Triumph Speed Twin 1200

Ik heb deze in bestelling via HK Suspension (nadat huidige veren zijn opgemeten, oftewel komen overeen met de Thruxton):

Ben benieuwd! Dit klinkt wel interessant.
 
Helaas de vakantie af moeten breken door een klein ongelukje van mijn vriendin, alleen motorschade en niets met haar aan de hand gelukkig, maar wel heerlijk gereden met de Speed en wat leuke routes gehad. Ook nog een mooi plaatje gemaakt 8-)


DSC_0389.JPG
 
Ben benieuwd! Dit klinkt wel interessant.

De link met de thruxton had ik wel verwacht qua vering, kijk ook nog even rond en lees graag mee natuurlijk over de gedachten over de vering van de Speed.
Internet staat nog niet vol met aanbiedingen voor onze bike.
 
Beetje stil hier ... allemaal aan het snorren denk ik maar een vraagje of 2 : zijn er onder jullie ook die met piepende voor-remschijven te maken hebben,,wel enkel bij het traag aanremmen om bvb te stoppen aan een verkeerslicht (al verschillende meldingen van gemaakt op FB groepen,waaronder ook kromme schijven)Dealer is op de hoogte gebracht van m'n probleem want het is echt beschamend om zo in de stad rond te rijden .Teller staat intussen op 4500km en verder niks op aan te merken TOP. Nog iemand die speelt met het idee van een cat-vervanger? -->plaatjeu!
 

Bijlagen

  • Speed1.jpg
    Speed1.jpg
    121,3 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
piepende voorrem heb ik ook, dacht eerst dat het met inremmen te maken had maar dat is er na 13000km wel af denk ik.
geen melding van gemaakt bij de dealer trouwens, ga ik deze week doen.
de x pipe heb ik ook aan gedacht, geluid wordt er ook wat voller van, maar twijfel nog want ik zie afgezien van het geluid nog niet echt de voordelen.
 
Heb een x-pipe van monotone besteld, nu voor het werk in duitsland maar dat wordt komend weekend sleutelen.
Op youtube staan howtodo filmpjes, gaat wel even wat tijd inzitten.
 
Ik ben ook van plan om een x-pipe te monteren.
Is inderdaad een aardige klus, maar wel makkelijk om zelf te doen.
Ik ben wel benieuwd wat verschil is als die gemonteerd is.
 
Gisteren bij HK-Suspesion geweest en besloten om nieuwe/andere veren in de voorvork te monteren.
Deze worden besteld en over twee weken gemonteerd.
 
Hier gelukkig nog geen gestrooi en bijhorende temperaturen maar wel al weken regen en nog eens regen waardoor je een ritje als het ware moet "stelen" tussen de buien door ;( .Nog geen update ivm de cat-vervanger (xpipe) Henk of Ferry ?
 
Hoi Phill
Nog geen X-pipe gemonteerd.
Maar wel Wilbers veren met iets langere bussen in de voorvork geplaatst.
Wereld van verschil.
Stuurt nu vele malen strakker. Had ik veel eerder moeten doen.
 
@Ferry,is de veerset + de bussen (ev.met bijhorende olie) pasklaar aan te schaffen of hebben ze dit appart voor jou fiets gemaakt en heb je achteraan nog de standaard veren? Ik weet nog toen ik een gelijkaardige aanpassing deed aan m'n Street Twin nl. Hyperpro vooraan +ShockFactory achteraan + setje deftig rubber, dit een echt prima sturende fiets opleverde.
 
Hoi Phill....De veren + olie voor de voorvork kun je zo bestellen. De bussen hebben ze ter plaatse aangepast omdat er nog te veel negatieve veerweg was.
Standaard vonden ze de veren niet slecht maar was wel voor verbetering vatbaar. Dus in overleg toch maar besloten om er nieuwe/anderen in te zetten.
Ook standaard heeft de Speed te veel negatieve veerweg. Er zit nu progesief in, in plaats van liniair. Maar misschien ben je er al met alleen andere olie en bussen.
Ik ben er blij mee, heb nu een super fijne sturende motor.
Achterveren zijn nog standaard, deze vind ik nog niet zo slecht maar kan wel beter.
Wat banden betreft, de standaard banden heb ik er na 2500 km vernieuwd omdat er een stuk ijzer in de achteband zat. Maar die vond ik toch al niet zo geweldig voor op de openbare weg. Toen gekozen voor de Michelin road 5. En deze onlangs weer vervangen voor de zelfde road 5. Omdat ik deze band zeer fijn vind rijden en geen satpje verkeerd doet.
 
De x pipe nu al een tijdje gelden gemonteerd en er zeer tevreden over, iets voller geluid maar zeker niet te hard.
Wat voor mij het grootste verschil is is hoeveel soepeler de motor rijdt, ook op de dyno gehad trouwens en 3 pk en 4 NM meer bij een lager toerental.
Ik vindt de gas respons ook beter op de een of andere manier, al met al een verbetering voor mij :-)
Volgend jaar de vering aanpassen is het plan, voor en achter, eens kijken bij SO products wat dat gaat worden, zou Hyperpro kunnen zijn.
Voorlopig nog wel de bedoeling om te blijven rijden, heb de kleding goed voor elkaar dus das geen probleem.
Wat de banden betreft ben ik best tevreden over de Pirelli's, ook in de regen.
 
Laatst bewerkt:
Goeie info mbt. de x-pipe en dat die een positief effect geeft *O* ,komt dus zeker onder m'n fiets. Aanpassing van de veringen staat ook op het verlanglijstje :Y(eens kijken met BlackFriday of ik ergens korting kan scoren !) TOP.
 
De x pipe nu al een tijdje gelden gemonteerd en er zeer tevreden over, iets voller geluid maar zeker niet te hard.
Wat voor mij het grootste verschil is is hoeveel soepeler de motor rijdt, ook op de dyno gehad trouwens en 3 pk en 4 NM meer bij een lager toerental.
Ik vindt de gas respons ook beter op de een of andere manier, al met al een verbetering voor mij :-)
Volgend jaar de vering aanpassen is het plan, voor en achter, eens kijken bij SO products wat dat gaat worden, zou Hyperpro kunnen zijn.
Voorlopig nog wel de bedoeling om te blijven rijden, heb de kleding goed voor elkaar dus das geen probleem.
Wat de banden betreft ben ik best tevreden over de Pirelli's, ook in de regen.

Ok. nu wil ik ook zo'n x pipe!

Geen last gehad van de afstelling van het mengsel? Zou automatisch moeten gaan, maar begreep van wat andere plekken online dat dat niet altijd even goed werkt.
 
Ik heb dat ook gehoord en gelezen maar heb die ervaring gelukkig zelf niet, de dealer kan standaard inderdaad niets regelen/afstellen.
Of je moet een power commander nemen natuurlijk.
 
Wat is de speed twin toch een prachtige motor.
Ik rijd nu al ruim 4 jaar , en heel tevreden, op een tiger 800 xrx
volgende week gaat ze naar brabantmotors voor de 40 duizend buurt en een vering service/upgrade.
Toch maar eens kijken of er niet toevallig een speed staat ,proefritje sla ik niet af.

Ps volg modus staat aan
 
Ook alhier veeeel zout gestrooid maar gisteren m'n Sint kado binnen gekregen: Xpipe en progressieve voorveren (beiden van TEC U.K.),nu nog eens tijd maken voor de montage 😁
 
Ik kijk ook wel eens op de site van TEC, ga voor de vering toch eerst even bij SO products informeren ( is wel duurder weet ik nu al )
 
Het zout is hier ook wel weg na al die regen dus ben ook van plan om nog weer een ritje te gaan doen, zal na kerst worden ivm alle verplichtingen, haha.
Fijne feestdagen aan allen:-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan