Ridder Bauknecht
Die hard MF'er
Hey iedereen,
Karma is mij aan het inhalen deze week;
De voorbije dagen dus mijn woon-werk ermee gedaan, ging prima. Vorige week net beslist om geen pech bijstand te nemen op dat ding, want anyway, wat is de kans?
Tja, denk dat hij angst geroken heeft, want gisteren avond op de autostrade dacht hij 'Fuck you loser! Dit kan er ook nog wel bij!'
Symptomen:
Gelukkig kon mijn schoonbroer me snel dépanneren met zijn vrachtwagen met laadklep.
Thuis even alles onderzocht:
Kan je hiermee al zeggen dat het bv. enkel om de gelijkrichter gaat?
Of moet ik best ook richting de alternator kijken en bv de stator doormeten?
Ik vermoed dat de (slechte) staat van de batterij hier los van staat?
Alvast bedankt!
Groeten & FML!
Niet-mobiele-Bauknecht
Karma is mij aan het inhalen deze week;
- Diesel injectoren van de auto kapot
- Een week na achteraan lek gereden te hebben met de GS is de voorband kaputt
- Dit alles tijdens het jaarlijks verlof van mijn garage
De voorbije dagen dus mijn woon-werk ermee gedaan, ging prima. Vorige week net beslist om geen pech bijstand te nemen op dat ding, want anyway, wat is de kans?
Tja, denk dat hij angst geroken heeft, want gisteren avond op de autostrade dacht hij 'Fuck you loser! Dit kan er ook nog wel bij!'
Symptomen:
- Benzine lampje begint te branden na 170km, raar, niet zo onzuinig gereden
- Toerenteller gaat loco: 11k rpm bij 130km/u
- Plots slaat alles af - geen vermogen, kerstboom op cluster, niet meer te starten, zelfs startrelais niet meer te horen
Gelukkig kon mijn schoonbroer me snel dépanneren met zijn vrachtwagen met laadklep.
Thuis even alles onderzocht:
- Batterij leeg - aan de oplader gehangen
- Na het laden was de batterij spanning met contact af 13,3V
- Startte onmiddelijk terug
- Batterijspanning tijdens het starten zakte terug tot 10V (Batterij an sich mss niet meer zo fris?)
- Initiële laadspanning over de batterij bij stationair lopen (1000rpm): 13,7V
- Initiële laadspanning bij 4000rpm: 13,8V. Bleef ook vrij constant over het hele toerenbereik
- Na enkele minuten opnieuw gemeten: Laadspanning bij alle toerentallen 12,1V (woeps!)
- Batterijspanning bij uitschakelen motor 12,5V
Kan je hiermee al zeggen dat het bv. enkel om de gelijkrichter gaat?
Of moet ik best ook richting de alternator kijken en bv de stator doormeten?
Ik vermoed dat de (slechte) staat van de batterij hier los van staat?
Alvast bedankt!
Groeten & FML!
Niet-mobiele-Bauknecht