Triumph Speed Triple topic deel 54

heb je een idee hoe die OEM blokjes zich verhouden tot bijvoorbeeld de carbon lorraine? of anders @MrProper? ik vind de std remmen van de Triumph aardig goed en voor mij eigenlijk ook voldoende. Heb laatste tijd alleen last van lichte stuur vibratie tijdens het remmen, niet altijd, maar bij een bepaalde remkracht wel zegmaar.
Brembo SA en CL zijn redelijk vergelijkbaar en beide net iets beter dan OEM Brembo.
 
heb je een idee hoe die OEM blokjes zich verhouden tot bijvoorbeeld de carbon lorraine? of anders @MrProper? ik vind de std remmen van de Triumph aardig goed en voor mij eigenlijk ook voldoende. Heb laatste tijd alleen last van lichte stuur vibratie tijdens het remmen, niet altijd, maar bij een bepaalde remkracht wel zegmaar.

ik vond op mijn 2005 de CL blokken beter dan OEM. met huidige 2011 model heb ik geen idee. andere rempomp en tangen.
 
Doel, deze voormiddag... .

OiiZ5RH.jpg
 
Mooie omgeving.
Wil ik ook nog een keer heen

De magie is er wel een beetje verdwenen. Ik herinner me nog de periode toen de bewoners er nog niet zo lang weg waren. Je kon de huizen nog gewoon binnen wandelen, geen vandalisme, alles stond er nog,... . Nu is alles gebarricadeerd, vol graffiti en een massatoerisme.

Maar het blijft wel een aparte plaats!
 
Healtech quickshifter zit er sinds vandaag op. Dit werkt met een load cell. In combinatie met de yz85 pook werkt het goed, alleen de 6de versnelling heb ik soms een misshift. van de week even langs de monteur hiervoor. Mocht dat niet verholpen worden kies ik toch eieren voor mn geld en gaat ie er weer af. Niet dat ik mn bak dadelijk sloop door die qs :+.

Kleine extra opmerking nog, schakelen van 2 tot 5 gaat soepeler dan ooit met de qs.

Quickshifter er toch maar weer afgehaald, misshifts bleven. Nadat ik even gegoogled had kwam ik ook nog bij dit artikel uit, wat me heeft laten besluiten de qs niet te gebruiken op mijn speed. Overigens alle instellingen geprobeerd met de quickshifter, maar echt beter werd het niet.
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1594502162680.jpg
    FB_IMG_1594502162680.jpg
    95,4 KB · Weergaven: 11
Dat merk ik nu al...meer grip👍🏻

Ik ben de andere kant opgegaan. Van supersport naar superstraat. Reden omdat de road band hier te koop was. Die dag had ik twee keuzes, wel of niet kopen.

In het begin moest ik erg opletten met abrupte acties. Adhoc dat is mijn twede naam:X Dat vind een road tire niet zo prettig. Dus bij lomp gas geven breekt die eerder uit/lost bij remmen idemdito. Maar als je met een eenigzins fluwelen handje je motor bedient dan maakt het niet zoveel uit. Of dat is mijn bevinding.
Of gewoon je fijne motoriek gebruiken. Daar ben ik zuinig op en gebruik het niet. Zo goed opgeborgen dat ik het niet weer kan vinden....
 
Ja, bij deze set krijg je ze voor 2 kanten, maar volgens mij kun je ze per kant wel of niet installeren.

Deze is alleen voor rechts:
CNC achterwiel moer cover Zwart

Wellicht is zoiets een beter alternatief?

Persoonlijk trek ik liever dat logo er ook vanaf en is het compleet zwart.

Vandaag een nieuw setje banden op de SPEED💪🏼
.....METZELER M9RR...
Stuurt gelijk al soepeler en lichter,
nog ff rustig aan 🤓maar het beloofd 💪🏼😛🤘🏻Bekijk bijlage 1525604Bekijk bijlage 1525605Bekijk bijlage 1525606

Heb je ze al ingereden? Zien er goed uit!
Zelf heb ik nu een conti sport attack 4 achterband, ook erg tevreden mee.
Ben alleen bang dat ie niet lang mee gaat en dat het totaal 3 achterbandjes gaat kosten voordat mijn voorband(road attack 3) vervangen gaat worden.
 
Wellicht is zoiets een beter alternatief?

Persoonlijk trek ik liever dat logo er ook vanaf en is het compleet zwart.



Heb je ze al ingereden? Zien er goed uit!
Zelf heb ik nu een conti sport attack 4 achterband, ook erg tevreden mee.
Ben alleen bang dat ie niet lang mee gaat en dat het totaal 3 achterbandjes gaat kosten voordat mijn voorband(road attack 3) vervangen gaat worden.
De eerste 100 km zitten erop 😋
Mijn vorige keuzes waren altijd sport/tour ivm de duurzaamheid, maar nu toch eens voor de “speelsigheid”😊gekozen.
Ik zie ut wel qua “duurzaamheid “, nu 🏍lol 💪🏼😋🤘🏻
Ik uit mijn ervaringen wel hier...💪🏼
 
Met die standaard pirelli Rosso's op de street doe ik nu al bijna 10.000km en kunnen nog wel even door. Nu deed ik ook redelijk wat woon-werk maar bij andere sportbanden zag ik meer vierkante bandenvorming dan met deze bandjes. Nu ik meer plezierritten maak zie ik ze weer ronder worden _O- maar over de duurzaamheid kan ik niet klagen. Ben geen racer, maar rustig aan doe ik nu ook weer niet... Ik heb t nog nooit gepresteerd om binnen 6000km een achterband op te maken, zelfs niet met circuitdagen ertussendoor... en zelfs op circuit zag ik iemand met dezelfde banden (BT016pro toen) die langzamere tijden reed dan ik, met nieuwere band, die het helemaal oprulde en bij mij nog vrij net. Heel apart maar bespaart me wel knaken :P

Pak je savonds wel eens een rondje? In weekenden weinig tijd maar soms in de avonden wel...
 
Terug
Bovenaan Onderaan