Triumph Speed Triple topic deel 54

Hey Perry,

Het komt inderdaad door het verkeerd opspannen van de ketting.

Het wiel stond inderdaad naar boven gespannen in plaats van naar beneden. We hebben even gekeken en gemeten, maar het spatbordje raakt echt net niet. Aankomende maand mijn achterbandje laten vervangen, zet mijn monteur dit ook direct goed.

Gisteren ook nog even wat rondgereden en een mooi stukje leeg asfalt gevonden. Wat stuurt het toch heerlijk.
Bekijk bijlage 1503439
Mooie foto (en hellingshoek)

Als ik advies mag geven...........probeer er iets meer naast te hangen.
Je hebt nu veel gewicht "boven" de motor met het risico dat je de motor in 1 keer kwijt bent.
 
Mooie foto (en hellingshoek)

Als ik advies mag geven...........probeer er iets meer naast te hangen.
Je hebt nu veel gewicht "boven" de motor met het risico dat je de motor in 1 keer kwijt bent.

Advies word altijd gewaardeerd! :t
 
Hallo triple rijders! Ik hoop ergens deze zomer weer een triple te mogen bezitten. Ongeveer 3 jaar geleden 1 gehad en daarmee een motorongeluk gehad. Weer een poos Harley Davidson gereden maar miss toch dat heerlijke 3 cil blok en eigenzinnige uitstraling.. nu zoek ik er 1 tussen 2005 en 2009.. maar wat waren ook al weer DE punten om op te letten bij een speedtriple van die jaren?? Alvast bedankt! Gr g-jo /gerjo
 
Mooie foto (en hellingshoek)

Als ik advies mag geven...........probeer er iets meer naast te hangen.
Je hebt nu veel gewicht "boven" de motor met het risico dat je de motor in 1 keer kwijt bent.
Inderdaad, goed advies :Y

Twee handige geheugensteuntjes hiervoor: Proberen om je buitenbocht-arm bijna op de tank te leggen
en bij wijze van proberen met je helm je spiegel in de binnenbocht te koppen.

Moet zeggen dat ik dat met een racer makkelijker vind dan op een motor met een superbike stuur.
 
Hallo triple rijders! Ik hoop ergens deze zomer weer een triple te mogen bezitten. Ongeveer 3 jaar geleden 1 gehad en daarmee een motorongeluk gehad. Weer een poos Harley Davidson gereden maar miss toch dat heerlijke 3 cil blok en eigenzinnige uitstraling.. nu zoek ik er 1 tussen 2005 en 2009.. maar wat waren ook al weer DE punten om op te letten bij een speedtriple van die jaren?? Alvast bedankt! Gr g-jo /gerjo

De standaard dingen. En let op een flotte start. Als de accu spanning laag word kan de startkoppeling niet geheel vrij komen. Metalige klakken tijdens het starten.
 
Inderdaad, goed advies :Y

Twee handige geheugensteuntjes hiervoor: Proberen om je buitenbocht-arm bijna op de tank te leggen
en bij wijze van proberen met je helm je spiegel in de binnenbocht te koppen.

Moet zeggen dat ik dat met een racer makkelijker vind dan op een motor met een superbike stuur.

Super, daar ga ik mee aan de slag!

//

Vanaf 2008 heeft deze generatie speed triples verbeterde remmen gekregen. Het metaalachtige bij het starten hebben ze volgens mij verholpen vanaf 07?
 
  • Leuk
Waarderingen: G-jo
Super, daar ga ik mee aan de slag!

//

Vanaf 2008 heeft deze generatie speed triples verbeterde remmen gekregen. Het metaalachtige bij het starten hebben ze volgens mij verholpen vanaf 07?

Thnx heren! Weet nog dat ik pech had met de.triple, kapotte spanningsregelaar waardoor ook de dynamo kapot ging.. is dat nog steeds een gevoelig punt cm de 2008 ?
 
Hey Perry,

Het komt inderdaad door het verkeerd opspannen van de ketting.

Het wiel stond inderdaad naar boven gespannen in plaats van naar beneden. We hebben even gekeken en gemeten, maar het spatbordje raakt echt net niet. Aankomende maand mijn achterbandje laten vervangen, zet mijn monteur dit ook direct goed.

Gisteren ook nog even wat rondgereden en een mooi stukje leeg asfalt gevonden. Wat stuurt het toch heerlijk.
Bekijk bijlage 1503439

Statisch en dynamisch kan een aardig verschil in zitten.
Lekker laten fixen voor het schade aanricht. Zoveel werk is het niet...

En lekker hellingshoekje op de foto :)
 
Thnx heren! Weet nog dat ik pech had met de.triple, kapotte spanningsregelaar waardoor ook de dynamo kapot ging.. is dat nog steeds een gevoelig punt cm de 2008 ?

Ik weet niet waar je dat in merkt, maar de mijne wilt wel eens moeilijk starten als ik ga tanken nadat ik hem op zn staart heb getrapt. Zit een nieuwe accu in en deze is ook heeft ook een belastingstest gehad.(daar ligt het niet aan)

Na wat rondvragen en google kon dit liggen aan connectoren, slechte kabels, starter, van alles haha... als er ook maar ergens meer dan gebruikelijk weerstand in het circuit zit (bij hogere temperatuur is deze kans hoger?) Kan het zijn dat dit invloed heeft.

Mijn tip: na het proefrijden nog even een keer proberen te starten met warme motor!
// Hebben overigens meerdere triumphs, ook de tiger en street hebben er last van las ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: G-jo
Bij mij is dit heel veel verbeterd nadat ik mijn motor heb laten mappen bij Ruud Frederiks. Hij start echt stukken beter als hij warm is.
 
Zo schuin zie mij nog niet sturen.
Ik vrees dat ik altijd wel een schaam randje zal hebben.

Hangt ook van band tot band af. Ik heb tweemaal PP3 gehad, het loopvlak ervan loopt heel ver door. Had ik toch altijd nog zeker een halve cm over. Nu heb ik een Battlax S21 in dezelfde maat en toch ook een band met een sportieve roeping, en dat randje rijd ik zo weg. Veel hangt van de band af. En wat betreft die scherpe hellingshoek, dat is niet altijd gelijk aan retehard gaan. Lichaamshouding doet heel veel!
 
Ik weet niet waar je dat in merkt, maar de mijne wilt wel eens moeilijk starten als ik ga tanken nadat ik hem op zn staart heb getrapt. Zit een nieuwe accu in en deze is ook heeft ook een belastingstest gehad.(daar ligt het niet aan)

Na wat rondvragen en google kon dit liggen aan connectoren, slechte kabels, starter, van alles haha... als er ook maar ergens meer dan gebruikelijk weerstand in het circuit zit (bij hogere temperatuur is deze kans hoger?) Kan het zijn dat dit invloed heeft.

Mijn tip: na het proefrijden nog even een keer proberen te starten met warme motor!
// Hebben overigens meerdere triumphs, ook de tiger en street hebben er last van las ik.

lastig starten bij warme motor klinkt meer als een bobine verhaal
 
Ik heb een Carbon voorspatbord (2e hands) aangeschaft, maar vind het originele witte toch mooier staan bij nader inzien. Hier iemand interesse? Mag weg voor 5 tientjes ex verzenden. 👍
 

Bijlagen

  • 089B39E9-30C9-4243-8DA0-AC06EA40C08B.jpeg
    089B39E9-30C9-4243-8DA0-AC06EA40C08B.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 10
  • 606B5706-85AA-4AA2-9A35-ECB2EFE1EF0E.jpeg
    606B5706-85AA-4AA2-9A35-ECB2EFE1EF0E.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 9
Ik heb een Carbon voorspatbord (2e hands) aangeschaft, maar vind het originele witte toch mooier staan bij nader inzien. Hier iemand interesse? Mag weg voor 5 tientjes ex verzenden. 👍

Weet jij of iemand anders toevallig of deze ook op een Street triple 2010 pas? Dan heb ik wel interesse namelijk
 
Ik had de achterlichtunit met geïntegreerde knipperlichten.
Stond hem fantastisch mooi. :Y

Voor degene die er achter reed als ik af wilde slaan was het levensgevaarlijk (en ook voor mij) zo slecht waren die knippers te zien. :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan