De kogel is door de kerk, komende winter gaat het blok eruit. Het olie verbruik wordt te gortig na 140.000km, waarvan de laatste 10k zo'n beetje volgas zij gemaakt
Nu ben ik me aan het orienteren om nog wat extra vermogens winst uit het blok te halen alleen weet ik nog niet precies hoe en welke mod welk effect heeft.
Ik heb wat dingetjes opgevangen over:
- Kop flowen
- Inlaat vergroten
- Daytona nokkenassen
Momenteel heb ik vanaf stationair 100+ nm koppel en dat wil ik wel zo houden. Waar het vermogen eruit komt (laag, midden, hoog rpm) maakt me niet zoveel uit zolang ik er maar niet ergens op inlever.
Heeft iemand hier ervaring met een van bovenstaande mods of andere, of een forum/topic waarin dit besproken is?
Ik heb de daytona assen mod vrij serieus overwogen, maar het is vrij veel werk En kosten voor piekvermogen. (Variabele tandwielen + afstellen, mengsel aanpassen)
Een set goede inlaat kelken heb je meer aan eigenlijk. Maar ook hier zo 300 lichter en dan moet hij nog afgesteld worden.
Ik weet niet of je je al verdiept hebt in de revisie kosten, maar dat gaat hard.
Triumph onderdelen zijn duur! Alleen aan klep seals was ik al 150 euro kwijt.
Ik weet niet hoe ernstig het verbruik is en hoeveel je zelf kunt, Maar regelmatig een beetje bijvullen is een stuk vriendelijker voor je portemonnee