Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier. Lees al ruim een jaartje zo af en toe eens mee, maar ben al langer verliefd op de Speed... Heb recent die van Mrbullmastiff overgenomen. Meteen Hyperpro voor en achter laten plaatsen vorige week en moet zeggen; echt de moeite waard, hoewel de Speed van zichzelf al niet heel vervelend stuurt.
Zal jullie nog wel lastig vallen voor tips&trics :W



Bekijk bijlage 1338398
Welkom 👍🏻
*O**O**O*Mooie SPEED inderdaad !
 
Thanks!
Kzie hier ook erg mooie fietsen voorbij komen :t

Is het geklop onder de tank trouwens normaal als ik hem net gestart heb? Heb eerder wel te maken gehad met bijna falende NAKS op mijn Honda Firestorm, maar dit klinkt toch anders.
 
Mooie speed heb je gekocht!!

Hier ook hyperpro voor en achter, de allerbeste investering in de speed geweest. Ga je nog veel plezier aan beleven.
 
Mooie speed heb je gekocht!!

Hier ook hyperpro voor en achter, de allerbeste investering in de speed geweest. Ga je nog veel plezier aan beleven.


Thanks!
Ja ik moet zeggen dat ik met het rijden op de Street R van mijn vrouw voor het eerst zoiets had van; 'wow, dit stuurt lekker!!'... maar nu heb ik dat voor de 2e keer ervaren :]. Nu al super blij mee
 
Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier. Lees al ruim een jaartje zo af en toe eens mee, maar ben al langer verliefd op de Speed... Heb recent die van Mrbullmastiff overgenomen. Meteen Hyperpro voor en achter laten plaatsen vorige week en moet zeggen; echt de moeite waard, hoewel de Speed van zichzelf al niet heel vervelend stuurt.
Zal jullie nog wel lastig vallen voor tips&trics :W



Bekijk bijlage 1338398
Welkom en veel plezier er mee
 
@Leeke : de eerste 2 a 3 bochten dacht ik dat het een en al ellende was, tot ik merkte dat de snelheid in de bochten toch echt een stuk hoger lag als ervoor. Ook rijdt het comfortabeler maar toch stabieler en met meer gevoel.

Laatst de boel weer laten servicen bij JJ suspension en het voelt weer beter.

Eigenlijk om de zoveel jaar de vering na laten kijken en laten onderhouden, zou standaard in het onderhoudschema moeten zitten ;)
 
@Leeke : de eerste 2 a 3 bochten dacht ik dat het een en al ellende was, tot ik merkte dat de snelheid in de bochten toch echt een stuk hoger lag als ervoor. Ook rijdt het comfortabeler maar toch stabieler en met meer gevoel.

Laatst de boel weer laten servicen bij JJ suspension en het voelt weer beter.

Eigenlijk om de zoveel jaar de vering na laten kijken en laten onderhouden, zou standaard in het onderhoudschema moeten zitten ;)
Ik had ook m'n vering door JJ in Mill laten doen :)

Wilbers 641 achterveer laten reviseren en later ook nog Hyperpro veren in de voorvork laten zetten.
Montage heb ik verder wel helemaal zelf gedaan.

Onder andere daarvoor gebruikte ik deze motorlift die ik te koop heb: ≥ Universele Motorlift/stand voor (sport)motoren - Accessoires | Overige - Marktplaats.nl
 
Hoi!

Ik ga komende zaterdag kijken voor een speed triple (Anniversary Edition) uit 2009, zijn er nog specifieke punten waar ik op moet letten buiten de standaard slijtagepunten?
De oudere modellen hadden wel wat duurdere problemen zag ik, maar bij dit model zouden ook deze verholpen moeten zijn?

Verder, zijn de Triumph Speed triples een beetje betrouwbaar, kun je er van beurt naar beurt mee rijden, of hebben ze tussendoor toch wat werk nodig?

Alvast bedankt!
 
Hoi!

Ik ga komende zaterdag kijken voor een speed triple (Anniversary Edition) uit 2009, zijn er nog specifieke punten waar ik op moet letten buiten de standaard slijtagepunten?
De oudere modellen hadden wel wat duurdere problemen zag ik, maar bij dit model zouden ook deze verholpen moeten zijn?

Verder, zijn de Triumph Speed triples een beetje betrouwbaar, kun je er van beurt naar beurt mee rijden, of hebben ze tussendoor toch wat werk nodig?

Alvast bedankt!

Ja, ding laten staan en over een dik half jaar de mijne kopen ;)
Heb je een 2010 met voor dik 2500 euro aan opties 😎
 
Ja, ding laten staan en over een dik half jaar de mijne kopen ;)
Heb je een 2010 met voor dik 2500 euro aan opties 😎

Haha, stuur me even een berichtje met je huidige specs en verwachte vraagprijs?
Mocht je hem t.z.t. serieus verkopen, kan ik het altijd in overweging nemen.
 
Wees gegroet mede triple-isten!
Ik zal mij even kort, opnieuw voorstellen.
De naam is Bart, 31 jaar en heb altijd in het mooie Noordwijk gewoond. Sinds 1 jaar woon ik echter bij onze oosterburen.

Ik heb even een vraag aan jullie.
Ik ben in het bezit van een triple uit 2005 met nu ruim 155.000 km op de teller. Nu ben ik aan het kijken voor een "nieuwe" triple en doe dus met pijn in mijn hart mijn eerste triple weg. Het zij in zijn geheel, of in onderdelen. Het blok op zich is nog prima (verbruikt een beetje olie, maar dat is niet raar net zo'n km stand) mochten jullie iemand kennen of meer info willen, dan verneem ik het graag van jullie!
 
Hoi!

Ik ga komende zaterdag kijken voor een speed triple (Anniversary Edition) uit 2009, zijn er nog specifieke punten waar ik op moet letten buiten de standaard slijtagepunten?
De oudere modellen hadden wel wat duurdere problemen zag ik, maar bij dit model zouden ook deze verholpen moeten zijn?

Verder, zijn de Triumph Speed triples een beetje betrouwbaar, kun je er van beurt naar beurt mee rijden, of hebben ze tussendoor toch wat werk nodig?

Alvast bedankt!

Hoi ik heb er een van 2007. Toen nieuw gekocht. Het eerste jaar heb ik er veel aan moeten doen. Geen dealer in de buurt, de eerste is 2000km noord in Palm Beach Floridia. Heb hem altijd zelf weer klaar gekregen. Nu is het net een Honda. Alhoewel ik gisteren ineens een niet startende motor had. Bleek dat het hoofd relais uit het rubber is gedonderd en op de achterbrug lag. Een combinatie van alleen de toppen van de gaten raken en het feit dat dat echt beter werkt op een crossmotor. Dus relais in zijn zakje getyrapt. Als extra service ff electrical cleaner over polen en contacten gespoten (ook op mega massa punt op versnellingsbak) en starten als een tierelier. Weer een pechje dat de motor niet is aan te rekenen. Denk ik. Ach op Curacao heeft iedereen startkabels of een spare accu in de auto. Sua ook in zijn rugtas. Niet de accu maar wel de kabels. Je weet nooit wanneer je ze nodig bent. Of iemand anders kunt helpen.
Ik heb geen auto en doe alles op speedy. Ja betrouwbaar, met karakter! Na ja de mijne heeft ook een zwaar leven gehad, het is hier net een cart baan. Optrekken en remmen. Na 11 jaar en meer dan 100.000 km wat wil je dan. O ja ook nog een aantal keer plat gereden door auto's. Denk dat het een super motor is! Blijft gaan. De kleppen staan nog binnen de toleranties. Wat wil je nog meer.
 
Hoi ik heb er een van 2007. Toen nieuw gekocht. Het eerste jaar heb ik er veel aan moeten doen. Geen dealer in de buurt, de eerste is 2000km noord in Palm Beach Floridia. Heb hem altijd zelf weer klaar gekregen. Nu is het net een Honda. Alhoewel ik gisteren ineens een niet startende motor had. Bleek dat het hoofd relais uit het rubber is gedonderd en op de achterbrug lag. Een combinatie van alleen de toppen van de gaten raken en het feit dat dat echt beter werkt op een crossmotor. Dus relais in zijn zakje getyrapt. Als extra service ff electrical cleaner over polen en contacten gespoten (ook op mega massa punt op versnellingsbak) en starten als een tierelier. Weer een pechje dat de motor niet is aan te rekenen. Denk ik. Ach op Curacao heeft iedereen startkabels of een spare accu in de auto. Sua ook in zijn rugtas. Niet de accu maar wel de kabels. Je weet nooit wanneer je ze nodig bent. Of iemand anders kunt helpen.
Ik heb geen auto en doe alles op speedy. Ja betrouwbaar, met karakter! Na ja de mijne heeft ook een zwaar leven gehad, het is hier net een cart baan. Optrekken en remmen. Na 11 jaar en meer dan 100.000 km wat wil je dan. O ja ook nog een aantal keer plat gereden door auto's. Denk dat het een super motor is! Blijft gaan. De kleppen staan nog binnen de toleranties. Wat wil je nog meer.


Kijk, dat is het type ervaring dat ik zocht! Thx!
 
Om even wat nuance aan te brengen na de lofzang van sua, de weersinvloeden alhier staan garant voor meer technische malheur dan op de antillen, zeker als er ‘s winters mee gereden is cq wordt.
Lekker rijden doen ze, donders lekker.
Let op balhoofdlagers en voorvorkkeringen, verder gewoon je gezond verstand gebruiken en iemand meenemen die er sjoege van heeft.
 
Hallo allemaal, ik ben een fervent lezer van motor-forum, eerst de street, en nu de speed. Ik heb mijn Triumph Street Triple R uit 2015 namelijk ingeruild bij de (volgens mij) allerleukste Triumphdealer van de Benelux: Motorcentrum Bruurs uit Noord Scharwoude! ("'klik") Dat betekent dat de allervetste Triumph Street Triple R (ook weer volgens mij dan) te koop staat! ("'klik")
20170305_102143.jpg

Ik heb deze motor drie jaar geleden nieuw gekocht en altijd met zeer veel plezier op gereden. Hij heeft altijd binnen onder een deken aan de druppellader gestaan wanneer ik niet reed. Uiteraard alle onderhoud gehad bij Bruurs. Ik word persoonlijk niets wijzer van de verkoop maar Mike Bruurs is ook een goede vriend dus een beetje extra exposure kan geen kwaad toch?

Ik heb een Triumph Speed Triple RS terug gekocht en uiteraard kan ik niet wachten! Ik laat hem begin volgend jaar op kenteken zetten, en ben ook weer van plan om hem enigszins weer naar mijn smaak op te leuken. Vooralsnog staat hij er zo bij:
WhatsApp Image 2018-11-14 at 14.14.00(1).jpeg

Maar dan met een bordje verkocht erop!;)
WhatsApp Image 2018-11-14 at 14.14.00.jpeg
 
Nu heb ik gelijk een 1e vraag: Wie van jullie heeft ook de nieuwe Triumph Speed Triple RS en heeft de Arrow dempers vervangen? Het liefst vervang ik deze dempers voor een Arrow lowboy of gelijkwaardig...
Iemand suggesties?
 
Gefeliciteerd, mooie fiets!
Heb er een tijdje bij staan kijken met de bbq rit, begon toen pas het nieuwe model wat meer te 'waarderen'

Even uit nieuwsgierigheid; zijn de afdrukken op de tank waar de informatie stickers zaten nog wat beter afgewerkt?
 
Gefeliciteerd, mooie fiets!
Heb er een tijdje bij staan kijken met de bbq rit, begon toen pas het nieuwe model wat meer te 'waarderen'

Even uit nieuwsgierigheid; zijn de afdrukken op de tank waar de informatie stickers zaten nog wat beter afgewerkt?
Thanks!
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt maar wil best eens kijken? Ik kom zo vaak bij Mike dat ze me "onderdeel van het interieur" noemen..._O-
 
Thanks!
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt maar wil best eens kijken? Ik kom zo vaak bij Mike dat ze me "onderdeel van het interieur" noemen..._O-

Screenshot_20181117-191628_Samsung Internet.jpg

Je ziet hier nog net in beeld midden op de tank wat ik bedoel. De afdruk waar een sticker heeft gezeten.
Vond het wel een minpuntje maar snap dat het een bijkomstigheid is van de matte lak.. wellicht dat het met de juiste poetsmiddelen niet meer zichtbaar is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan