Triumph Street Triple, deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is er aan de hand met die Engelse bromfiets? Ik had een Z750 gehuurd, en die trek je zonder moeite naar de 180 km/u hoewel dit wel vermoeiend is.
Heb je een 25kw versie?

Heb hier nog een vergelijkingstest liggen tussen de Duke III, Shiver, Steet Triple en de Z750.

Z750 was op alle fronten het langzaamste en het logste. Bij het uit acceleren van een bocht was de triumph 2x sneller dan de kawa.

En idd marien heeft de motor op 25kw staan :')
 
Hallo!
Ik heb enkele maanden geleden mijn motorrijbewijs gehaald. Nu wil ik als beginnend bestuurder een motor aanschaffen. Ik ben een mannelijk persoon van 1.88 lang. Zou het een goed idee zijn om een street triple te kopen, of raden jullie iets anders aan?


:) En dat vraag je hier in dit Topic ??, ;) ,
Maar mss dat je ook nog de speed moet proberen... is wat logger door de bochten, zit net ff wat hoger,........en heeft wat meer vermogen uiteraard.....
 
Hahaha, ja misschien moet ik het hier niet vragen. Maar ik kon me voorstellen dat deze motor misschien een beetje extreem is voor beginners. En hier zijn natuurlijk wel de ervaringsdeskundigen.


Heb voor mijn street ook slechts twee maanden Beemster ervaring opgedaan. Sinds de street wel met een greins op mijn gezicht.
Je moet alleen niet denken dat je de nieuwe Rossi bent. De motor voelt fijn en vertrouwd aan en heeft toch behoorlijk wat vermogen in zich.
Dus street mee starten : Kan best, je alleen niet laten opkloten door anderen. De motor kan het best aan, de bestuurder zal moeten leren :)
 
Ja, mijn street is ook binnen.

Maandje vroeger dan verwacht.
full
 
148 maar? Das toch levensgevaarlijk met inhalen enz :?

Kweenie hoe jij inhaalt :?

Knal je met de auto ook met 190 voorbij om in te halen.

Ik ben gewend om in een traag diesel busje in te halen, lijkt wel een vrachtwagen.

Mensen wachten maar.
 
Laatst bewerkt:
Ey gefeliciteerd! *O*

Bevalt de Street nog wel na een tijd gereden te hebben op een Speed? :9

Jawel, is wat beter handelbaar voor mij :Y :Y , speed voelt wat logger maar heeft wel veel meer koppel, maar dat maakt mij niet zoveel uit. Had hiervoor een r1150r , met ook veel koppel, maar die was moeilijk te manoevreren, tenminste voor mij.

Dus ben gaan proefrijden op een street en dat beviel meteen.
 
Als de dynamo draait slingert die de olie lekker rond. ;)
Wanneer het rubber daar boven in niet goed afdicht gaat het lekken, al moet ik zeggen dat dit wel wat veel is.

even terugkomend op dit, ik begrijp nog steeds niet waarom er olie uit zou moeten komen. Een dynamo heef toch geen olie nodig ???

Dealer zei niets boeiends, olie level was ook goed dus ik rij er gewoon mee.
 
Kweenie hoe jij inhaalt :?

Knal je met de auto ook met 190 voorbij om in te halen.

Ik ben gewend om in een traag diesel busje in te halen, lijkt wel een vrachtwagen.

Mensen wachten maar.
zeg nou zelf, ff snel ervoorbij kunnen knallen is toch stukken beter dan als een slakkie ervoor bij moeten. :?
Had die 25kw ellende er al vrij snel uitgetrapt als het zo'n prima fiets omtovert in een opgevoerde scooter. :X
 
even terugkomend op dit, ik begrijp nog steeds niet waarom er olie uit zou moeten komen. Een dynamo heef toch geen olie nodig ???

Dealer zei niets boeiends, olie level was ook goed dus ik rij er gewoon mee.
Nee dat niet, maar dat is de constructie van een motor nu eenmaal. ;)

Je moet het zo zien, die dynamomagneet draait met dezelfde snelheid als je krukas dus bv. 8000 tpm. Dat slingert aardig wat olie in het rond, als er dan maar een klein gaatje is langs dat rubber kruipt de olie daar wel doorheen. Zeker wanneer het dunner wordt door de warmte. ;)
 
Laatst bewerkt:
zeg nou zelf, ff snel ervoorbij kunnen knallen is toch stukken beter dan als een slakkie ervoor bij moeten. :?
Had die 25kw ellende er al vrij snel uitgetrapt als het zo'n prima fiets omtovert in een opgevoerde scooter. :X

Tot je iemand voor het leven invalide rijdt en je hebt geen begrenzing er in zitten terwijl het "officieel" wel zou moeten.

Er is prima mee te rijden, geen klachten over, op de snelweg wil ik zowiezo niet harder dan 120 continu rijden en bij uitzondering 140, dus het valt wel mee.

Tsjah het is niet zoals het hoort, maar dat hoort bij mijn keuze van het kiezen voor een nieuwe street als jeugdige berijder. En dat jaartje 25kw is net zo makkelijk te overzien als die 6.5 maanden dat ik moest wachten op deze fiets.
 
Laatst bewerkt:
Nee dat niet, maar dat is de constructie van een motor nu eenmaal. ;)

Je moet het zo zien, die dynamomagneet draait met dezelfde snelheid als je krukas dus bv. 8000 tpm. Dat slingert aardig wat olie in het rond, als er dan maar een klein gaatje is langs dat rubber kruipt de olie daar wel doorheen. Zeker wanneer het dunner wordt door de warmte. ;)

hmm,

ik las nog iets over olie e.d. en dynamo's

maar het is zo dat als je pakking lekt, de olie vanuit het gat, waar de dynamo instreekt, boven op je motor (lees tussen de dynamo en het blok) terecht komt en gewoon zijn werk blijft doen. Kost je alleen wat olie en je blok wordt vet. De olie kan door een lekke pakking nooit je dymamo inlopen, het tandwiel wordt immers gesmeerd door je carterolie en spat dus tegen de voorkant van de dynamo aan
 
hmm,

ik las nog iets over olie e.d. en dynamo's

maar het is zo dat als je pakking lekt, de olie vanuit het gat, waar de dynamo instreekt, boven op je motor (lees tussen de dynamo en het blok) terecht komt en gewoon zijn werk blijft doen. Kost je alleen wat olie en je blok wordt vet. De olie kan door een lekke pakking nooit je dymamo inlopen, het tandwiel wordt immers gesmeerd door je carterolie en spat dus tegen de voorkant van de dynamo aan
Snap niet precies wat je zegt, maar jij denkt blijkbaar dat de dynamo niet in de olie staat? :?
Kan je zeggen dat zeker weten wel zo is, waarom verlies je anders al je olie als je dynamodeksel doorslijt. ;)
Er zijn wel blokken waarbij de dynamo buiten het blok zit, maar deze worden nieuw niet veel meer gemaakt althans niet in het supersport segment (waar de Striple van af stamt. )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan