Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.
Normaal vind ik die ook heel tof. maar op een speed triple niet zo (Kleur: Nardo grey):
SUfgMGP.png


Iets tussen de kleur Nardo grey en wit in vind ik wat mooier (lijkt een beetje op de kleur Fashion grey / Mode Grau / Sport Classic Gray / 63a / l63a / van Porshe):
IAlUc8o.jpg


Dit vind ik ook tof, een beetje wat cupra4x4 stuurde:

QEymOEX.jpg


ZmIekcr.jpg

Vind het allemaal wel blits eigenlijk. Had mn vorige 2005 speed laten airbrushen in parelmoer zwart met realflames her en der. Zal eens kijken of ik wat fotos heb. Dat zag er wel vet uit
 
Hier is hij dan, mijn 2007 Speed Triple 1050.

Opties:
- Hyperpro vering voor en achter
- Hyperpro stuurdemper
- Bos uitlaatdempers
- Handvatverwarming (mag er van mij af)
- Brembo remklauwen
- Brembo radiale rempomp

dNyoQE6.jpg



Nu wil ik hem alleen nog over laten spuiten. Echter kan ik nog geen besluit nemen over de kleur.
Zwart vind ik mooi maar ook niet echt origineel.
Als er nog mensen een tip hebben voor een mooie kleur en/of een spuiter die het voor een leuke prijs wil doen, hoor ik dit graag.

Ik heb ook al de bug eyes koplamp op de kop kunnen tikken. hopelijk krijg ik dit voor elkaar zonder te solderen.
Heeft iemand van hier er ervaring mee?
Mooi ding 8-):Y:]


Ik zeg mat rood
 
Hier is hij dan, mijn 2007 Speed Triple 1050.

Opties:
- Hyperpro vering voor en achter
- Hyperpro stuurdemper
- Bos uitlaatdempers
- Handvatverwarming (mag er van mij af)
- Brembo remklauwen
- Brembo radiale rempomp

dNyoQE6.jpg



Nu wil ik hem alleen nog over laten spuiten. Echter kan ik nog geen besluit nemen over de kleur.
Zwart vind ik mooi maar ook niet echt origineel.
Als er nog mensen een tip hebben voor een mooie kleur en/of een spuiter die het voor een leuke prijs wil doen, hoor ik dit graag.

Ik heb ook al de bug eyes koplamp op de kop kunnen tikken. hopelijk krijg ik dit voor elkaar zonder te solderen.
Heeft iemand van hier er ervaring mee?
Gefeliciteerd*O**O**O*
Zwart is altijd goed:t
 
Goedenavond, ik ga morgen bij een 955 kijken. Bijna 60k op de klok. Ik had gehoopt dat in de OP wel ff een lijstje stond met aandachtspunten. Heb ik er over heen gekeken? Anders; graag info over specifieke ST 955 punten. Het standaard werk snap ik wel. Maar ik ken de Triumphs niet. Dus een beetje info is wel welkom. Benieuwd hoe zo'n 3pitter rijdt. Heb eigenlijk alles al wel bij de kop gehad, behalve Triumph.
 
Hmm, beetje aan het googlen geweest en de elektrische problemen van de eerste bouwjaren schrikken me nu toch wat af. Wordt het overtrokken of zijn de modellen tot 2008 echt vaak probleem gevallen?

Wanneer moeten overigens de kleppen gesteld worden?
 
Hmm, beetje aan het googlen geweest en de elektrische problemen van de eerste bouwjaren schrikken me nu toch wat af. Wordt het overtrokken of zijn de modellen tot 2008 echt vaak probleem gevallen?

Wanneer moeten overigens de kleppen gesteld worden?
Vanaf 2005 is eigenlijk prima, vanaf 2008 nog ietsje beter.
Kleppen stellen om de 20.000 km, maar in minstens 9 vd 10 gevallen hoeft er niks gesteld te worden.
 
Hmm, beetje aan het googlen geweest en de elektrische problemen van de eerste bouwjaren schrikken me nu toch wat af. Wordt het overtrokken of zijn de modellen tot 2008 echt vaak probleem gevallen?

Wanneer moeten overigens de kleppen gesteld worden?

Als je bij een populaire motor gaat graven vind je altijd wel ellende. Ik heb 6 jaar op een 2005 rondgereden (en lid van verschillende fora) maar electrische problemen zijn niet echt bekend.

Kleppen om de 20k dus idd. Mijne net gedaan bij 19k. Allemaal precies tussen de tolleranties. Gok dat er bij 40k ook weinig shims gehaald moeten worden.
 
Als je bij een populaire motor gaat graven vind je altijd wel ellende. Ik heb 6 jaar op een 2005 rondgereden (en lid van verschillende fora) maar electrische problemen zijn niet echt bekend.

Kleppen om de 20k dus idd. Mijne net gedaan bij 19k. Allemaal precies tussen de tolleranties. Gok dat er bij 40k ook weinig shims gehaald moeten worden.

Afgelopen kerst heb ik de kleppen weer gecontroleerd op standje 107.500km. Ze stonden allemaal nog in binnen of op de tollerantie. Dus heb er niets aan gedaan. Maar weer eten klaar gemaakt en verder gevreten.
 
Afgelopen kerst heb ik de kleppen weer gecontroleerd op standje 107.500km. Ze stonden allemaal nog in binnen of op de tollerantie. Dus heb er niets aan gedaan. Maar weer eten klaar gemaakt en verder gevreten.

En die van jou krijgt extra op zn flikker op dat mooie eiland met dat strakke wegdek en mooie zoute klimaat :P
 
Goed om te horen :)

Hoop vrijdag de SM te verkopen, de speeds op marktplaats gaan best snel. Net een weekje te laat voor diegene die bovenaan mijn lijst stonden.
 
Lees dat kleppen meestal geen probleem zijn. Maar sta nu bij 1 die hoogfrequent wat tikkert in het blok. Gaat mee met toerental. Iemand die daar wat over kan zeggen? Of zijn deze blokken wat rumoerig?
 
Lees dat kleppen meestal geen probleem zijn. Maar sta nu bij 1 die hoogfrequent wat tikkert in het blok. Gaat mee met toerental. Iemand die daar wat over kan zeggen? Of zijn deze blokken wat rumoerig?

Moeilijk te zeggen van een beschrijving. Mechanisch geluid heeft ie, maar ‘tikken’? Als je wat uitlaat vergelijk (standaard - open uitlaat) filmpjes kijkt op youtube krijg je een goed idee van wat ok geluid is
 
Heb 'm laten staan. Bleef het tijdens het rijden ook horen. Terwijl er een beste brul pijp onder zat. Geen goed gevoel. Wel zonde want een triple staat hoog op de bucketlist.
 
In de zin van dat ie aan zijn eind is? Of, het hoort zo?

Nokkenasketting zal niet zo snel versleten zijn. Zal eerder de spanner zijn dan. Al is dat wel een honda kwaaltje ;)

Wat ik altijd doe als ik proef ga rijden, is naar een (goede) merkdealer rijden en vragen of ze even een kleine blik kunnen werpen / luisteren. Kost niks, maar kan je een hoop ellende schelen.
 
Nokkenasketting zal niet zo snel versleten zijn. Zal eerder de spanner zijn dan. Al is dat wel een honda kwaaltje ;)

Wat ik altijd doe als ik proef ga rijden, is naar een (goede) merkdealer rijden en vragen of ze even een kleine blik kunnen werpen / luisteren. Kost niks, maar kan je een hoop ellende schelen.

Naks is idd echt Honda. Maar dan ratelt ie meer. Dit was echt tikkeren. Ding staat boven in Friesland. Dealers zijn daar wat lastig te vinden volgens mij. Zal eens kijken.
 
Naks is idd echt Honda. Maar dan ratelt ie meer. Dit was echt tikkeren. Ding staat boven in Friesland. Dealers zijn daar wat lastig te vinden volgens mij. Zal eens kijken.
Er zitten wel een paar goede zaken in het Noorden, Bernhard Motoren in Dokkum is kundig en klantvriendelijk en ik hoor ook wel vaak goede verhalen over Kobutex. Ik weet niet of er noordelijker dan Dokkum nog iets te vinden is.

Edit: Als je bij de proefrit de voorrem ingedrukt houdt en dan langzaam aan wat gas geeft (zeg maar een burnout zonder dat je het achterwiel laat spinnen) totdat de motor bijna afslaat, kun je de NAKS ook horen als die niet goed is. Dan krijg je het kenmerkende NAKS geluid wat ook erger wordt.

Mijn NAKS is overigens 140.000km meegegaan en gaf nog niet de indruk er mee op te houden.
 
Rij met de motor naar motorado in Leeuwarden . Wel verplicht koffie drinken maar dan weet je het.
 
Heb 'm laten staan. Bleef het tijdens het rijden ook horen. Terwijl er een beste brul pijp onder zat. Geen goed gevoel. Wel zonde want een triple staat hoog op de bucketlist.
ongeacht of de motor nog goed was of niet, dit is je beste keus die je kunt maken. Als je er geen gevoel bij hebt, ga je dat later ook niet krijgen. Succes met het vervolg :Y
 
Heb 'm laten staan. Bleef het tijdens het rijden ook horen. Terwijl er een beste brul pijp onder zat. Geen goed gevoel. Wel zonde want een triple staat hoog op de bucketlist.

heel slim... er zijn er genoeg en je kan je euro maar 1x uitgeven.
zou zonde zijn als je een slechte ervaring krijgt terwijl de triple een super fiets is 8-)

zo ook weer bij gelezen :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan