Overigens, wat voor banden gebruiken jullie op de RS nadat de supercorsa's vervangen moeten worden?
Bridgestone S22, Pirelli Rosso 3 of Angel GT2 of toch nog wat anders? Ervaringen met Metzler? Heb zelf ervaring met de conti road attack en dat beviel wel maar wil wellicht toch net iets sportiever gerichte band.
Welkom!Bij deze zal ik me hier ook nog even voorstellen.
Sinds 2 weken rijbewijs en gisteren een fantastisch rijdende street triple 675 uit 2015 opgehaald. Wat een heerlijk apparaat en lekker koppelrijk.
Ik vond tijdens het lessen dit al een mooie motor on te zien en na de proefrit was ik om. Er was een concurent: een Aprilia Shiver. Ook die stuurde fantastisch goed maar qua geluid vond ik dit net mooier. Wellicht tot zwaais!
Oh ja en regio is Arnhem/Nijmegen. Foto’s zullen nog wel volgen
Ik zou dan eerder de Dunlop Sportsmart TT aanbevelen voor op straat. De Corsa 2 heeft m.i. alleen meerwaarde als je regelmatig op het circuit rijdt, de Dunlop stuurt beter op straat. Heb ze beide gehad, maar niet op een street triple.Ik beleef veel plezier aan de Rosso Corsa 2, harder in het midden en op de zijkant zo zacht als een supercorsa. Deze banden geven me veel vertrouwen.
ik heb nooit op de oudere speed gereden. En ook niet op een superduke. Maar als ik jou zo hoor over de speed dan kan het niet anders dan dat de speed rs je heel erg gaat bevallen. Het is inderdaad een vreselijk mooi ding. Ik vind hem mooier dan de street. En hij voelt in mijn beleving ook net even wat hoogwaardiger aan dan de street. En ook lichter en lichtvoetiger dan mijn tuono. In mijn hart had ik de speed ook wel gewild. Maar vooral de meerprijs he..☹. En wit is ook helemaal mijn kleur.... En ik ga niet oordelen over hoe jij er over moet denken. Maar ik vond het topvermogen echt genoeg (merkbaar sterker dan mijn tuono) en prettiger aanvoelen dan het te wilde brute van de mt10. Het koppel is ook geweldig (ook merkbaar sterker dan mijn tuono waar ook al een kleiner voortandwiel op zat voor meer trekkracht) en dat koppel is me ook bijgebleven van die proefrit. De speed voelde in alles beter dan mijn tuono. Dat is logisch en dat moet ook natuurlijk. Ik vind hem echt autoriteit uitstralen. Bekijk het filmpje van Schaaf op youtube maar eens op de speed...Heerlijke fiets en ik zou hem zeker kiezen boven de mt10 en ik denk ook boven de v4 tuono en superduke en waarschijnlijk ook boven de s1000r die heel lang bovenaan mijn lijstje heeft gestaan. Ik vind het ook de mooiste in z'n klasse. En die display is ook prachtig. En de bluetooth module die binnenkort komt is ook interessant. En ikk ben behoorlijk into the triples nu. Ik vind ze duidelijk fijner dan een twin en een 4 cilinder. Een duc is ook niet aan mij besteedt. Alleen een aprilia V4 of de crossplane van yamaha zijn zeker net zo interessant. Maar die hebben weer andere nadelen. Volgens mij past mijn ruitje ook op een speed triple..
Welke type Tuono heb je gehad?
Ik het eerste en tweede model. Vond het topfietsen. Helaas de eerste opgevouwen en tweede na de twee keer stilstaan weggedaan...
Groot gelijk, rijden moet jeWelke type Tuono heb je gehad?
Ik het eerste en tweede model. Vond het topfietsen. Helaas de eerste opgevouwen en tweede na de twee keer stilstaan weggedaan...
Ik had een gen 2 uit 2008.Welke type Tuono heb je gehad?
Ik het eerste en tweede model. Vond het topfietsen. Helaas de eerste opgevouwen en tweede na de twee keer stilstaan weggedaan...
Ik zou dan eerder de Dunlop Sportsmart TT aanbevelen voor op straat. De Corsa 2 heeft m.i. alleen meerwaarde als je regelmatig op het circuit rijdt, de Dunlop stuurt beter op straat. Heb ze beide gehad, maar niet op een street triple.
waar is die bovenste foto gemaakt
En nu dan een foto erbij...
weekje in Zeeland en deze zojuist gemaakt nabij Breskens. Hij is nog behoorlijk standaard. Maar wel wat plannen. In ieder geval de spiegels een keer vervangen maar dat komt nog wel... Eerst weer wat geld bij sparenBekijk bijlage 1426863
Je mooiste weerfoto met jouw motorEn nu dan een foto erbij...
weekje in Zeeland en deze zojuist gemaakt nabij Breskens. Hij is nog behoorlijk standaard. Maar wel wat plannen. In ieder geval de spiegels een keer vervangen maar dat komt nog wel... Eerst weer wat geld bij sparenBekijk bijlage 1426863
Deze ook....Ik had een gen 2 uit 2008.
Geweldige fiets en ik heb de tuono in mijn hart gesloten maar in de loop van de jaren dat ik hem had kreeg ik toch langzamerhand steeds wat meer het gevoel dat ik beter af was met een andere fiets. Het chassis is geweldig en het blok inderdaad bulletproof. Ik vind het wel hoogtoerige twins en met name dat ging mij wat parten spelen, zelfs met een kleiner tandwiel voor. En in langzaam verkeer is het niet de meest fijne motor eerlijk gezegd. Electrisch zijn ze kwetsbaar. De eerste winter door een kapotte bout van het zadel niet op tijd de accu opgeladen waarna het startrelais de geest gaf en ik daarna ook de accu moest vervangen. Electrisch lijkt alles erg krap ontworpen. Hoewel ik daarna nooit meer electrische storingen heb gehad was ik er nooit gerust op. Ik verving ook om de twee jaar de accu preventief. Ik zou graag een V4 willen maar dan erbij voor wat funritjes of als racer of zo. Niet om half europa mee door te rijden.
hier ook maar even posten,....
vraagje.. koplamp unit van een speedtriple, met dubbele lampen en kapje erboven,
behalve hier..
waar kan ik dan nog meer zoeken?
mocht iemand er vanaf willen voor een redelijke prijs..
graag pm!
anders een link..
Boonstra parts al gekeken?hier ook maar even posten,....
vraagje.. koplamp unit van een speedtriple, met dubbele lampen en kapje erboven,
behalve hier..
waar kan ik dan nog meer zoeken?
mocht iemand er vanaf willen voor een redelijke prijs..
graag pm!
anders een link..