Triumph Speed Triple-topic - Part 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik gebruik mijn motor voor het werk en voor vrijetijd. naar het werk toe zijn er zeker 18 verkeerslichten en als ik pech heb moet ik bij elk licht stoppen. zit voor de rest altijd in de ardennen of luxemburg of duitsland waar mijn band mooi terug rond zet. altijd bandendruk 2,3 v en 2,9 a. en nu moeten jullie eens eerlijk zijn en uw band eens bekijken als hij versleten is tot op de sleetblokjes waar de echte sleetgrens ligt . bij mij komt er dan een andere band op en ik denk dat jullie die pas vervangen als het doek erdoor komt , of niet soms ? ;)
Bij ons wordt de set vervangen, als de achterband kaal is. Dwz verder dan de slijtmarkering, maar ruim voordat het canvas erdoor komt. Kan dan namelijk nog een aardige burn-out maken bij de bandenboer. Ik denk dat we ongeveer 1.000/1.500km verder rijden als dat de slijtmarkering aangeeft. Zoals gezegd, wij rijden altijd met mooi weer dus dan kan dat ook.

Voor het geval dat het nog niet duidelijk is/was, Swifty en ik rijden op dezelfde S3 ;)
 
Laatst bewerkt:
Bij ons wordt de set vervangen, als de achterband kaal is. Dwz verder dan de slijtmarkering, maar ruim voordat het canvas erdoor komt. Kan dan namelijk nog een aardige burn-out maken bij de bandenboer. Ik denk dat we ongeveer 1.000/1.500km verder rijden als dat de slijtmarkering aangeeft. Zoals gezegd, wij rijden altijd met mooi weer dus dan kan dat ook.

Voor het geval dat het nog niet duidelijk is/was, Swifty en ik rijden op dezelfde S3 ;)
rij ook in de regen dus de band oprijden voorbij de sleetmarkering is voor mij geen optie. als ik alleen bij mooi weer zou rijden zou ik het eerlijk gezegd ook wel de band verder oprijden. zal wel aan mijn rechterpols liggen dat mijn band zo snel versleten is, af en toe een wheely is dan ook niet uitgesloten. zoals ik al zij "rijstijl" is een factor die bij iedereen verschillend is. ;)
 
Waar kan ik een dop vinden om de moer van het achterwiel te verwijderen? Heb al gezocht maar vind geen dop die past om mijn momentsleutel.
 
dop kan je normaal gezien in elke autopartswinkel vinden. wel even een verloopstuk bijkopen zodat uw dop dan wel past op uw momentsleutel
 
Hoy ik ben een Daytona T595 aan het verbouwen naar een Speed Triple. Het motorblok van de Daytona was kapot en ik ben er nu een Sprint ST blok van 2003 aan het inbouwen.
Boven verwachting past het blok er perfect in. De uitlaat voorpijp heb ik ook van de Sprint ST. De kabelboom heb ik er kompleet bij. Ik heb de uitlaatbocht wel moeten aanpassen omdat hij net klem komt bij de achterbrug. Is er hier op dit forum iemand die hier ook ervaringen mee heeft met het ombouwen van de motor met een nieuwer model blok
 
zaterdag conti roadattack laten monteren! mooie profiel :)
bevalt me wel, zaterdag en zondag mooi ingereden, gisteren stuk in de regen...
geeft me veel vertrouwen... we zien wat het geeft qua levensduur...
ik rijd altijd met 2.5/2.9!
 
De pomp van de D675 is een goeie en goedkope oplossing verbetering.

Voor 160 eus bij de Triumph dealer te bestellen en binnen 7 dagen leverbaar. (Mijn dealer besteld op zaterdag. De woensdag erop in huis.)~[/quote]

Ik dacht voor mezelf een goede optie maar Goedhart kan mij niet vertellen of deze remhandel past. Ik ga ervan uit dat iemand deze handel op zijn motor heeft gemonteerd. Graag input of er nog specifieke dingen die ik moet weten voordat ik de handel blind bestel?
Alvast bedankt voor de reactie.
 
Ik dacht voor mezelf een goede optie maar Goedhart kan mij niet vertellen of deze remhandel past. Ik ga ervan uit dat iemand deze handel op zijn motor heeft gemonteerd. Graag input of er nog specifieke dingen die ik moet weten voordat ik de handel blind bestel?
Alvast bedankt voor de reactie.

Past perfect. Waarom zou ie niet passen? Hij wordt compleet geleverd. Je hebt alleen het spiegelhoudertje waarmee je de pomp aan het stuur vast zet nodig van je originele pomp. Remleiding past net maar zodra je iets uit de veren komt schiet ie los van je spatbord. Hier kan je het beste een andere voor laten maken. Kost nog geen €90.

Ohja, niet geheel onbelangrijk. Pina Uram en ik hebben iig een D675 pomp op onze triples.
 
Laatst bewerkt:
Het is officieel; de S3 '08 krijgt een Brembo bling-blingremmenwinkel, zwarte voorvork, multispoke velgen, Street Triple kontje, nieuw rood kleurtje en 8 extra paarden.

oaalvd.jpg

9jht6o.jpg
 
Laatst bewerkt:
wat een bike :9~ , zeer mooie motor. wanneer gaan we die live te zien krijgen?
 
Nee, het salon van Milaan.

*Edit: Toch Parijs :X In de tekst van de foto's zie anders duidelijk Milaan staan.

De paardenstal blijft haar al 132 potente hengsten behouden i.p.v. de eerder geschreven 140.
 
Laatst bewerkt:
Een vraagje, ik ga een nieuwe moto kopen en zit een beetje te twijfelen.
Hij moet dienen voor op de weg en op het circuit.
De vraag is een S3 of een daytona 675? Tips?
Waar kan je op deze 2 motoren proefrijden?
 
Een vraagje, ik ga een nieuwe moto kopen en zit een beetje te twijfelen.
Hij moet dienen voor op de weg en op het circuit.
De vraag is een S3 of een daytona 675? Tips?
Waar kan je op deze 2 motoren proefrijden?

Moet je ff rondbellen naar dealers die er eentje hebben staan.
Da's wel het nadeel ten opzichte van japanners...............Triumphs (dealers) zijn wat dunner gezaaid en daardoor ook de demo's.

Daytona is veel sportiever (ook al heb ik er geen ervaring mee).
S3 is veel meer een funbike.

Dus is de vraag wat jij belangrijker vind, rij je er veel mee op het circuit en ben je daar buiten ook een zeer sportief rijder, dan zou ik zeggen de Daytona.
Maar als je maar een paar keer per jaar op het circuit rijdt en meestal op de openbare weg, dan zou ik voor de S3 gaan.
S3 kun je ook met duo rijden, dat is met de Daytona een stuk oncomfortabeler.

Ik heb zelf met de S3 op het circuit gereden en reed op Assen 2.08 (ES3 reed daar zelfs 2.03 geloof ik)
Dat zijn redelijk serieuze tijden.
Ondertussen heb ik wel een circuitbike gekocht omdat ik het risico met de S3 op het circuit te groot vond, maar dat is geen verschil tov de Daytona.

Maar een proefrit op beide is nooit verkeerd.

Ik heb nog niet eerder zo'n funbike gehad als de S3 :9~
Eentje waar je relaxed (niet op de snelweg) mee rond kunt rijden en die je ook nog eens de sporen kunt geven.
 
Laatst bewerkt:
Het is officieel; de S3 '08 krijgt een Brembo bling-blingremmenwinkel, zwarte voorvork, multispoke velgen, Street Triple kontje, nieuw rood kleurtje en 8 extra paarden.

[afbeelding]
[afbeelding]



Vind hem niet verkeerd, maar vind de mijne (2006) nog steeds mooier. :9~
Smoelt net ff beter.

Hou helemaal niet van teveel bling-bling, maar het 2006 model heeft voor mij de juiste balans. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan