Stukje terug in de tijd...
...in 2004 bestond de wens (en de mogelijkheid), na een wat mindere periode, om onszelf te trakteren op een nieuwe motor.
Of een andere, en dan niet persé nieuw.
Lijstje gemaakt met motoren wat mij/ons zou lijken.
Criteria : koppel, beetje een volwassen ding, uitstraling, ruim de ruimte voor 2 personen.
En nou moet ik het ff uit m'n hoof doen...
Kawa ZZR1200 stond er op
Yamaha XJR1300
Ook een Guzzi V11 Sport
BMW R1100S BoxerCup Replica (maar die viel ook gelijk weer af, vanwege de prijs..., maar..., de folder van dat ding had ik al sinds eind 2002 in huis...)
GSX1400
...en nog een paar andere..., de lijst was in ieder geval niet zo heel erg lang.
Na wikken, wegen, proefzitten, testverslagen lezen, en most important : het onderbuikgevoel laten spreken, werd er na een overweldigende proefrit op een wit/blauwe GSX1400, gekozen voor een hagelnieuwe rood/zwarte GSX1400 met o.a. een superbike stuur, andere spiegels, VENOM uitlaten (nu niet meer verkrijgbaar), en..., de wielen zouden wit gecoat worden.
Offerte van de Suzuki boer in huis.
Eigenlijk alles oké, want was ik onder de indruk van de GSX.
Een dag of 3 later, en ook nog net 1 dag voordat we op vakantie zouden gaan naar Oostenrijk, zie ik 1 of ander motor-advertentieblaadje, een R1100S BoxerCup Replica te koop staan..., helemaal vol, met koffers, hoop carbon, Lasers, en bijpassende software aanpassing, ABS, enz.
Een jaar jong, en 9000 maagdelijke kilometers.
Mocht wegens trieste familiaire omstandigheden.
Verkopende partij gebeld. Uitgelegd dat ik zijn motor wil overnemen, maar..., nu eerst op vakantie, en of, zus, en zo.bla, bla...
Anderhalve week later de BMW gekocht.
En niet de GSX1400.
...maar..., dus altijd is WEL dat 'gevoel' naar de GSX er geweest..., en dat werd in de loop van de jaren alleen maar warmer, dat gevoel. Want sommige beelden worden alleen maar 'romantischer' in de loop van de jaren.
En dan echt jaaaaaaaaaaaaaaaaaren later blunder je tegen een net apparaat aan, in een kleur die je ook niet veel ziet, en..., eentje, die op het stuur na, nog geheel origineel is. En waar ik vooral veel mogelijkheden in zag.
...en toen werd ik zacht in de knieën...
Diezelfde middag nog die GSX gekocht..., en zoals gezegd..., toen stonden er plotseling 4 motoren..., en dat was ook wel weer een beetje overkill.
En hoewel ik helemaal lijp van die Speed was, dacht ik dat ik lijper kon worden van de 1400, en op mooie dagen was dat ook wel zo, maar ook soms niet.
Tja..., en zo komt het dat je de Speed te koop zet, en ongezien, en zonder proefrit of wat dan ook, komt er meneer uit de buurt van Amsterdam, met een witte auto, en een karretje, en neemt 'm mee...
Hij heeft 'm inmiddels ook al lang niet meer (de liefde was geloof ik van relatief korte duur), en waar het ding nu is : kep geen idee !
Oh ja..., die BoxerCup Replika mocht dienst doen van dus midden 2004 t/m midden 2006.
En toen waren de ogen plotseling weer een keer groter..., en heeft de BCR de schuur verlaten, in ruil voor iets anders.
En dat 'iets anders' staat er nog altijd.
Inmiddels 13 jaren jong, en met net 20.000 kilometers op de klok..., als in : het staat er wel, maar wordt niet gebruikt...
Dat is het verhaal. Van de Speed. En van het waarom.