Triumph Speed Triple topic deel 54

Hallo allemaal, sinds 1 oktober ben ik in het bezit van een Speed Triple 1200 RS. Een fijne motor. Ik heb wel een dingetje waar ik minder blij van wordt.... speling (radiaal) op de remschijven voor. Iets wat niet hoort maar Triumph vindt het "normaal". Heeft een van jullie hier ook last van?
 

Bijlagen

  • IMG-20221002-WA0000.jpeg
    IMG-20221002-WA0000.jpeg
    380,9 KB · Weergaven: 58
Hallo allemaal, sinds 1 oktober ben ik in het bezit van een Speed Triple 1200 RS. Een fijne motor. Ik heb wel een dingetje waar ik minder blij van wordt.... speling (radiaal) op de remschijven voor. Iets wat niet hoort maar Triumph vindt het "normaal". Heeft een van jullie hier ook last van?
Op zwevende schijven zit altijd speling. Maar alles heeft een tolerantie natuurlijk. Over hoeveel speling hebben we het?
 
Hallo allemaal, sinds 1 oktober ben ik in het bezit van een Speed Triple 1200 RS. Een fijne motor. Ik heb wel een dingetje waar ik minder blij van wordt.... speling (radiaal) op de remschijven voor. Iets wat niet hoort maar Triumph vindt het "normaal". Heeft een van jullie hier ook last van?
Mooie fiets. Welkom.
 
Axiale speling is prima, maar radiale speling is niet fijn. Tijdens hard remmen voel je dat de schijf eerst naar voor draait. Geeft een enorme s hok in de veerpoten en het stuur. Ik kan me niet voorstellen dat dit acceptabel is
 
Axiale speling is prima, maar radiale speling is niet fijn. Tijdens hard remmen voel je dat de schijf eerst naar voor draait. Geeft een enorme s hok in de veerpoten en het stuur. Ik kan me niet voorstellen dat dit acceptabel is
Zou naar een andere triumph dealer rijden en even laten voelen.
 
Hallo allemaal, sinds 1 oktober ben ik in het bezit van een Speed Triple 1200 RS. Een fijne motor. Ik heb wel een dingetje waar ik minder blij van wordt.... speling (radiaal) op de remschijven voor. Iets wat niet hoort maar Triumph vindt het "normaal". Heeft een van jullie hier ook last van?
mooi excuus voor; TRM-SPD1050-FDW2 (1).jpg
 
Axiale speling is prima, maar radiale speling is niet fijn. Tijdens hard remmen voel je dat de schijf eerst naar voor draait. Geeft een enorme s hok in de veerpoten en het stuur. Ik kan me niet voorstellen dat dit acceptabel is
Ik heb wel dezelfde motor, maar nog niks gemerkt van wat jij omschrijft en ervaart tijdens het remmen. Zoals MrProper al zegt zou ik als ik jou was gewoon even langs een andere Triumph dealer rijden en er naar laten kijken.
 
Hallo mede forum leden. Ik heb na lang geen motorfiets mij zelf op een speed tripple getrakteerd.
Hij komt uit 2012 en zit vol met opties van Triumph. Ik heb mij laten vertellen dat het voor motorland een bekende fiets is. Jullie zien het wel op de fotos.
Daarom zou ik mij graag bij deze club willen aansluiten. Ik zal de fiets in maart op moeten halen. Hij mag nu nog lekker warm binnen staan bij de verkopende partij.
Veel veilig km's gewenst. Tis een heerlijke fiets en zonder de DbKillers klinkt hij fantastisch, lekker de tunnels in. Dit is mijn oude speed triple. Ik heb elke km genoten, maar ik wilde toch wat anders en ik m ingeruild tegen een Tiger die daar stond.

De dure spullen zijn niet alleen voor het artikel gebruikt, maar er is ook mee gereden. De vorige eigenaar heeft het alleen voor die 'm aan mij verkocht verwijderd.
 
Veel veilig km's gewenst. Tis een heerlijke fiets en zonder de DbKillers klinkt hij fantastisch, lekker de tunnels in. Dit is mijn oude speed triple. Ik heb elke km genoten, maar ik wilde toch wat anders en ik m ingeruild tegen een Tiger die daar stond.

De dure spullen zijn niet alleen voor het artikel gebruikt, maar er is ook mee gereden. De vorige eigenaar heeft het alleen voor die 'm aan mij verkocht verwijderd.
Bedankt voor je reactie dan weet ik nu hoe het in elkaar steekt. Leuk om de historie te horen van een motorfiets die je aankoopt. Bedankt hiervoor.
 
Iemand nog belang bij een naafdop? Mag voor €20,- weg.
PXL_20221119_151705328.jpg
 
Heb ook nog een tanktas, mocht iemand interesse hebben.

 
Ik ga jullie helaas verlaten binnenkort. Ik ga overstappen op een Speed Twin 1200 uit 2022. *O*

Ik heb nog wel wat spullen liggen die weg mogen voor weinagh.

Haynes WPHB, 20,- ex verz. (ZGAN, voor alle speedies, tigers en sprints van 2005 tot 2015: Werkplaatsboek Triumph 1050 Sprint ST, Speed Triple en Tiger 05-13 | mPartz.nl)

enkelzijdige achterbok. stevig fijn ding, goede staat. 40,- ex verzenden

Triumph werkplaats handboek Speedy 2011-2015 (geprint, incl her en der een vette vinger): mag weg voor verzendkosten.

Brembo remlicht schakelaar (microswitch incl stekker. passend op de '11 tm '15) doet het nog goed, gelukkig nooit nodig gehad. mag weg voor verzendkosten.

bij interesse kan ik foto's sturen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga jullie helaas verlaten binnenkort. Ik ga overstappen op een Speed Twin 1200 uit 2022. *O*

Ik heb nog wel wat spullen liggen die weg mogen voor weinagh.

Haynes WPHB, 20,- ex verz. (ZGAN, voor alle speedies, tigers en sprints van 2005 tot 2015: Werkplaatsboek Triumph 1050 Sprint ST, Speed Triple en Tiger 05-13 | mPartz.nl)

enkelzijdige achterbok. stevig fijn ding, goede staat. 25,- ex verzenden

Triumph werkplaats handboek Speedy 2011-2015 (geprint, incl her en der een vette vinger): mag weg voor verzendkosten.

Brembo remlicht schakelaar (microswitch incl stekker. passend op de '11 tm '15) doet het nog goed, gelukkig nooit nodig gehad. mag weg voor verzendkosten.

bij interesse kan ik foto's sturen.
Gefeliciteerd.

Ik mag juist hier weer terecht.
Heb 2e kerstdag mijn oude speed terug gekocht
 
Terug
Bovenaan Onderaan