Triumph Street Triple topic deel 24


Dat euvel is bij mij ook ooit uit de lucht komen vallen. Heb er toen een manual idle screw voor gekocht omdat ik t zat was. De 12 minute tune heeft toen wel degelijk geholpen en heb m toen dus ook maar niet geinstalleerd. De stepper motor kan ook een dingetje zijn om na te pluizen.

P.s.: Heb er ook nog eens een andere map in laten zetten door Goedhart maar dat heeft niets geholpen (mijn Street is ook origineel).
 
Toch gister maar een proefrit gemaakt op mijn shortlist (kawa z900, bmw F900R en de StripleRS. en tja: Striple "won" hands down qua beleving en rijbaarheid.

Vond van de oudere modellen die los hangende koplampen nooit wat, maar nu met die dagrij lijkt het meer op 1 geheel. nu nog met mijzelf in conclaaf of het de meerprijs waard is :)
 
12 minute tune al geprobeerd? Kan een hoop schelen.


1. Start the motor from cold without touching the throttle.
2. Let it idle until the fan cuts in.
3. Let it idle for a further 12 minutes.
4. Switch it off, job done.
Heb dit al eerder eens gelezen, maar wat wordt dan precies gereset?
Ik had gelezen dat dan mogelijk ook de aan/uit gasreactie zou verbeteren.
 
Toch gister maar een proefrit gemaakt op mijn shortlist (kawa z900, bmw F900R en de StripleRS. en tja: Striple "won" hands down qua beleving en rijbaarheid.

Vond van de oudere modellen die los hangende koplampen nooit wat, maar nu met die dagrij lijkt het meer op 1 geheel. nu nog met mijzelf in conclaaf of het de meerprijs waard is :)

Die meerprijs is het zeker waard:P
 
Iemand met een '13 - '16 model STR 675R die mij kan bevestigen dat bij een SC Project Conic uitlaat de bellypan nog past? Had ergens gelezen dat het niet zo is en ik zie ook maar bar weinig foto's met bellypan en die uitlaat...
 
Ik zie best wat foto's en filmpjes met bellypan. Zo te zien blijft het originele hitteschild zitten (de voorste), dus ik zou geen problemen verwachten.
 
Toch gister maar een proefrit gemaakt op mijn shortlist (kawa z900, bmw F900R en de StripleRS. en tja: Striple "won" hands down qua beleving en rijbaarheid.

Vond van de oudere modellen die los hangende koplampen nooit wat, maar nu met die dagrij lijkt het meer op 1 geheel. nu nog met mijzelf in conclaaf of het de meerprijs waard is :)
De Z900 zou ook erg goed moeten zijn volgens de pers, al is dat wel in het licht van de gunstige prijs. Waarom vond je die minder goed dan de Triumph?
 
Mocht er nog iemand een setje originele bar end spiegels voor een street triple uit 2014 hebben dan houd ik me van harte aanbevolen! :-)
 
De Z900 zou ook erg goed moeten zijn volgens de pers, al is dat wel in het licht van de gunstige prijs. Waarom vond je die minder goed dan de Triumph?
Z900 is een best snelle en smooth motorfiets, maar ik miste de emotie in het blok en de kwaliteit van de afwerking van de onderdelen. bij het tft scherm bijvoorbeeld zie je na 6k toeren dan je het best kan doorschakelen voor prestatie, maar als je al in zn 6 rijdt, dan knippert hij nogsteeds dat je moet opschakelen, dus zit je op de snelweg de hele tijd naar een knipperend scherm te kijken.
 
Z900 is een best snelle en smooth motorfiets, maar ik miste de emotie in het blok en de kwaliteit van de afwerking van de onderdelen. bij het tft scherm bijvoorbeeld zie je na 6k toeren dan je het best kan doorschakelen voor prestatie, maar als je al in zn 6 rijdt, dan knippert hij nogsteeds dat je moet opschakelen, dus zit je op de snelweg de hele tijd naar een knipperend scherm te kijken.
Dat is vreemd, wellicht te maken met een inrijdmodus instelling?
 
Als iemand nog een nette SC project Conic heeft liggen voor een 2014 Street Triple 675R, houd ik mij van harte aanbevolen !
 
Ivm bagagedragers wil ik de knipperlichten van mijn RS demonteren en op een andere plek weer vastmaken. Maar omdat er een R&G kentekenplaat op is gezet toen ik de motor kocht is de bedrading veranderd. Ik kan niet meer gewoon een stekkertje eruit trekken. Ik wil dus het knipperlicht zelf openmaken en loshalen. Maar ik zie geen schroefje waarmee hij vastzit. Dus ik moet me even beraden hoe nu verder. Iemand dit al eens gedaan? Hoe kan ik de knippers open krijgen en demonteren zonder ze te slopen?
 
Na 10 jaar neem ik afscheid van mijn Street Triple. Vanwege veranderd gebruik (weinig dagritjes, meer weekenden en vakanties) ben ik overgestapt op een Yamaha MT-09 Tracer. Nu weet ik dat dit niet de plek is voor verkoop, maar hij staat nog te koop; 2008 Jet Black met 64dkm voor €3500.

Omdat ik geen zin heb om voor alle afzonderlijke delen een ad te plaatsen schrijf ik hierbij even een opsomming van wat ik allemaal nog in de schuur heb liggen. Wellicht kan ik iemand er blij mee maken, zo ja stuur even een PB-tje.

- Ventura Bike Pack system, beugels en rek, eventueel inclusief twee tassen (zie foto)
- GIVI afstandhouders voor zijtassen, eventueel inclusief zijtassen
- Bagster hoes Zwart, eventueel incl. bagster tanktas
- Originele schokdemper met hyperpro veer. (op de motor zit een Hyperpro Streetbox demper).
- Seat Cowl zwart, wat beschadigingen van de laarzen bij op- en afstappen.
- Flyscreen zonder ruitje, zwart.
- Afdekkapje incl pakking voor de tellerunit, voor wanneer je zónder flyscreen wil rijden

Indien je toevallig iets zocht wat hierboven beschreven staat, laat het maar even weten.

Iedereen nog veel plezier met de beste fiets ooit! ;-)
 
Nou, het eerste ritje met een maatje met een 1e gen street triple r zit er ook weer op en hij heeft van de gelegenheid gebruik gemaakt om 'm meteen op het asfalt neer te leggen. Gelukkig heeft hij niets behalve een deuk in zijn ego en ik heb niet echt dingen gezien aan de motor die niet te redden zijn, maar hij is wel eens ooit mooier geweest;).
Heeft iemand hier toevallig nog liggen voor een grijze street triple r model 2009:
- tank
- bar end mirrors
- stuur
- carterkappen rechts
- remhendel
- rearset rechts
- kap boven uitlaat rechts
 
@Bastard
Geen idee of het past qua jaartal, maar boven jou bericht staat een bagster tankhoes te koop. Misschien is het even een lapmiddel voor een gedeukte tank?
 
Laatst bewerkt:
@Bastard
Geen idee of het past qua jaartal, maar boven jou bericht staat een bagster tankhoes te koop. Misschien is het even een lapmiddel voor een gedrukte tank?
Heb het even naar 'm doorgestuurd.

Tank niet te herstellen?

Laat je maatje even bellen met Kat motoren in Noordwijkerhout, wellicht hebben die nog een en ander op voorraad.
Verwacht van wel, maar als iemand toevallig nog een tank heeft liggen die netjes is is dat wellicht een betere optie. Ik zal het even doorgeven.

die fiets komt wel weer goed. Belangrijkste is dat hij er goed van afgestapt is. Eventueel weet ik nog een origineel uitlaatsysteem (met kapjes natuurlijk ;) ).

Edit: die heeft ie niet nodig zie ik...
Origineel uitlaatsysteem heeft ie nog in de berging liggen ;).
 
Vandaag de motor onder zijn doekje vandaan gehaald en even geknutseld. En toen lekker meegenomen naar huis.

P_20200315_112611.jpg
P_20200315_144824.jpg

P_20200301_161829.jpg
P_20200315_144753.jpg

P_20200315_144745.jpg
 
Vandaag 1e ritje met nieuwe bandjes (s22), nog niet helemaal op het randje gereden, maar bevallen zover prima, mooi neutraal weggedrag, niet nerveus in korte bochten, stabiel in lange bochten (130km/h), hierbij denk ik wel dat de Hyperpro achter schokbreker hieraan mee werkt 👍
Heb gisteren de 15min reset gedaan, en samen met het al eerder afstellen van de gashendel , is de rukkige aan-uit gas reactie nagenoeg verdwenen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan