Triumph Speed Triple topic deel 49

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat jij er 2x persoonlijk pech hebt gehad, (als ik het zo noemen mag) vind ik vervelend voor je. Maar om dan een bedrijf, (gerunt door 2 liefhebbers) als slecht te bestempelen vind ik zelf iets overdreven.


Ik vind het oplichtingspraktijken, je laat mensen betalen voor een service die vervolgens niet geleverd word. Dan is het voor mij al gauw gedaan inderdaad ...

Dat jij tevreden bent prima, heb je hun werk wel eens gecontroleerd, of vertrouw je erop dat het goed is uitgevoerd? Want daar ga je wel van uit lijkt mij ..
Ik vind het niet kunnen, en zeer slecht en dan verdienen ze die stempel wel!

Pech noem je het, maar dat is het niet :N
je word gewoon genaaid waar je bij staat.

Wat betreft Roke en ten kate.

Van Ten Kate verwacht je niet zulke fouten dingen (service is wel zeer goed, daarom kom ik er nog steeds) .. Fouten kunnen gemaakt worden, maar zoveel fouten door de jaren heen, dan ga je er wel aan twijfelen.

Roke, daar maak ik geen woorden meer aan vuil :N
 
Laatst bewerkt:
...komt omdat je die Appie van je ook alweer compleet aan het refurbishen bent... ;)

Nee dat word echt op een "budget" gedaan (tot nu toe 75,-), enkel wat kleine noodzakelijke dingetjes.
Zoals een werkende koppeling is wel fijn, en wat bedrading aangepast.

:+

Ik ben al 2x zonder benzine komen te staan, 1ste keer kon ik zo uitrollen naar de pomp.
2de keer heb ik hem hier de bult op moeten drukken ....
Zo nijpend is het nu ff, en oja mijn o zo betrouwbare golf is ook defect ...

B|
 
Laatst bewerkt:
Sonador op zwart zaad...:


Ik ben al 2x zonder benzine komen te staan, 1ste keer kon ik zo uitrollen naar de pomp.
2de keer heb ik hem hier de bult op moeten drukken ....




Zo nijpend is het nu ff, en oja mijn o zo betrouwbare golf is ook defect ...
...gratis tip : het aantal kilometers aanpassen aan de voorraad brandstof... :+
...weinig brandstof, minder kilometers maken..., niet andersom doen...



...und was ist los met de Golf...?
 
...gratis tip : het aantal kilometers aanpassen aan de voorraad brandstof... :+
...weinig brandstof, minder kilometers maken..., niet andersom doen...



...und was ist los met de Golf...?

Ik moest wel, helaas juist omdat de golf defect was ...
De tuono is ook weer lekker goor van al dat "mooie weer" word dus weer flink poetsen.

Had het ook wel gered trouwens, alleen ik had nog een stukje weg over aan het einde van mijn brandstof voorraad ..

:+ :+

Van de golf 1.9tdi (cabrio, want die mag dan weer meer trekken als de vast model) is de dynamo defect, mag ook wel een keertje na 470.000km's.
Ik probeer het eerst tijdelijk op te lossen met nieuwe koolborstels erin te maken.
Maar de sleepringen zijn zeer zwaar ingesleten.

Ondanks al die kilometers nog steeds 1op21 draaien :Y
 
Laatst bewerkt:
Sonador schreef...:

Van de golf 1.9tdi Dynamo is defect, mag ook wel een keertje na 470.000km's.
Ik probeer het eerst tijdelijk op te lossen met nieuwe koolborstels erin te maken.
Maar de sleepringen zijn zeer zwaar ingesleten.
...stevig beugeltje aan het voorspatbord maken, en dan een dynamo aan het voorwiel drukken...
...werkt op een fiets ook uitstekend... ;)




UN4190L.jpg





...en omdat je 2 voorwielen hebt, kun je ook 2 dynamo's tegen de bandjes drukken... :Y
 
Trouwens als het nog zo'n oude tokkeldiesel was, dan kon je hem gewoon aandrukken (mits je nog net genoeg peut in de accu hebt om voor te gloeien.

Zo ben ik eens in mijn W201 Mercedes zo naar Dortmund gereden om wat op te halen.
Die hebben geen stroom nodig om te draaien.
 
...zo ben ik een keer met een BMW R1100S thuis gekomen..., had na het tanken nog net genoeg spanning om de brandstofpomp van 'bzzzzzzzzzzzz' te laten doen..., maar starten dus mooi niet meer... :/

...een vriendelijke meneer (met een Opel Astra notabene...) heeft mij en de motor een drukkertje gegeven, en ik kon mijn weg naar huis vervolgen... :Y
 
Ik vind het oplichtingspraktijken, je laat mensen betalen voor een service die vervolgens niet geleverd word. Dan is het voor mij al gauw gedaan inderdaad ...

Dat jij tevreden bent prima, heb je hun werk wel eens gecontroleerd, of vertrouw je erop dat het goed is uitgevoerd? Want daar ga je wel van uit lijkt mij ..
Ik vind het niet kunnen, en zeer slecht en dan verdienen ze die stempel wel!

Pech noem je het, maar dat is het niet :N
je word gewoon genaaid waar je bij staat.

Wat betreft Roke en ten kate.

Van Ten Kate verwacht je niet zulke fouten dingen (service is wel zeer goed, daarom kom ik er nog steeds) .. Fouten kunnen gemaakt worden, maar zoveel fouten door de jaren heen, dan ga je er wel aan twijfelen.

Roke, daar maak ik geen woorden meer aan vuil :N


jammer dat je er zo aggressief op in gaat.

zelf weet ik dat hans de reparaties en eventuele controles goed uitvoerd omdat ik er altijd bij ben en mee lees in het werkplaats handboek.

dat jij door 2x een rot ervaring achterdochtig geworden bent kan ik me ook nog voorstellen, maar iemand daadwerkelijk oplichters noemen? Sorry maar dat vind ik echt te ver gaan...

Maar goed, jij maakt geen woorden meer vuil aan Roke, Ik niet meer aan jou.

Toedels! :W
 
jammer dat je er zo aggressief op in gaat.

zelf weet ik dat hans de reparaties en eventuele controles goed uitvoerd omdat ik er altijd bij ben en mee lees in het werkplaats handboek.

dat jij door 2x een rot ervaring achterdochtig geworden bent kan ik me ook nog voorstellen, maar iemand daadwerkelijk oplichters noemen? Sorry maar dat vind ik echt te ver gaan...

Maar goed, jij maakt geen woorden meer vuil aan Roke, Ik niet meer aan jou.

Toedels! :W

Jij reageert net zo agressief als mij, misschien had ik het beter moeten verwoorden.

Als jij tevreden bent, dan is dat toch goed?
ik hoor ook veel goede dingen erover, en ik heb er zelf ook goede ervaringen ermee.
Daarom was ik ook ZEER ZEER verbaasd over de eerder genoemde dingen.
Want dat verwacht je niet.

Even los van alles, als jij naar een zaak gaat en betaald zeg maar 200 euro om je ketting en tandwielen te vervangen, en je hebt niet veel technisch verstand.

Vervolgens kom je erachter dat ze gewoon je oude ketting hebben opgepoetst, dan voel je je toch opgelicht?

Of mis ik nu iets?

Dan ben je als verkopende partij toch een oplichter?
Ik noem niet zomaar iemand oplichter, ik heb daar een gegronde reden voor.
Ik vind niet dat je met dat soort beschuldigingen lichthartig om moet gaan.

Mensen mailen er mij zelfs over, dat ze het niet vertrouwen en of ik er even naar wil kijken!Moet je nagaan ....
Ik als simpele afgekeurde simpelton, en Triumphliefhebber .....

Ik ben er gewoon zeer verbaasd over, misschien ben ik er daarom wat "agressief" over.

Maar je wilt het niet horen geloof ik ;)
Hoe durft iemand als ik, een gerenommeerd bedrijf als dat te bekritiseren.

Maakt ook niks uit, misschien moet ik ze niet beoordelen op die 3 gevallen, maar opmerkelijk is het zeker ....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb Spiegler usa aan de praat gekregen. Dat facebook, nooit gedacht om het zo te proberen. Afijn de schijven moeten naar Duitsland toe. Die willen ze graag hebben. Laat ik nu de wereldprimeur hebben schijven killen...

Kijken wat die moffen in de aanbieding hebben voor mij. Het mot niet alleen van een kant komen. Aan de anderekant mogen ze vanmij ook wel ff snuffelen wat er mis is met die schijven. Tis toch een serieus iets...

Word vervolgd
 
Ik stap er net uit. Ga zo maar eens verder slapen in bedske

8-)

*jaloers*

Mijn opa heeft ook op Curaçao gewoond, en daar ook zijn 2de vrouw ontmoet (danseres).
Na de oorlog is hij daar gaan wonen, ik heb nooit durven te vragen wat hij in de oorlog heeft moeten doen. Wat ik van mijn pa heb gehoord, heeft hij met de britten mee gevochten.
Hij Opa is pas overleden helaas, (geen contact meer met mijn familie) geen idee of mijn pa nog leeft ...

geen idee waar Opa precies op Curaçao gewoond heeft, hoe ouder ik word hoe nieuwsgieriger ...
 
Ik heb Spiegler usa aan de praat gekregen. Dat facebook, nooit gedacht om het zo te proberen. Afijn de schijven moeten naar Duitsland toe. Die willen ze graag hebben. Laat ik nu de wereldprimeur hebben schijven killen...

Kijken wat die moffen in de aanbieding hebben voor mij. Het mot niet alleen van een kant komen. Aan de anderekant mogen ze vanmij ook wel ff snuffelen wat er mis is met die schijven. Tis toch een serieus iets...

Word vervolgd

Het zou nooit mogen gebeuren, maar als je sommige designs ziet.
Dan kijk je er eigenlijk niet van op.
hopelijk lukt het je om iets van een vergoeding (voor de schrik) te krijgen!
Gelukkig kan je het nog na vertellen!!

:}
 
...zo ben ik een keer met een BMW R1100S thuis gekomen..., had na het tanken nog net genoeg spanning om de brandstofpomp van 'bzzzzzzzzzzzz' te laten doen..., maar starten dus mooi niet meer... :/

...een vriendelijke meneer (met een Opel Astra notabene...) heeft mij en de motor een drukkertje gegeven, en ik kon mijn weg naar huis vervolgen... :Y

Sommige Opel rijders zijn nog zo slecht niet ...
maar dan rij je ook wel met geknepen billen naar huis man.

Of was het alleen de accu die defect was en niet het laadsysteem?
 
Jij reageert net zo agressief als mij, misschien had ik het beter moeten verwoorden.

Als jij tevreden bent, dan is dat toch goed?
ik hoor ook veel goede dingen erover, en ik heb er zelf ook goede ervaringen ermee.
Daarom was ik ook ZEER ZEER verbaasd over de eerder genoemde dingen.
Want dat verwacht je niet.

Even los van alles, als jij naar een zaak gaat en betaald zeg maar 200 euro om je ketting en tandwielen te vervangen, en je hebt niet veel technisch verstand.

Vervolgens kom je erachter dat ze gewoon je oude ketting hebben opgepoetst, dan voel je je toch opgelicht?

Of mis ik nu iets?

Dan ben je als verkopende partij toch een oplichter?
Ik noem niet zomaar iemand oplichter, ik heb daar een gegronde reden voor.
Ik vind niet dat je met dat soort beschuldigingen lichthartig om moet gaan.

Mensen mailen er mij zelfs over, dat ze het niet vertrouwen en of ik er even naar wil kijken!Moet je nagaan ....
Ik als simpele afgekeurde simpelton, en Triumphliefhebber .....

Ik ben er gewoon zeer verbaasd over, misschien ben ik er daarom wat "agressief" over.

Maar je wilt het niet horen geloof ik ;)
Hoe durft iemand als ik, een gerenommeerd bedrijf als dat te bekritiseren.

Maakt ook niks uit, misschien moet ik ze niet beoordelen op die 3 gevallen, maar opmerkelijk is het zeker ....
Ben wel benieuwd naarr hoe KAT reageerde toen je er langs bent gegaan om te vertellen dat ze je opgelicht hebben...

Dat van die filters, jeetje is dat niet zo'n beetje de standaard in NL? Zetten gewoon alle filters vervangen op de factuur en zien wel of we eraan toekomen (ook in autobranche). Checkt toch niemand.
 
Sonador over een zetje krijgen...:

Sommige Opel rijders zijn nog zo slecht niet ...
maar dan rij je ook wel met geknepen billen naar huis man.

Of was het alleen de accu die defect was en niet het laadsysteem?
...bleek achteraf dat alleen de accu het tijdelijke voor het eeuwige had ingeruild...

...maar..., ik dacht wel van : wat nu dan... :?
...want ik had die bewuste R1100S al wel 2 uur in het bezit... :/

...had 'm net gekocht, en was onderweg naar huis...
...particuliere aankoop, en de motor was al wel 1 jaar jong...
 
Dat van die filters, jeetje is dat niet zo'n beetje de standaard in NL? Zetten gewoon alle filters vervangen op de factuur en zien wel of we eraan toekomen (ook in autobranche). Checkt toch niemand.

Dat is toch diep triest dat dat zo'n beetje de norm is?
En omdat het bij een Triumph erg veel werk is om het benzine filter te vervangen, kost het ook veel.

Ben wel benieuwd naarr hoe KAT reageerde toen je er langs bent gegaan om te vertellen dat ze je opgelicht hebben...

Het stomme is dat ik er zelf alleen maar goede ervaring mee heb (diverse dingen aangeschaft).
Ik doe al het onderhoud zelf (behalve banden), in alle drie de gevallen die ik heb gezien gaat het om motoren van andere die daar in onderhoud zijn, of zijn geweest.
Daarom was ik er gewoon erg verbaasd over!

Misschien had ik mij niet zo sterk moeten uitdrukken, en ze op basis van eigen ervaring moeten beoordelen, en niet op die 3 gevallen. Maar zeer opmerkelijk vind ik het wel.
Ik kan er gewoon slecht tegen, mensen werken hard voor hun bescheiden inkomen, en worden dan op zo'n manier afhandig gemaakt van hun geld.

Maar inderdaad het is een beetje de norm bij niet alleen motorzaken, maar ook autobedrijven. Eigenlijk wat het aantoont is dat dat soort bedrijven gewoon moeite hebben met rondkomen.

Jammer maar helaas .
 
Laatst bewerkt:
Maar zijn zij teruggegaan?
Als ik achter zoiets kom, dan sta ik zsm weer op de stoep.

Bewust, onbewust, het maakt me niet uit. Ze krijgen de kans zich te herstellen en zo niet, dan een stap naar de politie voor een aangifte.

Ik zie het op MF vaker (dus niets persoonlijk)... wel klagen, niet handelen en er nooit meer terugkomen. In mijn ogen: klagen = handelen en afhankelijk van hoe men het oppakt wel/niet terugkomen.
 
Maar zijn zij teruggegaan?
Als ik achter zoiets kom, dan sta ik zsm weer op de stoep.

Bewust, onbewust, het maakt me niet uit. Ze krijgen de kans zich te herstellen en zo niet, dan een stap naar de politie voor een aangifte.

Ik zie het op MF vaker (dus niets persoonlijk)... wel klagen, niet handelen en er nooit meer terugkomen. In mijn ogen: klagen = handelen en afhankelijk van hoe men het oppakt wel/niet terugkomen.

Ik heb het verhaal met tegenzin hier neergezet, en ik heb er een beetje spijt van ...
Of de eigenaren terug zijn gegaan weet ik niet. Ik zal het eens vragen, maar inderdaad zoals jij zegt heb je veel mensen die klagen om kleine dingen.
Maar er niks mee doen ... is ook wel wat voor te zeggen, als klant moet je het allemaal maar weer bewijzen, en sommige staan niet stevig genoeg in hun schoenen daarvoor.

In mijn geval met Ten Kate ben ik echt heel boos geweest, vooral die keer dat ik zonder rem kwam te zitten. En dan lossen ze het wel netjes op, en verontschuldigen dan ook wel.
Daarom kom ik er nog wel, maar alleen voor banden en kleding etc. Gewoon omdat de service echt erg goed is daar. Er lopen daar ook zeer goede monteurs rond, ik vermoed doordat het erg druk is daar, dat er daarom soms wat "ongelukjes" gebeuren ...

Ook met autobedrijven moet je ook erg op je hoede zijn, vraag altijd naar de oude onderdelen en of markeer ze ....
 
Laatst bewerkt:
FF wat anders dan garagebedrijven, eindelijk was het droog weer en "toevallig" deed mijn Arpilia het weer dus een stukje sportief wezen touren.

Heerlijke machine, en echt een paar stappen omhoog van een Triumph speed triple 955i.
Soms heb ik het idee dat hij mij zit uit te lachen in de bochten, zo van "sukkel dat kan harder en platter" .....

De wegen zijn stoffig dus voorlopig het maar bij sportief touren houden.

Pica:

20aa3d2.jpg



Echt een geweldige stuurt machine!!
maar ik mis deze nog wel, wie weet bouw ik er wel weer een op:

4vl72e.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan