Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook van mijn kant natuurlijk iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar en dat er maar veel mooie motor dagen mogen volgen.
Meteen maar een vraagje in dit nieuwe jaar.
Afgelopen maandag accu aan optimate 4 gehangen. Stond al zo een 2 maandjes stil. Vanmorgen gekeken en de optimate geeft nu aan dat de accu 61 tot 80 procent vol zit, als het een gel accu is tenminste. Yuasa ytx12-bs. Denk zelf dat ik hem moet vervangen maar zal ik dan weer een zelfde er in doen of is er nog wat beters verkrijgbaar?
Nog een vraagje: nu vervangen of aan druppellader laten hangen en bij eerstvolgende mooie dag vervangen? Volgende mooie dag komt ook vast wel.
 
Ook van mijn kant natuurlijk iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar en dat er maar veel mooie motor dagen mogen volgen.
Meteen maar een vraagje in dit nieuwe jaar.
Afgelopen maandag accu aan optimate 4 gehangen. Stond al zo een 2 maandjes stil. Vanmorgen gekeken en de optimate geeft nu aan dat de accu 61 tot 80 procent vol zit, als het een gel accu is tenminste. Yuasa ytx12-bs. Denk zelf dat ik hem moet vervangen maar zal ik dan weer een zelfde er in doen of is er nog wat beters verkrijgbaar?
Nog een vraagje: nu vervangen of aan druppellader laten hangen en bij eerstvolgende mooie dag vervangen? Volgende mooie dag komt ook vast wel.
Achteraf is het natuurlijk een koe in de kont kijken, maar je had beter 2 maanden terug de Optimate aan kunnen sluiten :)

Een Optimate is overigens geen echte oplader, dus 'm weer tot 100% kunnen krijgen heeft ie volgens niet genoeg power voor. Dan moet je een echte acculader met meer laadvermogen aansluiten ipv een druppellader.
Ik zou het eerst nog ff aanzien en uitproberen. Accu vervangen kan altijd nog :)
 
Precies, even kijken of je de motor gestart krijgt of aan laten duwen. Dan een goed stukje rijden om de accu te laten bijladen of aan een oplader zetten. Hier wissel ik de motoren af met de druppellader. Om de 2 a 3 weken ofzo. Heb nog geen accu hoeven te vervangen in al die jaren.
 
Ok bedankt voor de antwoorden. Laat hem nog wel even staan en misschien deze week even aan een echte lader leggen.
Dacht dat de druppel lader hem ook gewoon oplaad van misschien 40 of 50% vol naar 100% vol.
Laat hem normaal gesproken de hele winter er aan hangen. Lees hier verschillende meningen over of dit nu wel of niet goed is. We gaan het zien.
 
Ik laat de motor niet de hele winter aan de Optimate hangen.
Als het echt hard vriest laat ik hem een paar weken laden..............daarna ontkoppel ik altijd een tijdje en laat de motor ca. 4 weken ongemoeid.
Geen idee waarom. })
Daar zijn idd de meningen over verdeeld..........(hele winter er aan laten hangen of zoals ik het doe)

Optimate's e.d. laders, houden een accu "actief"
Dwz dat ze de accu checken, eventueel herstellen en maximaal laden en daarna elk half uur checkt en eventueel bijlaad.

Een accu die geheel of bijna geheel ontladen is, heb je meer baat bij een power-lader...........die laad alleen maar, totdat jij de stekker ontkoppeld.
 
Ik gebruik een Ctek XS 0.8 dat is ook een druppellader die de accu onderhoud. Ik laat 'm de hele winter er aan staan en dat doe ik al jaren en het gaat tot nog toe goed. Wel geef ik de voorkeur aan Yuasa accu's maar ook daar zijn de meningen over verdeeld :+
 
Ik heb vandaag proef gereden op een Street Triple RS. Ben positief verrast, zit serieuze power in en hij zit bomvol met de beste onderdelen. En zo'n TFT scherm is stiekem wel heel erg gaaf! Denk dat het de opvolger van mijn Speed gaat worden, ben er wel uit nu.. 😎
Lijkt me een goede keuze :Y
Zo'n thruxton 1200 r caféracer lijkt heel gaaf maar als je een alleskunner gewend bent word je er op de lange termijn volgens mij niet echt gelukkig van.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag proef gereden op een Street Triple RS. Ben positief verrast, zit serieuze power in en hij zit bomvol met de beste onderdelen. En zo'n TFT scherm is stiekem wel heel erg gaaf! Denk dat het de opvolger van mijn Speed gaat worden, ben er wel uit nu.. 😎
Tsja geheel bevooroordeeld en subjectief had ik je deze uitkomst al wel kunnen voorspellen!! Het enige wat je mogelijk mist ten opzichte van de speed zijn de Nm’s :P

Het is gewoon een gaaf ding en volgens mij komen de TFTs ook met extra goodies in 2019
 
Ik zie nu dat ik wat specifieker had moeten zijn. Het gaat mij om de ABBA sky-lift en de Bursig. Beiden drie-poot met zwenkwielen. Voordeel van de sky-lift is dat deze de motor ook hoger kan optillen. Ik kwam ook nog merken tegen als Con-stands en 1 Jac.
Iemand ervaring mee? Ik begrijp dat zo'n dure adapterplaat een nadeel kan zijn.

De skylift is pas echt prijzig en idd kan die hoger maar ook kantelen (voorover of achterover).
In de SuperDuke 990 topic heeft Nampus niet zo lang geleden zo'n skylift gekocht en ik weet dat hij er zeer tevreden over is :+
 
Het nieuwe jaar in met een strak afgestelde brommert!
 

Bijlagen

  • 543F1AD1-250E-48E5-A798-EFAE1014B3DA.jpeg
    543F1AD1-250E-48E5-A798-EFAE1014B3DA.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 51
Deze bleef dus aan de onderkant van het kleppendeksel plakken, en liet dus dus boven het ketting gat los :/

Heb nog nooit zo hard gescholden :')
 
Deze bleef dus aan de onderkant van het kleppendeksel plakken, en liet dus dus boven het ketting gat los :/

Heb nog nooit zo hard gescholden :')

Vervelend is dat he! Mijn ouders gaan 2 keer per jaar naar Frankrijk en spelen fanatiek Jeux de boules.. Nou hebben de oudere mensen daar een staafje of koord met een krachtige magneet zodat ze niet hoeven te bukken om die ballen op te rapen, die dingen zijn ideaal voor dit soort situaties! 😂
 
Zijn er hier trouwens mensen die interesse hebben in de volgende delen voor de Speed van 2008-2010:

- origineel Triumph comfort gelzadel
- carbonfiber voorspatbord
- rode paddockstand

Mocht ik hem gaan inruilen dan doe ik dat namelijk zonder bovenstaande onderdelen.

Edit: inruil gaat niet door, motor staat nu compleet te koop.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan