Triumph Speed Triple topic deel 44

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo heb nog zeer veel onderdelen liggen van de Speed triple modellen.

Mocht er iemand nog iets zoeken laat maar horen.
Als ik lijst moet maken word deze denk ik zeer lang.
 
Hallo hier foto van het corbin zadel.

Laatste tijd weinig aan de Speed triple's gesleuteld.
Mijn laatste project was een Thunderbird caferacer.
Ben dit jaar weer terug in mijn oude hobby vervallen nl. de Audi Quattro modellen.
Ben momenteel een Audi S4 biturbo motorisch aan het verbouwen.
(groter turbo's.andere intercoolers,uitlaatsysteem[afbeelding]


Jouw speed was ook een mooi project, plaatje van de Thunderbird caferacer?
 
Eihh, ben al 10 jaar op trainingskamp, dus 3 - 0 voor de thuisploeg :POef B| das kapot! Volgens mij als je de nokkenassen eruit zou halen valt het blok in tweeen |(

Sua is wel van repareren, maar ik vind dit geen vraag. Anderblok scoren, hier blijf je storingen mee krijgen zonder eind.

Dit getuigd wel van kwade/moetwillige opzet! Shit dat je daar niet verder mee komt. Succes met de oplossing.


:/

Vaak wordt zo een motor al meerdere keren doorgeketst van handelaar naar handelaar. Misschien is de berijder ook niet eerlijk geweest en gewoon gezegd dat hij een beetje olie lekt.

Ik denk dat je een héél erg coulante handelaar moet hebben wil hij het ten eerste niet ontkennen en ten tweede er iets mee doen.

Dit risico loop je nu eenmaal als je een niet lopende schade motor koopt..
 
Hallo heb nog zeer veel onderdelen liggen van de Speed triple modellen.

Mocht er iemand nog iets zoeken laat maar horen.
Als ik lijst moet maken word deze denk ik zeer lang.

Heb je toevallig nog een zwart voorspatbord van een 2006 liggen? :W
Wit mag eventueel ook....
Die van mij is wat beschadigd.
 
Vaak wordt zo een motor al meerdere keren doorgeketst van handelaar naar handelaar. Misschien is de berijder ook niet eerlijk geweest en gewoon gezegd dat hij een beetje olie lekt.

Ik denk dat je een héél erg coulante handelaar moet hebben wil hij het ten eerste niet ontkennen en ten tweede er iets mee doen.

Dit risico loop je nu eenmaal als je een niet lopende schade motor koopt..
In dit geval heb je in feite niets te maken met de handelaar maar met de veiling. Zij zijn ervoor verantwoordelijk om te zorgen voor een zo juist mogelijke beschrijving. Daarom zeg ik al, je moet het op hen spelen. Zij zullen dan druk op de handelaar uitoefenen mits ze mee willen werken.
 
Dan maar foto'er op deze wijze bij
full
 
Maandag bij Ohlins Rooske geweest om de Ohlins achterschokdemper helemaal aan te passen voor de Speed Triple.
De gehele demper is aangepast, wist niet dat er zoveel onderdelen in zo'n demper zat, Zuigerstang was te kort, is een nieuwe in gegaan, beide shimpakketten zijn geheel aangepast, veer vervangen voor een 95 nm exemplaar, verder keerkring, olie etc vervangen, vandaag de olieleiding van de veervoorspanning ingekort en van RvS wartels voorzien.

Kortom een zeer mooie demper voor de Triple *O*
full
 
Maandag bij Ohlins Rooske geweest om de Ohlins achterschokdemper helemaal aan te passen voor de Speed Triple.
De gehele demper is aangepast, wist niet dat er zoveel onderdelen in zo'n demper zat, Zuigerstang was te kort, is een nieuwe in gegaan, beide shimpakketten zijn geheel aangepast, veer vervangen voor een 95 nm exemplaar, verder keerkring, olie etc vervangen, vandaag de olieleiding van de veervoorspanning ingekort en van RvS wartels voorzien.

Kortom een zeer mooie demper voor de Triple *O* [afbeelding]

De zuigerstang te kort in een bestaande demper ??
Beetje raar lijkt me... :?

Volgens mij heb ik geen slechte keus gedaan met een demper volledig op maat van HK.
 
~
De zuigerstang te kort in een bestaande demper ??
Beetje raar lijkt me... :?

Ja de zuigerstang was te kort omdat het geen Triumph Ohlins demper was, daarom is deze demper helemaal aangepast zodat hij voor mijn geheel veranderde motor ( ongeveer 22 kg lichter) de gemonteerde zuigerstang was 8 mm te kort hoh maat bij de Triumph is 293.5 mm, de Ohlins was 285.5 mm daarom is er een andere zuigerstang gemonteerd. Had het ook wel anders kunnen oplossen maar wil het wel voor 100% goed hebben en niet gaan klooien. O-)

HK of Hyperpro had ook gekend maar dan heb je nog steeds geen aangepaste demper voor een aangepaste motor, verder is Ohlins verreweg de betere demperfabrikant, ja de prijs is er wel naar :X maar dan heb je wel wat :Y
 
\
De zuigerstang te kort in een bestaande demper ??
Beetje raar lijkt me... :?

Ja de zuigerstang was te kort omdat het geen Triumph Ohlins demper was, daarom is deze demper helemaal aangepast zodat hij voor mijn geheel veranderde motor ( ongeveer 22 kg lichter) de gemonteerde zuigerstang was 8 mm te kort hoh maat bij de Triumph is 293.5 mm, de Ohlins was 285.5 mm daarom is er een andere zuigerstang gemonteerd. Had het ook wel anders kunnen oplossen maar wil het wel voor 100% goed hebben en niet gaan klooien. O-)

HK of Hyperpro had ook gekend maar dan heb je nog steeds geen aangepaste demper voor een aangepaste motor, verder is Ohlins verreweg de betere demperfabrikant, ja de prijs is er wel naar :X maar dan heb je wel wat :Y


Ah, je wilt niet gaan klooien.
Duidelijk.... ;)
 
...jammer van dat blauwe streepje in het zadel..., anders had ik gezegd van 'doe maar hier !'... :/
 
Hallo hier foto van het corbin zadel.

Laatste tijd weinig aan de Speed triple's gesleuteld.
Mijn laatste project was een Thunderbird caferacer.
Ben dit jaar weer terug in mijn oude hobby vervallen nl. de Audi Quattro modellen.
Ben momenteel een Audi S4 biturbo motorisch aan het verbouwen.
(groter turbo's.andere intercoolers,uitlaatsysteem[afbeelding]

Heb je misschien nog een zadel voor model 05-07? :)
 
Vandaag, of naja het is inmiddels gisteren :+

Het spruitstuk weggebracht om de haarscheur te laten lassen, die kan ik morgen weer ophalen.

Ook nog op zoektocht geweest naar nieuwe tapeinden, vroeger kon je die in elke respectabele ijzerwarenwinkel of automaterialenwinkel kopen.

Nou niet meer dus, ik ben echt letterlijk langs 9 bedrijven geweest, en bij 7 moest ik uitleggen wat het was.

"Nee meneer een tapeind breekt nooit af", kreeg ik zelfs te horen bij 1 zaak.
Uiteindelijk bij een lokale brommer en scooter "boer" 6 tapeinden besteld!
Hij had er maar 2 liggen in die maat.

:}

Koperen moeren heb ik ook al geregeld, morgen spruitstuk weer ophalen en verder polijsten.

Ga nu weer verder met wat bier, best leuk zo'n "zomervakantie" *D

Oja ik zoek eigenlijk nog een mooie BOS einddemper voor mijn t509 955i.
De TOR die er nu opzit klinkt ook erg mooi, maar ik ben niet zo'n fan van carbon.

zo'n 1tje:
10030822T-595-1998-tit.jpg


* gaat nu verder met zijn koud biertje *
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan