hij prima, slaat verder gedurende de rit ook niet af, ook als ik ergens een pauze in las en een uur later weer ga rijden, geen probleem.
De motor staat in een (onverwarmde) schuur gestald. Olie, bougies, kabelboom is vervangen/gecontroleerd.
Mijn vraag, behalve hem een keer uit te laten lezen, heeft er iemand een idee in welke hoek ik de oorsprong van het probleem moet zoeken?
Bij voorbaat dankt.
Ik zit met een precair probleem, mijn geliefde Speed heeft in de afgelopen 2 maanden de vervelende eigenschap ontwikkeld om vrij direct na een koude start af te slaan.
Het probleem doet zich ook alleen voor na een koude start, hij start zonder klagen of morren loopt dan even op naar de 2000 toeren, zakt rustig terug naar ongeveer 1000 toeren en slaat dan direct af. (Starten met koppeling in, handjes van het gas af)
Vervolgens kan ik dit een keer of 6 herhalen zonder een andere uitkomst. Het enige wat helpt is om hem nogmaals te starten, als een asociale tot 4000 toeren gas bij te blijven geven en vervolgens weg te rijden met de koppeling half in een een hoop toeren te maken. Zodra hij enigzins op temperatuur is rijd hij prima, slaat verder gedurende de rit ook niet af, ook als ik ergens een pauze in las en een uur later weer ga rijden, geen probleem.
De motor staat in een (onverwarmde) schuur gestald. Olie, bougies, kabelboom is vervangen/gecontroleerd.
Mijn vraag, behalve hem een keer uit te laten lezen, heeft er iemand een idee in welke hoek ik de oorsprong van het probleem moet zoeken?
Bij voorbaat dankt.