Triumph Speed Twin 1200

Zijn er hier ook ervaringen met de booster plug, ecu flash en powercomander .
het liefste zou ik een evt makkelijke terug te draaien Tune doen om de motor soepeler te laten lopen in de lagere toeren met weinig gas.
 
Zijn er hier ook ervaringen met de booster plug, ecu flash en powercomander .
het liefste zou ik een evt makkelijke terug te draaien Tune doen om de motor soepeler te laten lopen in de lagere toeren met weinig gas.
x-pipe ook al geplaatst?
 
Yep ,is geplaatst. bij constant gas op lage snelheid zou het blok wat soepeler mogen lopen
Vraag is eigenlijk of een booster plug voldoende verschil zal maken of dat alleen serieuze tuning dmv flashen of powercommander nodig zal zijn
 
Heb trouwens al wat filmpjes van de "nieuwe" gezien maar de looks van de “oude” mooier , andere voor vork en spuitwerk op de tank kan mij niet bekoren ,
Maw ik ben toch blij dat ik voor het oude type heb gekozen.
 
zoals het er nu uitziet koop ik volgend jaar wel de nieuwe, remmen en voorvork stabieler/sterker, iets meer vermogen en koppel.
dingetjes die ik wel fijn vindt :Y
qua looks denk ik ook dat ik de 2019 mooier vindt maar eind dit jaar zal ik zo rond de 36k op de teller hebben en dat vindt ik dan ook wel weer genoeg...
 
Zijn er hier ook ervaringen met de booster plug, ecu flash en powercomander .
het liefste zou ik een evt makkelijke terug te draaien Tune doen om de motor soepeler te laten lopen in de lagere toeren met weinig gas.
Ik heb de booster plug laten monteren. Deellast iets minder zenuwachtig op lage toeren. Wel reageert de motor veel soepeler onder 3000 tpm. Ook heb ik voor een 17-tands kettingwiel geplaatst: scheelt wel behoorlijk.
 
Proficiat dat is nog even wachten dan.
heb wel gehoord dat de electronica dicht getimmerd zou zijn ivm euro 5 eisen schijnt lastig te worden met een power Commander en ecu flashen.
ik heb de boosterplug ook gemonteerd, ook dit is een vrij simpele klus.
hij rijd nu idd wat soepeler en heeft een betere/ sterkere gas respons.
laat ik zeggen in de eerste versnelling en TC uit klimt hij nog en stukje sneller in de ketting 😎 .
het is geen mega verandering maar ik ben wel postief over het verschil.
nu nog een tandje groter voor tandwiel 😇
 
Volgens mij Hornet900, van een RS naar een speed twin nu weer terug naar een RS
Dat voorspelt niet veel goeds :+

Herstel, had van hem al eens antwoord gehad:

Hey,
Wel ik had een Street RS (en al eens Street R), voor mij nog steeds de perfecte moto, voor SOLO gebruik. Op een dag eens een Speed Twin meegekregen van de dealer en ik was meteen verkocht. Ik vond hem even wendbaar als de Street met een heerlijk ronkende twin erin en die Twin is voor duo-gebruik net wat comfortabeler (mijn zonen rijden regelmatig mee). Er stond bij de dealer net een Twin in de juiste kleur en kon een goede deal verkrijgen. Maar iedere keer als ik een andere motor heb, mis ik de Street Triple (vooral bij sportief gebruik). Ik heb na lang twijfelen de Speed opnieuw ingeruild voor een nieuwe RS. Heel graag had ik ze beiden kunnen houden, maar helaas. De Truxton vind ik niet zo aangenaam zitten. Ik zit liever een beetje meer rechtop met een breed stuur.
 
De Speed Twin is zeker geen verkeerde moto, ik mis hem af en toe... Kon ik ze maar beiden houden. Leuk is dat de voorkant bij het vernieuwde model wat beter is (voorvork + remmen), minder vind ik dan weer de kleurstellingen van de tank. Het eruitgaande model heeft nog een met de hand geschilderde omranding, nu is dit niet meer zo (= goedkoper). Ik ben wel nieuwsgierig naar de nieuwe matte kleurstelling.
 
Nou om eerlijk te zijn, de nieuwe zal zeker beter sturen en remmen. Maar vind de oude vork en het spatbord iets meer retro.
Kans is dat ik mijn Street ernaast hou. Daar krijg ik voor de inruil een stuk minder voor en particulier ben ik hem zo kwijt. Nieuwstaat, 2011, R met alles er op en eraan, 11.000 op de teller.
 
Hi Folks,

Waren hier nu mensen die de overstap van een Street Triple naar een Speed Twin hebben gemaakt?
me 2
van een 2017 street R naar de Speed Twin, absoluut geen spijt van.
natuurlijk is ie wat zwaarder en wat minder vermogen maar ik ben meer een 2 cilinder liefhebber en heb er veel schik van
 
2 weken geleden een super mooie Street Cup aangeschaft! Hoort natuurlijk niet helemaal thuis in dit topic, maar wil hem toch even showen😄.
motor heeft achter wat aanpassingen (achter en voor vering, spaakvelgen enz enz. Rijd super goed!
 

Bijlagen

  • 25293CF6-2ACD-4EB6-A25E-AA9C67D0AE07.jpeg
    25293CF6-2ACD-4EB6-A25E-AA9C67D0AE07.jpeg
    648,9 KB · Weergaven: 42
  • 1598F06E-E5E4-4597-A477-65E4E4192DAB.jpeg
    1598F06E-E5E4-4597-A477-65E4E4192DAB.jpeg
    282,5 KB · Weergaven: 46
  • 4F8E72E2-876A-4FEF-9415-2BA436F1913C.jpeg
    4F8E72E2-876A-4FEF-9415-2BA436F1913C.jpeg
    472,1 KB · Weergaven: 42
  • FF484701-9D2B-4B3E-B406-7148E58F59AC.png
    FF484701-9D2B-4B3E-B406-7148E58F59AC.png
    613,4 KB · Weergaven: 45
  • AF1763BE-B318-40A3-A015-326A3AADE141.jpeg
    AF1763BE-B318-40A3-A015-326A3AADE141.jpeg
    443,6 KB · Weergaven: 43
Heb een paar dagen in Luxemburg gereden. Ging erg lekker.
Helaas had ik veel regen. De speedtwin gooit dat water achter hoog op, waardoor mijn rug en helm zeiknat en vies werden.
Helpt een tailtidy om dit te verminderen?
 
Heb een paar dagen in Luxemburg gereden. Ging erg lekker.
Helaas had ik veel regen. De speedtwin gooit dat water achter hoog op, waardoor mijn rug en helm zeiknat en vies werden.
Helpt een tailtidy om dit te verminderen?
Helaas helpt een tail tidy daar niets aan, het staat wel mooier zo'n tail tidy :-)
 
Ha, bij deze ook maar even voorstellen. Mijn naam is Hans en ik woon in Utrecht en ben sinds 2 maanden trotse eigenaar van een grijze Speed twin uit 2019. Tweedehands gekocht van een liefhebber in Groningen.
 

Bijlagen

  • 73DC8B18-FDA4-418B-BF3F-0295B6F473F3.jpeg
    73DC8B18-FDA4-418B-BF3F-0295B6F473F3.jpeg
    464,2 KB · Weergaven: 35
  • 3FE5D760-6A64-4CC7-8ADF-BA1E7F7C560E.jpeg
    3FE5D760-6A64-4CC7-8ADF-BA1E7F7C560E.jpeg
    386,5 KB · Weergaven: 35
Terug
Bovenaan Onderaan