Triumph Street Triple topic deel 24

Die van mij, ook uit 2017, kreeg ineens een rateltje in het blok bij 11000 km nadat ie net de 10000 km beurt had gehad. Een vriend die wel aardig wat verstand heeft van motortechniek dacht aan een wat losser zittende klep en stelde me gerust. De RS reed vervolgens nog een dag prima. Een dag later was het ineens einde oefening nadat er een klep door de zuiger ging. De kans is uiteraard klein dat jou hetzelfde overkomt maar misschien toch een goed idee om ff goed op te letten. Ik had de mazzel dat het een garantiegeval was.

Ik heb hem vergeleken met eenzelfde motor van hetzelfde bouwjaar en vergelijkbare km stand. Weinig verschil. Ook ben ik er mee naar Triumph Groningen geweest en ook hun monteur zei dat het niks is om zorgen over te maken. Kan wel blijven piekeren en horrorverhalen van anderen gaan zoeken op internet maar daar schiet ik niks mee op.

Helm op je schedel en gassen met die zooi.

Soms heb je geluk, soms heb je pech.
 
Laatst bewerkt:
In het blad Motoplus liep de duurtestmotor ook stuk door een probleem met een klep , deze hebben een nieuwe motor gekregen en sindsdien lees je niets meer over het probleem van motor 1.
Nu lees ik hier over diverse motoren die zijn stukgelopen , maar dat zijn alleen mensen die hier reageren , dus hoeveel zijn het in Nederland of wereldwijd.
Mijn dealer aangesproken over het probleem van de kleppen en een ander telefonisch benaderd , maar deze hadden (natuurlijk) nog nooit van het probleem gehoord.
Wanneer gaat Triumph duidelijk brengen in deze zaak of wachten ze gewoon tot hun klanten zich opvouwen onder de vangrail omdat de motor vast slaat.

M.vr.gr.

Marcel.
 
In het blad Motoplus liep de duurtestmotor ook stuk door een probleem met een klep , deze hebben een nieuwe motor gekregen en sindsdien lees je niets meer over het probleem van motor 1.
Nu lees ik hier over diverse motoren die zijn stukgelopen , maar dat zijn alleen mensen die hier reageren , dus hoeveel zijn het in Nederland of wereldwijd.
Mijn dealer aangesproken over het probleem van de kleppen en een ander telefonisch benaderd , maar deze hadden (natuurlijk) nog nooit van het probleem gehoord.
Wanneer gaat Triumph duidelijk brengen in deze zaak of wachten ze gewoon tot hun klanten zich opvouwen onder de vangrail omdat de motor vast slaat.

M.vr.gr.

Marcel.

Of zou het allemaal wat minder erg als we denken? Mensen delen vaak alleen hun negatieve ervaring. Ik lees ook veel op buitenlandse fora en ik vind er weinig over terug.
Ook heb ik het er met een monteur van Triumph Groningen over gehad, hun hebben alleen een RS terug gehad met een gietfout. Ook hij gaf aan dat ze er behoorlijk wat verkocht hebben en dat de 765RS in het algemeen een groot verkoop succes is.
Als het probleem systematisch wordt komt er echt wel een recall, daar ben ik van overtuigd. De Street is een uithangbord voor Triumph, helemaal nu ze het blok in de Moto2 gebruiken. Slechte reclame kunnen ze zich niet veroorloven op het moment.
 
Laatst bewerkt:
Of zou het allemaal wat minder erg als we denken? Mensen delen vaak alleen hun negatieve ervaring. Ik lees ook veel op buitenlandse fora en ik vind er weinig over terug.
Ook heb ik het er met een monteur van Triumph Groningen over gehad, hun hebben alleen een RS terug gehad met een gietfout. Ook hij gaf aan dat ze er behoorlijk wat verkocht hebben en dat de 765RS in het algemeen een groot verkoop succes is.
Als het probleem systematisch wordt komt er echt wel een recall, daar ben ik van overtuigd. De Street is een uithangbord voor Triumph, helemaal nu ze het blok in de Moto2 gebruiken. Slechte reclame kunnen ze zich niet veroorloven op het moment.
+1
 
Of zou het allemaal wat minder erg als we denken? Mensen delen vaak alleen hun negatieve ervaring. Ik lees ook veel op buitenlandse fora en ik vind er weinig over terug.
Ook heb ik het er met een monteur van Triumph Groningen over gehad, hun hebben alleen een RS terug gehad met een gietfout. Ook hij gaf aan dat ze er behoorlijk wat verkocht hebben en dat de 765RS in het algemeen een groot verkoop succes is.
Als het probleem systematisch wordt komt er echt wel een recall, daar ben ik van overtuigd. De Street is een uithangbord voor Triumph, helemaal nu ze het blok in de Moto2 gebruiken. Slechte reclame kunnen ze zich niet veroorloven op het moment.
Ik kan het wel met je eens zijn. Het probleem is ook niet zo groot dat er een recall voor nodig is. Mijn motor was nummer 4 qua kapot gedraaide motoren (geen vastloper overigens). Het gaat dus heel veel vaker goed dan het fout gaat. Mijn volgende motor wordt ook gewoon weer een street rs maar liever niet meer uit 2017! Je gaat wel zelf het forum op met een verhaal over een ratel in je blok, dan krijg je niet altijd alleen maar geruststellende reacties.
 
Ik kan het wel met je eens zijn. Het probleem is ook niet zo groot dat er een recall voor nodig is. Mijn motor was nummer 4 qua kapot gedraaide motoren (geen vastloper overigens). Het gaat dus heel veel vaker goed dan het fout gaat. Mijn volgende motor wordt ook gewoon weer een street rs maar liever niet meer uit 2017! Je gaat wel zelf het forum op met een verhaal over een ratel in je blok, dan krijg je niet altijd alleen maar geruststellende reacties.

Die 'ratel' is er altijd al geweest, was me alleen nooit opgevallen. Rij bijna altijd met oordoppen en ik zet mijn motor bijna altijd eerst uit voor ik mijn helm af doe en oordoppen uit mijn oren haal. Het is de nokkenaskettingspanner volgens de dealer. De reacties maken me niks uit en kan ik ook waarderen, ik deel alleen mijn eigen ervaring en mening.
Heb tijdje Aprilia's gereden dus ik ben ook niet snel meer bang :+

Volgens mij is een 2018 of 2019 behalve de kleurstelling identiek aan de 2017 maar dat weet ik niet zeker.
 
Laatst bewerkt:
Nu het toch over geluiden uit het blok gaat...

Mijn 765 maakt met koppeling los meer geluid dan ik bv van jappen gewend ben. De koppeling maakt dus best wat geluid en meen 'm licht te voelen in de motor met koppelingshendel los en in vrij.

Ik hoorde dat triumphs (op ieder gebied) wat meer geluid maken is dit ook bij jullie zo mbt de koppeling?
 
Dat viel me vorige week ook op inderdaad. In zijn neutraal is er wel wat meer geluid, maar vind het nog niet storend.
(Als ik de CB650F van mijn vader hoor dan is die wel een stuk stiller.)
 
Laatst bewerkt:
Voor de heren met een 765:

Alvast een vroege interesse peiling. Na dit seizoen komt hoogstwaarschijnlijk mijn SC Project S1-R demper met bijbehorende Rapidbike fuel controller te koop. De demper heeft een uitneembare db killer en E keur. Samen met de Rapidbike (welke afgesteld is door HdeB tuning, nu dus plug&play en gas op die lolly) is de demper op een RS goed voor 125 awpk. Zit ook een supergoede sound in.

Reden van verkoop is dat ik volgend jaar een compleet titanium systeem wil gaan aanschaffen. Graag PM bij interesse.
20190419_132822.jpg
20190421_202431.jpg
 
Iemand hier ervaring met de quickshifter monteren op een 765 r? Heb geen handleiding of omschrijving erbij en lees dat het plug n play is. Betreft een 2009/2010 shifter van een daytona met schakelpedaal.
 
Dat pedaal werkt alleen met de bijbehorende arrow remschakelset.

Staat er pull of push op die quickshifter?
 
@User[123] Triumph heeft een duidelijke handleiding. Dit is mijn iets minder duidelijke video


Edit: Dit is een link naar de handleiding A9930222-EN.pdf

Edit2: push of pull doet er niet toe volgens mij. Toch niet voor de sensor. De lengte van de rod verschilt wel per model. Zie ook handleiding. En de locatie van de stekker is ook net iets anders. Je laat je schakelpedaal gewoon zitten. Enkel de stang vervangen door deze met sensor en sensor aansluiten. Werkt alleen bij opschakelen trouwens.
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier ervaring met de quickshifter monteren op een 765 r? Heb geen handleiding of omschrijving erbij en lees dat het plug n play is. Betreft een 2009/2010 shifter van een daytona met schakelpedaal.

Volgens mij heb je voor de 765 deze Quickshifter nodig. Deze is push en pull, dus beide kanten op.

 
@User[123] Triumph heeft een duidelijke handleiding. Dit is mijn iets minder duidelijke video


Edit: Dit is een link naar de handleiding A9930222-EN.pdf

Edit2: push of pull doet er niet toe volgens mij. Toch niet voor de sensor. De lengte van de rod verschilt wel per model. Zie ook handleiding. En de locatie van de stekker is ook net iets anders. Je laat je schakelpedaal gewoon zitten. Enkel de stang vervangen door deze met sensor en sensor aansluiten. Werkt alleen bij opschakelen trouwens.

Push of pull maakt JUIST uit. De street kan je enkel mee opschakelen door te TREKKEN aan de schakelstang, dan heb je niks als je een PUSH schakelaar hebt..
 
Goedenavond,

Van mijn street triple heb ik het volgende in de aanbieding. De originele Triumph engine covers voor de STR 675.

De cover van de linkerkant(zie foto) zit een kleine scheur aan de onderkant. Ziet het eigenlijk niet nadat die gemonteerd is. Verder geen schade(krassen/scheuren)

Vraagprijs €100 (nieuw €180)

Bij interesse hoor ik het graag
 

Bijlagen

  • F0C082B6-04D9-4122-BA6A-DD4250789BBD.jpeg
    F0C082B6-04D9-4122-BA6A-DD4250789BBD.jpeg
    148,3 KB · Weergaven: 7
  • 6BFE4904-DCD1-40D1-8717-818CD71747AB.jpeg
    6BFE4904-DCD1-40D1-8717-818CD71747AB.jpeg
    103,9 KB · Weergaven: 6
  • D2986E9E-0492-4D6F-9071-1608924E0628.jpeg
    D2986E9E-0492-4D6F-9071-1608924E0628.jpeg
    89,7 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Ok, probleem.. eind juni mijn 2014 STR opgehaald bij een niet nader te noemen dealer.. vorige week even bij Goedhart na laten lopen aangezien hij nog in de garantie zit en er een ratel zit aan de kant van de distributie.. (daarnaast bleek ook de balhoofdlager verrot te zijn) Goedhart eea opgeschreven en gaf aan mbt de ratel dat dat spanner van de distributie geluid maakt en dat ik daar wel wat mee moest

Motor gebracht met de bon van Goedhart erbij. Hij belde net, Balhoofdlagers keurig vervangen, maar de distributie nagekeken en hij vond het maar onzin want ze malen allemaal dat geluid.. duidelijke ratel, warm of koud maakt niet uit.
Nou vermoed ik de NAKS, bekend euvel, maar kan het kwaad? (Buiten dat ik me eraan irriteer?)
Dus moet ff de discussie aan, dat hij er wat mee gaat doen, Goedhart geeft dat niet voor niks aan, en anders maar Mn geld terug geeft en de motor terug neemt
 
Ik ben mijn gebruikshandleiding aan het doorlezen en loop af en toe wat dingen na. Ik mis het voorvorksteltooltje maar daar ga ik wel een keer mee bij de dealer langs.

Ik kom wat dieper onder het zitje een witte 6 polige stekker tegen waar ik (nog) niets over vind in de handleiding. Weet iemand waar die voor is?
IMG_20190801_114033.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20190801_114033.jpg
    IMG_20190801_114033.jpg
    124,7 KB · Weergaven: 11
Terug
Bovenaan Onderaan