Triumph Speed Triple-topic - Part 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is niet zo moeilijk. Eerst de borging van de moer af halen en de moer losmaken als de motor nog op zijn achterwiel staat. Handig is als iemand je achterrem intrapt. Dan de motor op de (éénzijdige) achterbok zetten en de moer en ring eraf halen. Het achterwiel trek je er vrij makkelijk af en ik dacht dat er nog een vulring meekwam, goed de volgorde onthouden :)
Wel heb je dopsleutel 46 nodig, dus niet echt gangbaar. Ik heb er nog 1 in mijn garage liggen voor het geval ik ooit nog een Triumph koop ;)
Bij het weer vastdraaien moet je even naar het aanhaalmoment informeren. Ik dacht iets van 120 Nm of zoiets.
Zijn wij hard naar op zoek, een betaalbare dop 46 (voor die 2x per jaar dat we 'm willen gebruiken...). Mocht hij je in de weg liggen, laat maar horen!
 
Zijn wij hard naar op zoek, een betaalbare dop 46 (voor die 2x per jaar dat we 'm willen gebruiken...). Mocht hij je in de weg liggen, laat maar horen!

Zijn inderdaad dure krengen, vandaar dat ik hem bewaard heb.
Wat vind je betaalbaar? Hou ik mijn ogen en oren ook voor jullie open.
 
Zijn wij hard naar op zoek, een betaalbare dop 46 (voor die 2x per jaar dat we 'm willen gebruiken...). Mocht hij je in de weg liggen, laat maar horen!

Ik heb er 35 euro voor betaald. Moest er nog wel even een adapter van 15 euro bij kopen want heb alleen 1/2" ratels en de dop is 3/4".


dsc00209bs3.jpg
 
Laatst bewerkt:
heeft er iemand van jullie al ervaring met het zelf demonteren van het achterwiel?

gisteren thuisgekomen met een grote nagel in mijn achterband...:s:s

circuleert er nog ergens een manual?

tnx!!!

Hoe groot is die nagel?

Heb heb je dit al eens geprobeert?


http://www.holtsauto.nl/index.php?action=pdetail&pid=60

Misschien een tijdelijke oplossing maar voor mij werkte het wel en kon dus gewoon naar de bandenboer rijden.

Wel even bij de bandenboer vermelden dat je het er in hebt zitten.
 
Laatst bewerkt:
ga band gewoon hard oppompen en snel snel naar bandenboer rijden, is net achter de hoek...als ik vanavond geen dopsleutel 46 vind...

ben enkel aan twijfelen of ik de bt021 of de pilot road2 neem...het moet sowieso harde zijn omdat ik machine toch voor 90% woon-werkverkeer gebruik...
 
Ik ga een 9000km halen met de PR2, zoveel heb ik in mijn 12 jarige motorcarrière nog nooit gehaald. De MPP zat al na 3500km op het canvas, terwijl ik er met de gixxer 1000 7000km mee haalde t.o.v. 3 à 4000km met een diablo, BT014, D208. En die banden zijn echt wel rond gereden, niks van stoplichtsprintjes en wheelies.

Nee, met de kilometrage van de MPR2 zit het snor en met de andere criteria ook, grip nat en droog, handling, comfort, niks te klagen :)
 
Ik ga een 9000km halen met de PR2, zoveel heb ik in mijn 12 jarige motorcarrière nog nooit gehaald. De MPP zat al na 3500km op het canvas, terwijl ik er met de gixxer 1000 7000km mee haalde t.o.v. 3 à 4000km met een diablo, BT014, D208. En die banden zijn echt wel rond gereden, niks van stoplichtsprintjes en wheelies.

Nee, met de kilometrage van de MPR2 zit het snor en met de andere criteria ook, grip nat en droog, handling, comfort, niks te klagen :)

ik haalde met mijn pp (wel bijna uitsluitend woon-werkverkeer en veel snelweg) 11 000km...
 
ik haalde met mijn pp (wel bijna uitsluitend woon-werkverkeer en veel snelweg) 11 000km...
Hier ook zeker 10.000km met MPP op een Fireblade en een SV1000S, ga er van uit dat de S3 dat dus ook moet halen. Zitten zelfs een paar rondjes Ring bij :]
 
Begrijp niet hoe jullie dat doen, ik heb een normaal sportieve rijstijl, zoals gezegd zonder wheelies of stoplichtsprintjes. Maar goed, als jullie al 10 à 11K km halen met de MPP, gaan jullie met de MPR2 zeker 15K kilometer halen.
 
Begrijp niet hoe jullie dat doen, ik heb een normaal sportieve rijstijl, zoals gezegd zonder wheelies of stoplichtsprintjes. Maar goed, als jullie al 10 à 11K km halen met de MPP, gaan jullie met de MPR2 zeker 15K kilometer halen.
Ik heb ook een normaal/sportieve rijstijl, is gewoon puur een kwestie van de juiste bandenspanning 2.5/2.9 dan red jij het ook :Y
Ken er zelfs één met als bijnaam de blindganger (en die heeft ie niet voor niets) en die heeft al eens 12.000km met een setje MPP's gereden. Verscheidene circuitdagen en meer dan behoorlijke wheely's.
 
Ik heb ook een normaal/sportieve rijstijl, is gewoon puur een kwestie van de juiste bandenspanning 2.5/2.9 dan red jij het ook :Y
Ken er zelfs één met als bijnaam de blindganger (en die heeft ie niet voor niets) en die heeft al eens 12.000km met een setje MPP's gereden. Verscheidene circuitdagen en meer dan behoorlijke wheely's.
Kan ik beamen. Op m'n vorige fiets (GSX-R 1000 K5) 9.000 km met m'n achterband, inclusief circuitdag :o , mijn bek viel er destijds ook van open........
(band was wel he-le-maal op, dat wel, moest hem stapvoets met een plug erin :X naar de dealert rijden voor een nieuwe band)

Gelukkig is m'n S3 er ook mee afgeleverd :) :) Ik had er anders bij aflevering meteen MPP's onder laten leggen!
 
Laatst bewerkt:
niemand ervaring met de conti roadattack op de triple?
ik twijfel nog beetje....

Ik heb ze er al opzitten. maar eigenlijk nog niet mee gereden.
Het siliconen laagje zit er nog op. :(

Ik weet alleen dat ze lang niet zoveel kosten als een setje MPP's *O*

Voor de Conti's reed ik met Dunlops qualifiers :9
Ook een goed bandje zelfs in de regen
 
Begrijp niet hoe jullie dat doen, ik heb een normaal sportieve rijstijl, zoals gezegd zonder wheelies of stoplichtsprintjes. Maar goed, als jullie al 10 à 11K km halen met de MPP, gaan jullie met de MPR2 zeker 15K kilometer halen.


Ik rij er ook een stuk minder km's mee, wel niet zo weinig als jij (5 á 6000) , maar ik doe dit wel met de nodige wheelies, stoplichtsprintjes enz..................netjes rond rijden is dan wel iets moeilijker.

Ook reed ik er eerder geregeld circuitdagen mee en ging er mee op vakantie.
Spanning meestal 2.4 en 2.6 .....................met uitzondering van de vakantie dan (2.5 en 2.9)
 
het is in mijn ogen onmogelijk om een ballans op te maken van hoelang je met een mpp kunt rijden. mijn eerste mpp 7300km incl. motor inrijden. de volgende banden elke 5000 à 5500 km. 10000km met een mpp lijkt me ( in mijn geval toch) een onmogelijke zaak. niet iedereen heeft dezelfde rijstijl en dus kun je nooit een vergelijking maken van de levensduur van een band O-) . weet niet hoe jullie erover denken, ben trouwens maar een domme belg _O- . :W
 
het is in mijn ogen onmogelijk om een ballans op te maken van hoelang je met een mpp kunt rijden. mijn eerste mpp 7300km incl. motor inrijden. de volgende banden elke 5000 à 5500 km. 10000km met een mpp lijkt me ( in mijn geval toch) een onmogelijke zaak. niet iedereen heeft dezelfde rijstijl en dus kun je nooit een vergelijking maken van de levensduur van een band O-) . weet niet hoe jullie erover denken, ben trouwens maar een domme belg _O- . :W
Rijstijl doet wel wat, maar niet zoveel, volgens mij. Bandenspanning is toch wel een heel belangrijke factor, en verder rij je solo of met duo, en rij je veel snelwegkilometers of niet.
Wij rijden altijd solo, en heel weinig op de snelweg. En we rijden de banden echt af (te ver volgens sommigen :X maar we rijden vrijwel altijd met mooi weer). Bladerummer heeft wel een iets andere rijstijl dan ik (hij wheelyt wel ;) ) maar we halen beiden altijd minstens 9000-10.000km.
 
Laatst bewerkt:
Al lange tijd een 'meelezer' maar nog nooit in het Speed Triple forum zelf gepost... Rij een - zwarte - Speed Triple '07 en dat bevalt tot op heden uitstekend!

op het forum van TriumphRat.net staat een artikel uit de MCN met 'spy shots' van de Speed Triple model 2008. Er zouden o.a. nieuwe Brembo remmen, multi-spoke wheels, zwartkleurige voorvork en een nieuwe zitting / achterkant op komen....

Verder zouden er aanpassingen zijn gedaan aan de motor en of airbox? met als gevolg nog meer vermogen 140bhp?

http://www.triumphrat.net/showthread.php?t=67866
 
Rijstijl doet wel wat, maar niet zoveel, volgens mij. Bandenspanning is toch wel een heel belangrijke factor, en verder rij je solo of met duo, en rij je veel snelwegkilometers of niet.
Wij rijden altijd solo, en heel weinig op de snelweg. En we rijden de banden echt af (te ver volgens sommigen :X maar we rijden vrijwel altijd met mooi weer). Bladerummer heeft wel een iets andere rijstijl dan ik (hij wheelyt wel ;) ) maar we halen beiden altijd minstens 9000-10.000km.
ik gebruik mijn motor voor het werk en voor vrijetijd. naar het werk toe zijn er zeker 18 verkeerslichten en als ik pech heb moet ik bij elk licht stoppen. zit voor de rest altijd in de ardennen of luxemburg of duitsland waar mijn band mooi terug rond zet. altijd bandendruk 2,3 v en 2,9 a. en nu moeten jullie eens eerlijk zijn en uw band eens bekijken als hij versleten is tot op de sleetblokjes waar de echte sleetgrens ligt . bij mij komt er dan een andere band op en ik denk dat jullie die pas vervangen als het doek erdoor komt , of niet soms ? ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan