Triumph Speed Triple topic deel 49

Status
Niet open voor verdere reacties.
Had bij mijn 99' een andere erom erin zitten met een open For Race Use Only aprilia uitlaat.
Klonk niet alleen mooi maar liep ook als een tierelier en had ook nog andere tandwielverhouding die later op mijn 2007 model standaard werd geleverd.
 
...en daarom een topic gerelateerd plaatje uit de oude doos... ;)


%28zi%29%2031%20Oktober%202014%20%28a%29%20rondje%20netwerken-X2.jpg
 
Zijn er hier al die voor een 2016 S3 gaan?

Ik wil proefrijden zodra hij er is en bij tevredenheid bestellen...
 
Zijn er hier mensen die de overstap hebben gemaakt van een street3 naar een speed3?
De street tovert nog iedere dag een smile op mijn gezicht maar ik overweeg de overstap naar iets zwaarder.
Zal ik veel verschil merken tussen beide motoren?
 
Zijn er hier mensen die de overstap hebben gemaakt van een street3 naar een speed3?
De street tovert nog iedere dag een smile op mijn gezicht maar ik overweeg de overstap naar iets zwaarder.
Zal ik veel verschil merken tussen beide motoren?
Speed is krachtiger (vooral onderin) maar ook logger.
 
Zijn er hier mensen die de overstap hebben gemaakt van een street3 naar een speed3?
De street tovert nog iedere dag een smile op mijn gezicht maar ik overweeg de overstap naar iets zwaarder.
Zal ik veel verschil merken tussen beide motoren?

Ik heb op beide proefgereden (Street R & Speed R, 2013+)
Ik vond de Speed fantastische motor, wel wat aan de zware kant, niet echt lichtvoetig, alleen wel een bult koppel en heerlijk vermogen. De Street R (2013) stuurde heel licht, flitsend en ik merkte dat ik daar meer lol op had, wat agressiever gelijnd en het geluid van de 675 vond ik ook mooier (inlaat) uiteindelijk heb ik voor de Street gekozen! Ook prijstechnisch was de Street natuurlijk goedkoper, ik wilde ook per se een R hebben
Succes met je keuze.. Gewoon gaan proefrijden :Y
 
Laatst bewerkt:
Sinds vorige week ook in het bezit van een Speed triple. Wat een heerlijke motor!
Nog niet echt "lekker" gereden vanwege het weer maar wat is dat blok geweldig :9~

Grotefoto-W4D6GSCE.jpg
 
Zijn er hier mensen die de overstap hebben gemaakt van een street3 naar een speed3?
De street tovert nog iedere dag een smile op mijn gezicht maar ik overweeg de overstap naar iets zwaarder.
Zal ik veel verschil merken tussen beide motoren?

Laatste keer dat ik in NL was heb ik een street gehuurt. ben daar met een aantal mee naar de eiffel geweest. Ach dat ding reed geweldig alleen ik moest veel meer gas (toeren draaien) voor wat ik gewent ben. Tot mijn verbazing gebruikte ik meer benzine dan de speed en daytona beide 1050's.

Ff over banden..... Ik heb nu een aantal maanden dunlop straat smak II banden. Wie roept dat er geen/weinig verschil in zit met echte sport banden, die heeft het aardig mis. Ze hebben echt minder grip dan een sportband :X Heb er eigenlijk flink spijt van. Ja ik kan nog onbehoorlijk om de bocht, voor hier dan, maar moet me dan wel heel smooth gedragen en niet te enthousiast worden.
De voorband gaat prima, niet over te klagen maar de achterband kan het vermogen niet op de weg krijgen. Tja het asfalt is glad hier. Tot 6000 rpm gaat het nog maar dan is het echt uitkijken. Zwabber de hele weg over, steeds in de sporen zakken/slippen.

Ik hoop dat ze niet zolang me gaan maar als ik dat profiel zo zie dan ben ik er bang voor dat ik er voor een jaar of meer aanvast zit. Na ja weer een les geleerd. Ik denk wel dat er op fatsoenlijk asfalt het verschil kleiner zal zijn. Maar de volgende keer weer volbloed sport reifen voor Sua.

:W
 
Als ze niet bevallen schop je ze er toch gewoon af. Nu ze nog vrij nieuw zijn kun je het leed nog verzachten door ze te verkopen.

Het geld wat een setje banden kost is de derving in rijplezier en de eventuele elende niet waard :N

Been there, done that. Lesson learned..
 
Laatste keer dat ik in NL was heb ik een street gehuurt. ben daar met een aantal mee naar de eiffel geweest. Ach dat ding reed geweldig alleen ik moest veel meer gas (toeren draaien) voor wat ik gewent ben. Tot mijn verbazing gebruikte ik meer benzine dan de speed en daytona beide 1050's.

Ff over banden..... Ik heb nu een aantal maanden dunlop straat smak II banden. Wie roept dat er geen/weinig verschil in zit met echte sport banden, die heeft het aardig mis. Ze hebben echt minder grip dan een sportband :X Heb er eigenlijk flink spijt van. Ja ik kan nog onbehoorlijk om de bocht, voor hier dan, maar moet me dan wel heel smooth gedragen en niet te enthousiast worden.
De voorband gaat prima, niet over te klagen maar de achterband kan het vermogen niet op de weg krijgen. Tja het asfalt is glad hier. Tot 6000 rpm gaat het nog maar dan is het echt uitkijken. Zwabber de hele weg over, steeds in de sporen zakken/slippen.

Ik hoop dat ze niet zolang me gaan maar als ik dat profiel zo zie dan ben ik er bang voor dat ik er voor een jaar of meer aanvast zit. Na ja weer een les geleerd. Ik denk wel dat er op fatsoenlijk asfalt het verschil kleiner zal zijn. Maar de volgende keer weer volbloed sport reifen voor Sua.

:W


Gebruikte circuitbanden pirelli 200/60 120/70 slicks ;)
 
Ik heb op beide proefgereden (Street R & Speed R, 2013+)
Ik vond de Speed fantastische motor, wel wat aan de zware kant, niet echt lichtvoetig, alleen wel een bult koppel en heerlijk vermogen. De Street R (2013) stuurde heel licht, flitsend en ik merkte dat ik daar meer lol op had, wat agressiever gelijnd en het geluid van de 675 vond ik ook mooier (inlaat) uiteindelijk heb ik voor de Street gekozen! Ook prijstechnisch was de Street natuurlijk goedkoper, ik wilde ook per se een R hebben
Succes met je keuze.. Gewoon gaan proefrijden :Y

Voor volgende week een proefrit kunnen fixen met een Speed R, 2013.
Dan zal ik al veel meer zicht hebben of het de overstap waard is. Let's hope!
 
Voor volgende week een proefrit kunnen fixen met een Speed R, 2013.
Dan zal ik al veel meer zicht hebben of het de overstap waard is. Let's hope!

Vering en sturen gaat je teleurstellen tegenover jou street triple.

Maar vermogen souplesse en looks niet ;)
En vering is wat aan te doen ...
 
Vering en sturen gaat je teleurstellen tegenover jou street triple.

Maar vermogen souplesse en looks niet ;)
En vering is wat aan te doen ...

vering van een R is prima voor elkaar dacht ik zo. Alleen zal je merken dat de Speed wat zwaarder aan voelt dan een Street, ook tijdens het rijden. Blijft toch wel een beetje het Appels en Peren verhaal...........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan