Triumph Speed Triple topic deel 54

Ik heb gisteren het verblijf van de Speedy maar eens wat opgeruimd. Halverwege maart gaat ie weg voor groot onderhoud. Wanneer ik dan eind maart terugkom van vakantie, is ie ready to go😎
PXL_20240223_153239655~2.jpg
 
Zo'n werkplaats en je motor wegsturen voor onderhoud :+
Zat er al op te wachten ja :+ De schuur was al zo toen we het huis kochten. Klein onderhoud doe ik nog wel zelf, maar nu wordt het wat serieuzer. En het is ook deels gemakzuchtO-)
 
En??

Ik rij ook een s1000r van 2019 en daarvoor een Speed Triple 1050 R.
Is de 1200RS vergelijkbaar met de S1000r of..? En op welke vlakken wel of niet?
Hey, sorry voor de late reactie. Ik heb nog maar 300 km kunnen rijden :-). Eerste gevoel is dat de 1200 directer op het gas is en wat meer motorrrem. Wat je zou verwachten van een 3 cilinder. Ik denk wel dat ik de 20pk meer echt wel ga voelen als ik ‘m open kan trekken straks.
 
Ik ben opzoek naar een "2ehands zadel" voor mijn 1200RS, ik kan ze zelf maar weinig vinden óf alleen tegen nieuwprijs. Iemand enig idee of er ergens wat beschikbaar is of waar ik nog kan proberen te kijken naast eBay en vergelijkbare sites?
Er zijn er nog te weinig van in de prak gereden waardoor het aanbod nog gering is denk ik...:S

Reden dat ik het vraag is omdat ik mijn zadel wil laten bekleden en anders mijn eigen een aantal weken of langer kwijt ben en dat wil ik niet, vooral niet nu net het mooie weer er aan staat te komen. En ja ik weet het...slechte planning...:P

Thanks mannen!
 
Ik ben opzoek naar een "2ehands zadel" voor mijn 1200RS, ik kan ze zelf maar weinig vinden óf alleen tegen nieuwprijs. Iemand enig idee of er ergens wat beschikbaar is of waar ik nog kan proberen te kijken naast eBay en vergelijkbare sites?
Er zijn er nog te weinig van in de prak gereden waardoor het aanbod nog gering is denk ik...:S

Reden dat ik het vraag is omdat ik mijn zadel wil laten bekleden en anders mijn eigen een aantal weken of langer kwijt ben en dat wil ik niet, vooral niet nu net het mooie weer er aan staat te komen. En ja ik weet het...slechte planning...:P

Thanks mannen!
Bij Tiger leathers kan je geloof ik een afspraak maken en erop wachten.
 
Ik ben opzoek naar een "2ehands zadel" voor mijn 1200RS, ik kan ze zelf maar weinig vinden óf alleen tegen nieuwprijs. Iemand enig idee of er ergens wat beschikbaar is of waar ik nog kan proberen te kijken naast eBay en vergelijkbare sites?
Er zijn er nog te weinig van in de prak gereden waardoor het aanbod nog gering is denk ik...:S

Reden dat ik het vraag is omdat ik mijn zadel wil laten bekleden en anders mijn eigen een aantal weken of langer kwijt ben en dat wil ik niet, vooral niet nu net het mooie weer er aan staat te komen. En ja ik weet het...slechte planning...:P

Thanks mannen!
Bij motorzadels.nl zou ik even kijken.
Zit in Amersfoort, volgens mij niet zo ver bij jou vandaan.
 
Zijn er meer mensen die de 1200RS niet goed aan krijgen? Voordat het schermpje eindelijk leven geeft en ik kan starten, heb ik al een paar keer de aan-knop aan en uit gezet. Ik weet dat de smartkey een rol speelt, maar doe ik iets fout?
 
Laatst bewerkt:
Zijn er meer mensen die de 1200RS niet goed aan krijgen? Voordat het schermpje eindelijk leven geeft en ik kan starten, heb ik al een paar keer de aan-knop aan en uit gezet. Ik weet dat de smartkey een rol speelt, maar doe ik iets fout?
Moeilijk aan krijgen? In de zin van?
Die van mij krijg ik prima aan, alleen is de startprocedure wat anders dan ik gewent was bij andere motoren.

Je kunt 'm in 1x starten door de startknop naar beneden te drukken, echter duurt het voor je gevoel dan wat langer voordat hij daadwerkelijk start, omdat hij eerst alle elektronische onderdelen moet activeren o.i.d..
Maar je kunt 'm ook eerst soort van voor-starten door de startknop omhoog te drukken, dus m.a.w. alle elektrische componenten vast te activeren. Wanneer je daarna de startknop vol naar beneden drukt start ie direct net als elke ander motor.

En ja het opstarten dan schermpje duurt wel even en moet sneller kunnen ook, eens.

Beetje vreemd beschreven misschien, maar meer kon ik er niet van maken. :)
 
Laatst bewerkt:
Moeilijk aan krijgen? In de zin van?
Die van mij krijg ik prima aan, alleen is de startprocedure wat anders dan ik gewent was bij andere motoren.

Je kunt 'm in 1x starten door de startknop naar beneden te drukken, echter duurt het voor je gevoel dan wat langer voordat hij daadwerkelijk start, omdat hij is alle elektronische onderdelen moet activeren o.i.d..
Maar je kunt 'm ook eerst soort van voor-starten door de startknop omhoog te drukken, dus m.a.w. alle elektrische componenten vast te activeren. Wanneer je daarna de startknop vol naar beneden drukt start ie direct net als elke ander motor.

En ja het opstarten dan schermpje duurt wel even en moet sneller kunnen ook, eens.

Beetje vreemd beschreven misschien, maar meer kon ik er niet van maken. :)

Klopt wel precies zoals je het beschrijft 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan