Road runner
Die hard MF'er
- 8 apr 2004
- 488
- 0
Ik kan (bijna) alles maken wat je maar wilt, maar helaas moet je dan wachten op winter 2008/2009 deze winter zit ik reeds volgeboekt........
Natuurlijk kan dat. och...met gemak... Ik kan het je helaas niet vertellen hoe je dat moet doen, mijn vader weet wel hoe je een motor op moet voeren. Dat is zijn werk vroeger geweest (monteur in de wegracerij).
Niet dat ik hem wil lastigvallen met jouw vraag, maar wilde het toch ff kwijt..
Enne.. Yamaha motors heeft een techniek overgenomen van mijn vader, een membraan aanpassing. Wat ze heden ten dage gebruiken is gebaseerd op het oorspronkelijke idee van mijn vader !
Zijn "uitvinding" dateert al van midden 60-er jaren, maar was toen revolutionair ! Die opgevoerde motor (een privé-machine) liet veel fabrieks-machines ver achter zich op het circuit. Maximum vermogen werd er uit het blok gehaald op de rechte stukken.
Waarschijnlijk off-topic dit, maar toch leuk om te weten.
Deze posting is waardeloos zonder onderbouwing en linksNatuurlijk kan dat. och...met gemak... Ik kan het je helaas niet vertellen hoe je dat moet doen, mijn vader weet wel hoe je een motor op moet voeren. Dat is zijn werk vroeger geweest (monteur in de wegracerij).
Niet dat ik hem wil lastigvallen met jouw vraag, maar wilde het toch ff kwijt..
Enne.. Yamaha motors heeft een techniek overgenomen van mijn vader, een membraan aanpassing. Wat ze heden ten dage gebruiken is gebaseerd op het oorspronkelijke idee van mijn vader !
Zijn "uitvinding" dateert al van midden 60-er jaren, maar was toen revolutionair ! Die opgevoerde motor (een privé-machine) liet veel fabrieks-machines ver achter zich op het circuit. Maximum vermogen werd er uit het blok gehaald op de rechte stukken.
Waarschijnlijk off-topic dit, maar toch leuk om te weten.
Hoy ik heb zelf diverse Triumph 955i modellen.
Heb vorig jaar een Daytona T595 van 1998 omgebouwd naar Speed Triple.
Hierin ligt nu het Sprint ST blok van 2004. met 128Pk (open uitlaat en andere mapping)
Dit nieuwer model blok loopt veel mooier
Heb zelf ook nog een T595 van 1999 staan ,maar deze blokken zijn voor op het cirquit perfect, maar op de weg toch ietsje zenuwachtig en van onderuit ietsje minder krachtig.
De blokken van de sprint van 1999 zijn inderdaad ongeveer gelijk.
Met de kop met de nokkenassen + regeleenhied van de Daytona van na 1999 is het inderdaad zo over te bouwen.
Het mooie bij Triumph is dat alles zomaar past .
Zelfs het nieuwere 1050 motorblok past direct in het 1997 Daytona/Speed Triple frame
Ja past er inderdaad gewoon in. Maar alles moet dan wel kompleet zijn(kabelboom-uitlaatspruitstuk en electronica) Enige probleem vormt de middenbok. Bij Daytona loopt daar de uitlaat en spruitstuk heb je ook nodig.
Maar waarom moeilijk doen en veel geld uitgeven voor een zeldzame Daytona Centanial schade motor 955i met 150 Pk. Deze zijn maar 2 jaar gemaakt(2002-2003) De 2004 modellen hadden weer terug 130 Pk. Koop dan gewoon een Daytona voor op het cirquit.
Heb nog een zeer nette Belgische Daytona met 130 Pk met 32000Km voor 2900 euro.[afbeelding]
Ik heb een 2002 triple, wat moet ik daar aan veranderen om de 150 pk eruit te halen? andere nokkenassen en de tune van de daytona? Heb jij eventueel nog een demper voor een triple en passen die van 2000-2004 eronder?Ja past er inderdaad gewoon in. Maar alles moet dan wel kompleet zijn(kabelboom-uitlaatspruitstuk en electronica) Enige probleem vormt de middenbok. Bij Daytona loopt daar de uitlaat en spruitstuk heb je ook nodig.
Maar waarom moeilijk doen en veel geld uitgeven voor een zeldzame Daytona Centanial schade motor 955i met 150 Pk. Deze zijn maar 2 jaar gemaakt(2002-2003) De 2004 modellen hadden weer terug 130 Pk. Koop dan gewoon een Daytona voor op het cirquit.
Heb nog een zeer nette Belgische Daytona met 130 Pk met 32000Km voor 2900 euro