Triumph Speed Triple topic deel 54

jo mannen, ff een poets gerelateerde kwestie:

m'n broertje maakt z'n KTM schoon met spullen van handigschoonmaken.nl, hij zweert erbij en ik moet zeggen dat het bij zijn motor ook zeer goed werkt. Zijn bike ziet er spik en span uit. Laatst probeerde ik die spullen dus ook, moet je zien wat het resultaat was van de velgreiniger :(. Ongekend! een doffe ellende kreeg ik er voor terug. Ik ga die spullen dus ook zeker niet aanschaffen, maar ben wel benieuwd wat jullie gebruiken om (zwart) weer mooi (blinkend) schoon te krijgen. Hebben jullie tips? Voor zwel velgen als de rest vd bike.
Bekijk bijlage 1521292

Ik had op sommige plekken op mijn wiel hetzelfde probleem terwijl ik echt geen agressieve spullen gebruik. Bij mij kwam het ook elke keer weer terug zat er over te denken om de wielen te laten coaten.
Je ziet het ook terug op foto's van verschillende Speeds doffe wielen niet echt een diepe zwarte glans.

Ik heb het zo opgelost *D setje wielen van PVM

20200527_114328.jpg
 
gebruik lampenolie om de velgen te ontsmetten. Werkt behoorlijk goed en aangezien ik niet rook ook geen direct gevaar :P Goed uitpoetsen met schone doek en daarna nog even met nat lapje. Shiny as new!
Doe het alleen bijna nooit en lees net dat matte velgen ook cool zijn :) :P
 
Ik had op sommige plekken op mijn wiel hetzelfde probleem terwijl ik echt geen agressieve spullen gebruik. Bij mij kwam het ook elke keer weer terug zat er over te denken om de wielen te laten coaten.
Je ziet het ook terug op foto's van verschillende Speeds doffe wielen niet echt een diepe zwarte glans.

Ik heb het zo opgelost *D setje wielen van PVM

Bekijk bijlage 1521335

poser! met je lelijke wielen!!!

:9~:')
 
ik gebruik silicone olie (in spuitbus) voor velgen en blok. lekker shinen, goed voor de rubber slangen, vuil hecht niet zo snel aan als WD40.
Doe ik al een jaar of 17, nooit gezeik gehad met doffe plekken ofzo.
 
ik gebruik silicone olie (in spuitbus) voor velgen en blok. lekker shinen, goed voor de rubber slangen, vuil hecht niet zo snel aan als WD40.
Doe ik al een jaar of 17, nooit gezeik gehad met doffe plekken ofzo.

Vandaar de nickname... mr proper ..?
 
ik gebruik silicone olie (in spuitbus) voor velgen en blok. lekker shinen, goed voor de rubber slangen, vuil hecht niet zo snel aan als WD40.
Doe ik al een jaar of 17, nooit gezeik gehad met doffe plekken ofzo.

Neem aan dat elke silicone spray dan te gebruiken is, of raad je nog een bepaald merk aan?
 
ik gebruik silicone olie (in spuitbus) voor velgen en blok. lekker shinen, goed voor de rubber slangen, vuil hecht niet zo snel aan als WD40.
Doe ik al een jaar of 17, nooit gezeik gehad met doffe plekken ofzo.

Misschien dat de vorige eigenaar iets heeft gebruikt maar ik kreeg ze niet echt netjes.
Ik heb meerdere motoren gehad maar nooit problemen mee gehad maar deze Speed wielen :N leek net of er geen blanke lak op zat.
 
Misschien dat de vorige eigenaar iets heeft gebruikt maar ik kreeg ze niet echt netjes.
Ik heb meerdere motoren gehad maar nooit problemen mee gehad maar deze Speed wielen :N leek net of er geen blanke lak op zat.

Klopt, ik denk persoonlijk dat het gepoedercoat is. Lijkt harder dan normale verf in ieder geval. Zelfde als het frame.
 
Was dit nog gelukt? Het hele idee van die Yz85 pook is toch dat je hem direct op de as kan zetten en het gedeelte (waar dan de QS komt) er tussen uit gaat?

Healtech quickshifter zit er sinds vandaag op. Dit werkt met een load cell. In combinatie met de yz85 pook werkt het goed, alleen de 6de versnelling heb ik soms een misshift.. van de week even langs de monteur hiervoor. Mocht dat niet verholpen worden kies ik toch eieren voor mn geld en gaat ie er weer af. Niet dat ik mn bak dadelijk sloop door die qs :+.

Kleine extra opmerking nog, schakelen van 2 tot 5 gaat soepeler dan ooit met de qs.
 
Laatst bewerkt:
hoe kan ik dat controleren?

Het lijkt met sterk dat dat eraf is gegaan. De velrgreiniger die gebruikt is, is natuurlijk afbreekbaar spul schijnt het. Dat kan toch nooit zó agressief zijn?

Dat kun je niet controleren volgens mij. Met die wd40 maak je het enkel vettig en krijg je hierdoor glans, zodra het oppervlak weer ontvet is krijg je helaas die matte kleur terug. Op van die FB pagina's van speed triples komt dit regelmatig voorbij, blijkbaar hebben die 11-16 modellen gelakte velgen ipv poedercoat. Deze kunnen niet tegen velgenreinigers o.i.d.
 
Goedenmorgen,

Dat zal je altijd zien ben je klaar met twijfelen is het K weer. Nou ja kan ik alvast aan een paar kleine mods gaan werken. in ieder geval hier vast twee foto's als bewijs dat ie echt bestaad. Ik had nog even een beetje een paniek moment toen op een van mijn eerste ritjes de speedshifter het niet deed, maar ik had ook een lege accu gehad en het bljkt dat de speed shifter weer standaard uit gezet wordt als de motor zonder stroom komt te staan. pfff. 8)7In het menu weer aangezet en alles weer prima.

Bekijk bijlage 1519669

Bekijk bijlage 1519672
20200615_203254.jpg
20200615_203214.jpg
Is dit die triple uit Mill van Richard.?
Heb ik ook overwogen, maar kon nu een demo 2020 kopen voor 15500 euro.
Daar wil ik dan toch voor gaan.
Eerst mijn eigen triple nog verkopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan