Triumph Street Triple topic deel 23

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemiddag Heren,

Graag stel ik mij even voor. Ben mike en ben vanaf afgelopen zaterdag de trotse eigenaar van een street triple van 2011. Heb hiervoor 5 jaar op een ZX6R gereden. Na mijn proefrit was ik direct verkocht en stelde ik mij de vraag waarom ik dit niet 5 jaar eerder had gedaan ZX eruit Street erin. Wat een beleving, karakter en speels stuurgedrag heeft een street en wat een heerlijk geluid met z'n Arrow slip on. Zal voornamelijk meelezen op dit forum en zal binnenkort een foto plaatsen (als mij dit lukt) vaak ruzie mee.
 
Goedemiddag Heren,

Graag stel ik mij even voor. Ben mike en ben vanaf afgelopen zaterdag de trotse eigenaar van een street triple van 2011. Heb hiervoor 5 jaar op een ZX6R gereden. Na mijn proefrit was ik direct verkocht en stelde ik mij de vraag waarom ik dit niet 5 jaar eerder had gedaan ZX eruit Street erin. Wat een beleving, karakter en speels stuurgedrag heeft een street en wat een heerlijk geluid met z'n Arrow slip on. Zal voornamelijk meelezen op dit forum en zal binnenkort een foto plaatsen (als mij dit lukt) vaak ruzie mee.

Welkom en gefeliciteerd met je Street! Goede keuze :)
 
Goedemiddag Heren,

Graag stel ik mij even voor. Ben mike en ben vanaf afgelopen zaterdag de trotse eigenaar van een street triple van 2011. Heb hiervoor 5 jaar op een ZX6R gereden. Na mijn proefrit was ik direct verkocht en stelde ik mij de vraag waarom ik dit niet 5 jaar eerder had gedaan ZX eruit Street erin. Wat een beleving, karakter en speels stuurgedrag heeft een street en wat een heerlijk geluid met z'n Arrow slip on. Zal voornamelijk meelezen op dit forum en zal binnenkort een foto plaatsen (als mij dit lukt) vaak ruzie mee.

Heel erg bekent verhaal haha, veel plezier met de triple :]
 
Superbikes kan je de herhaling van kijken op Eurosport... en de eerste race op zaterdag zelfs live!

Rijden met de Speed en Street mannen is toch veel leuker! :]

:+

Ik kijk wel de andere herhaling van de meeting adhv de foto's. ;)


Goedemiddag Heren,

Graag stel ik mij even voor. Ben mike en ben vanaf afgelopen zaterdag de trotse eigenaar van een street triple van 2011. Heb hiervoor 5 jaar op een ZX6R gereden. Na mijn proefrit was ik direct verkocht en stelde ik mij de vraag waarom ik dit niet 5 jaar eerder had gedaan ZX eruit Street erin. Wat een beleving, karakter en speels stuurgedrag heeft een street en wat een heerlijk geluid met z'n Arrow slip on. Zal voornamelijk meelezen op dit forum en zal binnenkort een foto plaatsen (als mij dit lukt) vaak ruzie mee.

Gefeliciteerd en... kom op met die foto's. :) :W
 
u vraagt wij draaien :)
full
 
Wil gelijk gebruik maken van de gelegenheid om jullie een vraag te stellen. Momenteel heb ik op de voorband een vrijwel nieuwe Dunlop roadsmart liggen en achter een BT016pro. Voor mijn gevoel is dit geen logische combinatie. Nou twijfel ik of ik beide banden of alleen de achterband wil gaan vervangen voor nieuwe sport/toer banden. Wat zouden jullie doen?
 
Wil gelijk gebruik maken van de gelegenheid om jullie een vraag te stellen. Momenteel heb ik op de voorband een vrijwel nieuwe Dunlop roadsmart liggen en achter een BT016pro. Voor mijn gevoel is dit geen logische combinatie. Nou twijfel ik of ik beide banden of alleen de achterband wil gaan vervangen voor nieuwe sport/toer banden. Wat zouden jullie doen?
Gefeliciteerd met je nieuwe motor. Ga je geen spijt van krijgen.
Wat betreft de banden, het zijn op zich geen slechte banden alleen de combi hard voor en zacht achter is apart.
Ik zelf rij met een zachte Michelin (Pilot Power 3) voorband en een hardere Pirelli (GT) achterband.
Dit is bewust zo gekozen en nieuw gemonteerd.
Als je het circuit niet op gaat zou ik de Bridgestone mooi oprijden en daarna pas de keuze voor een andere achterband of set gaan maken.
 
u vraagt wij draaien :) [afbeelding]

Mooie kleurstelling! 8-)


Wil gelijk gebruik maken van de gelegenheid om jullie een vraag te stellen. Momenteel heb ik op de voorband een vrijwel nieuwe Dunlop roadsmart liggen en achter een BT016pro. Voor mijn gevoel is dit geen logische combinatie. Nou twijfel ik of ik beide banden of alleen de achterband wil gaan vervangen voor nieuwe sport/toer banden. Wat zouden jullie doen?

Zolang je je er goed bij voelt die banden lekker op rijden.

Roadsmart kan je behoorlijk mee sturen hoor op straat of je moet het echt niks vinden dan kan je ze altijd nog vervangen. Blijft ook iets tussen de oren... en iets met gevoelskwestie. O-)

Persoonlijk zou ik nog eerder je achterband vervangen voor een sport tour band zoals een Roadsmart 2 of Angel GT. Daar kan je echt al serieus gek mee doen voordat je daarmee op de limiet gaat rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ik rijdt de PIPO's ook op en ga dan ook toerbanden rijden. De kilometers die ik tegenwoordig rijdt zijn zo divers en vaak met een toerclubje. Dan is het hebben van sportbanden helemaal niet zo ideaal. (Opwarmen)
Ik wil alleen een toerbandje die lekker spits is en dus lekker invalt.
 
Ik rijdt de PIPO's ook op en ga dan ook toerbanden rijden. De kilometers die ik tegenwoordig rijdt zijn zo divers en vaak met een toerclubje. Dan is het hebben van sportbanden helemaal niet zo ideaal. (Opwarmen)
Ik wil alleen een toerbandje die lekker spits is en dus lekker invalt.
Pilot power 3 hoef je vrijwel niet op te warmen, in ieder geval niet meer dan een toerband.
 
Goedenavond,

zit erover te denken om mijn koplampen te spuiten ( model 2008 ) ze zijn nu nog chroomkleurig maar wil ze in de kleur van de motor hebben.. in dit geval Jet Black, nou vroeg ik mij af ze wel te demonteren zijn? ik heb onlangs de lampjes verwisseld voor een wat heldere kleur maar even niet opgelet of het mogelijk was de behuizing helemaal los te kunnen halen.. ik meen dat het binnenwerk los te halen is door de ring met tandjes en het stekkertje.. maar kan het stekkertje wel door de buitenbehuizing???

ik hoor graag van jullie :)
 
Pilot power 3 hoef je vrijwel niet op te warmen, in ieder geval niet meer dan een toerband.
We gaan het beleven. Na 10 jaar sport te hebben gereden gaan we weer terug naar een toerband.
Als ik alleen rijd dan is de PIPO3 een prima band. Maar een ritje met de MC gaat gewoon niet lekker. De B3rutale is nou ook niet echt lekker op lagere snelheid. Kan best zijn dat een andere band helemaal niets oplost. Het is nu ook niet zo dat ik constant mijn banden aan het spinnen heb.

Maar hoef dan niet zo vaak meer nieuw rubber om te leggen. ;)
 
Goedenavond,

zit erover te denken om mijn koplampen te spuiten ( model 2008 ) ze zijn nu nog chroomkleurig maar wil ze in de kleur van de motor hebben.. in dit geval Jet Black, nou vroeg ik mij af ze wel te demonteren zijn? ik heb onlangs de lampjes verwisseld voor een wat heldere kleur maar even niet opgelet of het mogelijk was de behuizing helemaal los te kunnen halen.. ik meen dat het binnenwerk los te halen is door de ring met tandjes en het stekkertje.. maar kan het stekkertje wel door de buitenbehuizing???

ik hoor graag van jullie :)

Volgens nij moet je de draden volgen vanaf de koplamp.Dan zou je thv waar de draden onder de tank of tussen het frame verdwijnen een stekkertje moeten vinden
 
Ik heb toevallig in november wat onderdelen van mijn street gedemonteerd om ze te laten poadercoaten, waaronder de koplampen. Je moet die ringen loshalen en de koplampen zelf kan je ook zo los schroeven. Dan zou ik de stekkers zelf demonteren, dus de draadpennen uit de stekkerblokken halen. Anders moet je onder je tank gaan zitten klooien. Wel ff een foto maken welke draadkleur waar in het stekkerblokje zit. De pennetjes hebben weerhaakjes, die moet je even terug duwen. Vrij simpel karwei. Succes ermee
 
Mooie kleurstelling! 8-)Zolang je je er goed bij voelt die banden lekker op rijden.

Roadsmart kan je behoorlijk mee sturen hoor op straat of je moet het echt niks vinden dan kan je ze altijd nog vervangen. Blijft ook iets tussen de oren... en iets met gevoelskwestie. O-)

Persoonlijk zou ik nog eerder je achterband vervangen voor een sport tour band zoals een Roadsmart 2 of Angel GT. Daar kan je echt al serieus gek mee doen voordat je daarmee op de limiet gaat rijden.

Daar zat ik ook te denken om de achterband te vervangen. En dan heeft mijn voorkeur de roadsmart 2 aangezien voor ook een roadsmart op ligt.

En het klopt zeker dat het tussen de oren zit. Wat minder goede ervaringen met supersport banden met koud en nat wegdek met mijn vorige motor.

Vorig jaar in de eifel geweest en moest het echt op mijn zx afleggen tegen mijn vrienden met een nakend bike en sport/tour banden.
 
Ik heb toevallig in november wat onderdelen van mijn street gedemonteerd om ze te laten poadercoaten, waaronder de koplampen. Je moet die ringen loshalen en de koplampen zelf kan je ook zo los schroeven. Dan zou ik de stekkers zelf demonteren, dus de draadpennen uit de stekkerblokken halen. Anders moet je onder je tank gaan zitten klooien. Wel ff een foto maken welke draadkleur waar in het stekkerblokje zit. De pennetjes hebben weerhaakjes, die moet je even terug duwen. Vrij simpel karwei. Succes ermee

oke bedankt voor de tip ! heb je foto's van het resultaat ?? ben er wel benieuwd naar :)
 
Ik rijdt de PIPO's ook op en ga dan ook toerbanden rijden. De kilometers die ik tegenwoordig rijdt zijn zo divers en vaak met een toerclubje. Dan is het hebben van sportbanden helemaal niet zo ideaal. (Opwarmen)
Ik wil alleen een toerbandje die lekker spits is en dus lekker invalt.

Heb op de street een lekker spits voorbandje gehad, en vond het helemaal niets. Veel te zenuwachtig. Weet niet of je Brutale net zo snel instuurt als de Triumph, maar anders zou ik een normale voorband nemen.
 
Heren goedemorgen,
Nog even een andere vraag. Mijn street komt uit 2011 en heeft nog de ronde koplampen. Nu zie ik ook dat in 2011 het nieuwe model is geïntroduceerd. Betekend dat dan dat mijn street eigenlijk nog het 2010 model is en pas in 2011 op kenteken is gezet? Wil namelijk ass. bestellen maar als ik dan 2011 kies krijg ik dus het nieuwe model.
 
Heren goedemorgen,
Nog even een andere vraag. Mijn street komt uit 2011 en heeft nog de ronde koplampen. Nu zie ik ook dat in 2011 het nieuwe model is geïntroduceerd. Betekend dat dan dat mijn street eigenlijk nog het 2010 model is en pas in 2011 op kenteken is gezet? Wil namelijk ass. bestellen maar als ik dan 2011 kies krijg ik dus het nieuwe model.

Er is onderscheid tussen de Streets van 2007 t/m 2011 en die van 2012. Zie onder.

Handigste is om even op basis van je VIN nummer te checken.

Street Triple (2007-2011)(tot fr.nr. 482181)
Street Triple R (2008-2011)(tot fr.nr. 482181)
Street Triple (2012)(va. fr.nr. 482182 tot 560476)
Street Triple R (2012)(va. fr.nr. 482182 tot 560476)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan