Ja dat lukt wel denk ik. Stompgrip haalde ik ook wel eens er af met een fohn en naderhand de lijmrestjes verwijdere.Weet je toevallig of ze ook weer te verwijderen zijn zonder dat de lak beschadigt, want ga ze dan denk ik zelf ook bestellen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja dat lukt wel denk ik. Stompgrip haalde ik ook wel eens er af met een fohn en naderhand de lijmrestjes verwijdere.Weet je toevallig of ze ook weer te verwijderen zijn zonder dat de lak beschadigt, want ga ze dan denk ik zelf ook bestellen.
Die van mij, ook uit 2017, kreeg ineens een rateltje in het blok bij 11000 km nadat ie net de 10000 km beurt had gehad. Een vriend die wel aardig wat verstand heeft van motortechniek dacht aan een wat losser zittende klep en stelde me gerust. De RS reed vervolgens nog een dag prima. Een dag later was het ineens einde oefening nadat er een klep door de zuiger ging. De kans is uiteraard klein dat jou hetzelfde overkomt maar misschien toch een goed idee om ff goed op te letten. Ik had de mazzel dat het een garantiegeval was.
In het blad Motoplus liep de duurtestmotor ook stuk door een probleem met een klep , deze hebben een nieuwe motor gekregen en sindsdien lees je niets meer over het probleem van motor 1.
Nu lees ik hier over diverse motoren die zijn stukgelopen , maar dat zijn alleen mensen die hier reageren , dus hoeveel zijn het in Nederland of wereldwijd.
Mijn dealer aangesproken over het probleem van de kleppen en een ander telefonisch benaderd , maar deze hadden (natuurlijk) nog nooit van het probleem gehoord.
Wanneer gaat Triumph duidelijk brengen in deze zaak of wachten ze gewoon tot hun klanten zich opvouwen onder de vangrail omdat de motor vast slaat.
M.vr.gr.
Marcel.
+1Of zou het allemaal wat minder erg als we denken? Mensen delen vaak alleen hun negatieve ervaring. Ik lees ook veel op buitenlandse fora en ik vind er weinig over terug.
Ook heb ik het er met een monteur van Triumph Groningen over gehad, hun hebben alleen een RS terug gehad met een gietfout. Ook hij gaf aan dat ze er behoorlijk wat verkocht hebben en dat de 765RS in het algemeen een groot verkoop succes is.
Als het probleem systematisch wordt komt er echt wel een recall, daar ben ik van overtuigd. De Street is een uithangbord voor Triumph, helemaal nu ze het blok in de Moto2 gebruiken. Slechte reclame kunnen ze zich niet veroorloven op het moment.
Ik kan het wel met je eens zijn. Het probleem is ook niet zo groot dat er een recall voor nodig is. Mijn motor was nummer 4 qua kapot gedraaide motoren (geen vastloper overigens). Het gaat dus heel veel vaker goed dan het fout gaat. Mijn volgende motor wordt ook gewoon weer een street rs maar liever niet meer uit 2017! Je gaat wel zelf het forum op met een verhaal over een ratel in je blok, dan krijg je niet altijd alleen maar geruststellende reacties.Of zou het allemaal wat minder erg als we denken? Mensen delen vaak alleen hun negatieve ervaring. Ik lees ook veel op buitenlandse fora en ik vind er weinig over terug.
Ook heb ik het er met een monteur van Triumph Groningen over gehad, hun hebben alleen een RS terug gehad met een gietfout. Ook hij gaf aan dat ze er behoorlijk wat verkocht hebben en dat de 765RS in het algemeen een groot verkoop succes is.
Als het probleem systematisch wordt komt er echt wel een recall, daar ben ik van overtuigd. De Street is een uithangbord voor Triumph, helemaal nu ze het blok in de Moto2 gebruiken. Slechte reclame kunnen ze zich niet veroorloven op het moment.
Ik kan het wel met je eens zijn. Het probleem is ook niet zo groot dat er een recall voor nodig is. Mijn motor was nummer 4 qua kapot gedraaide motoren (geen vastloper overigens). Het gaat dus heel veel vaker goed dan het fout gaat. Mijn volgende motor wordt ook gewoon weer een street rs maar liever niet meer uit 2017! Je gaat wel zelf het forum op met een verhaal over een ratel in je blok, dan krijg je niet altijd alleen maar geruststellende reacties.
Goede vraag. Bedoel je daarmee dat het een qs voor opschakelen of ook een blipper om naar beneden te schakelen?staat er pull of push op
Iemand hier ervaring met de quickshifter monteren op een 765 r? Heb geen handleiding of omschrijving erbij en lees dat het plug n play is. Betreft een 2009/2010 shifter van een daytona met schakelpedaal.
@User[123] Triumph heeft een duidelijke handleiding. Dit is mijn iets minder duidelijke video
Edit: Dit is een link naar de handleiding A9930222-EN.pdf
Edit2: push of pull doet er niet toe volgens mij. Toch niet voor de sensor. De lengte van de rod verschilt wel per model. Zie ook handleiding. En de locatie van de stekker is ook net iets anders. Je laat je schakelpedaal gewoon zitten. Enkel de stang vervangen door deze met sensor en sensor aansluiten. Werkt alleen bij opschakelen trouwens.
@HinZu_86 die van mij had vooral bij koude start ook wel een stevige tik. Is inderdaad nokkenas kettingspanner ook volgens mij dealer en was niets mis mee.
Je ziet ze bij bosjes...