Triumph Street Triple topic deel 24

Het is idd persoonlijke voorkeur
Heb hiervoor een z750 gereden uit 2006 en die is een stuk zwaarder
Vind dat zelf toch een heel stuk fijner op de weg liggen
Na de z750 dan ook op zoek geweest naar een z1000 maar kwam deze street tegen voor een mooie prijs wat toen een logische keuze leek
 

Haha volgens mij valt het kwartje nog steeds niet ;)

Over de ketting lengte, tandwielen heb ik gecontroleerd en zijn origineel, daarom begreep ik er ook niks van. Als je naar de introductie foto's kijkt zie je al dat het achterwiel vrij ver naar achteren staat dus ik denk dat Triumph dit heeft aangepast om het "wheelie" gedrag te verminderen.
 
AacUyfI.jpg


Weet iemand wat dat speed adjust(%) inhoud?
 
Leuk speelgoed :Y Gaat echt een wereld voor mij open. Voorheen altijd met gasnaalden/sproeiers lopen kloten, elke keer de carburateurs uitbouwen etc...nu met een bakje koffie en de laptop op de tank *O*
 
Vandaag de bobbins binnen gekregen, zie hier het resultaat. De paddock zorgt ervoor dat de achterband nog net van de grond af komt en vrij kan draaien, prima dus!

A1TOtGf.jpg


QygEF8X.jpg


OVH4stw.jpg
 
Haha klopt, deze zaterdag krijgt ie weer een beurtje. Is ook goed te horen wanneer ik het achterwiel draai; alsof er een vork in een blender zit.. :+
 
Even uit nieuwsgierigheid; wat gebruiken jullie om de banden op spanning te houden? Ik ben nog op zoek naar een passende oplossing die bij voorkeur ook makkelijk mee te nemen is (kom je denk ik al uit op een voetpomp). Alleen zijn er zo veel.. Heeft iemand een goed idee?
 
Ik gebruik een goedkoop Halfords voetpompje en pomp de band net even te hard op, controleer (en pas het aan) met een digitale bandenspanningsmeter.


Heb ook een R, en mijn rem is hard en absoluut geen verschillen in aangrijppunt. Ook tijdens een circuitdagje niet. Heb je de originele remhandle er ook bij gekregen? Wellicht die erop fabrieken? Een RCS19 is nergens voor nodig op deze fiets.

Inmiddels de rem naar wens gekregen, zat nog lucht achter de remzuigers van de linkerklauw. En idd het remt subliem, nog goedkoop ook! :]
 
Wie hier heeft er een OEM quickshifter van triumph, en heeft er wel eens met de instellingen daarvan zitten experimenteren? Ik heb vanavond op werk ff zon ding gemonteerd, maar vind dat er opzich nog wel wat ruimte voor verbetering zit in het hogere toerengebied met wat meer belasting. Als ik op deellast of standgas overschakel issie soepeler dan met meer belasting.. :P
 
Even uit nieuwsgierigheid; wat gebruiken jullie om de banden op spanning te houden? Ik ben nog op zoek naar een passende oplossing die bij voorkeur ook makkelijk mee te nemen is (kom je denk ik al uit op een voetpomp). Alleen zijn er zo veel.. Heeft iemand een goed idee?


Ik gebruik een fietspomp (Topeak Joe Blow) en controleer met een digitale meter. Werkt perfect.
 
Excuses voor de off-topic post, ik ben op zoek naar een Triumph Street Triple rijder uit de omgeving van Den Haag die mij onderuit heeft zien gaan met lage snelheid op een rotonde (Vaillantplein) en mij even heeft geholpen.
Mijnsinziens is het asfalt ondeugdelijk en ik ga proberen om de schade op de gemeente. Echter heb ik daar wel mijn ooggetuige bij nodig. Dus mocht je iemend kennen met een zwarte Triumph Street triple met bar-end spiegels, of was jij het, dan graag even PM'en.

(update) eigenaar gevonden, post niet meer relevant!
 
Laatst bewerkt:
Vandaag maar beide motoren een beurt gegeven omtrent "winterstalling". Gezien 't weer er niet veel beter meer op wordt. Bovendien zag ik dat mijn foto 't niet meer doet in de OP. Gelijk maar een nieuwe geschoten. Ofwel, deze mag in de OP.

15000599_965814760189342_5774315748689310704_o.jpg
 
Voor wie interesse moest hebben, heb ik nog volgende liggen:

comfortzadel Street Triple 2013 (http://www.2dehands.be/motoren/accessoires-onderdelen/zadels/triumph-street-triple-r-2013-308102378.html)

en carbon uitlaatcover en hielplaten van Powerbronze. (http://www.2dehands.be/motoren/accessoires-onderdelen/overig/triumph-street-triple-2013-carbon-308633472.html)

reden van verkoop is dat ik de Street Triple R niet meer heb.

De oude (2008) heb ik wel nog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan