Triumph Street Triple topic deel 24

Heeft iemand een idee of de OEM frame sliders bij een STR 2013 het blok ook beschermen bij een val?

Iemand anders hier nog ervaringen mee?

Vabeugel STR

Geen idee maar zijn wel veruit de mooiste. Je kan het combineren met blok covers ? Heb ik zelf ook. Die beschermen in ieder geval tegen krassen.
Plaatje erbij van mijne voor het beeld :
66DB4004-9136-4B9A-A4C4-88D86C8B66CA.png
 
Nee, gelukkig geen ervaring, maar ik vind ze persoonlijk wel het mooist staan.

Mooi voor op een lesmotor :X

Hmm nu je het zo zegt heb je wel een beetje gelijk.. Jammer dat er niet meer foto's van te vinden zijn.

Geen idee maar zijn wel veruit de mooiste. Je kan het combineren met blok covers ? Heb ik zelf ook. Die beschermen in ieder geval tegen krassen.

Die ken in inderdaad, ik zit daar een hele tijd over te twijfelen, staat toch best netjes (alleen vind ik niet zo netjes als gewoon het motorblok, maar dan is ie dus onbeschermd.. :+ . De frame sliders heb ik al besteld (samen met een kap die gesneuveld is bij mijn radiator en mijn dynamo motor cover..).

Food for thought! Bedankt voor jullie reacties.
 
Heeft iemand een idee of de OEM frame sliders bij een STR 2013 het blok ook beschermen bij een val?

Iemand anders hier nog ervaringen mee?

Vabeugel STR

Mijn ervaring met platleggen: Als het blok beschermd zou moeten worden door valbeugels omdat gewone frame sliders onvoldoende zijn (lees: flinke smakker) is de rest van de motor ook rijp voor de sloop (kappen, stuur, voorvork, frame).
Bij een lichte schuiver zou je hooguit de kosten van een nieuw koppelings-/dynamodeksel besparen, maar heb je wel eerst een dure beugel moeten kopen.

Heb zelf overigens ook de framesliders, zien er erg goed uit en mocht die zachtjes om willen vallen dan zitten er tenminste niet gelijk lelijke krassen op de kappen.

Anyway hoop gewoon dat je rechtop blijft zitten natuurlijk!
 
Mijn ervaring met platleggen: Als het blok beschermd zou moeten worden door valbeugels omdat gewone frame sliders onvoldoende zijn (lees: flinke smakker) is de rest van de motor ook rijp voor de sloop (kappen, stuur, voorvork, frame).
Bij een lichte schuiver zou je hooguit de kosten van een nieuw koppelings-/dynamodeksel besparen, maar heb je wel eerst een dure beugel moeten kopen.

Heb zelf overigens ook de framesliders, zien er erg goed uit en mocht die zachtjes om willen vallen dan zitten er tenminste niet gelijk lelijke krassen op de kappen.

Anyway hoop gewoon dat je rechtop blijft zitten natuurlijk!


:^
Dit dus. Als je zo hard valt dat je blok inderdaad geraakt wordt, is je stuur flink geraakt, zijn je knippers eraf, je steps etc. Dan zijn die krassen je minste zorgen...
Framesliders en eventueel valdoppen op je voorvork zien er nog fraai uit. Ook de blokbescherming (origineel Triumph of R&G) zien er ook prima uit.
 
Mijn vrouw is eens gevallen met haar motor in Oostenrijk.
Valdoppen van destijds haar Hornet hebben ervoor gezorgd dat we terug naar het hotel konden.
De adrenaline heeft ook geholpen...
Verder zijn valdoppen mooi voor mijn verzekeraar die bij schade minder uit hoeft te keren.
Eigenlijk zou Univé deze maatregelen gratis beschikbaar moeten stellen :P
 
Mijn vrouw is eens gevallen met haar motor in Oostenrijk.
Valdoppen van destijds haar Hornet hebben ervoor gezorgd dat we terug naar het hotel konden.
De adrenaline heeft ook geholpen...
Verder zijn valdoppen mooi voor mijn verzekeraar die bij schade minder uit hoeft te keren.
Eigenlijk zou Univé deze maatregelen gratis beschikbaar moeten stellen :P

Zag ook eens een foto in het Hornet-topic van een valpartij, opgevangen door een dop, die de cilinderkop kapot getrokken had :o

Daarom de doppen die ik had nooit op mijn Hornet gemonteerd.

[small]en wel twee keer op z'n rechterzij gelegd...[/small]
 
Laatst bewerkt:
Mijn valdoppen hebben mijn motor al geholpen, zit er nog altijd op die doppen. Maar je ziet wel dat die rechterkant eens neergegaan is in de regen ;(:9~
Door de doppen enkel, rempedaal gebogen, en remhendel gebogen. ah en rechter spiegel kapot. Anders was het veel erger.
 

Iemand in NL iets van dealer/ importeur gehoord?
Kan natuurlijk zijn dat in de NL streets een andere Bremboserie remblokken zit. En dan is er niks aan de hand.
Remmen zijn echter wel belangrijk....
 

Iemand in NL iets van dealer/ importeur gehoord?
Kan natuurlijk zijn dat in de NL streets een andere Bremboserie remblokken zit. En dan is er niks aan de hand.
Remmen zijn echter wel belangrijk....

Nog geen bericht gehad, mocht ik iets horen zal ik het hier plaatsen :t
 
Ondertussen al 4 weken aan het wachten, het mag wel gaan komen die pijpen :')
Duurt altijd te lang dat wachten op leuke dingen 😀. Ik heb de sc m2 eronder hangen en dat is wel serieus leuk. Al heb ik de db killer er wel weer in gehad tussendoor en daarna er toch maar weer uit gehaald. Loud pipes save lives is wat mij betreft ook duidelijk merkbaar onderweg. Creëert ruim baan! 😬
 
Goedenavond allen,
Er kan weer één Street Trippelaar bij worden geteld :)
Sinds februari eigenaar van een 2015 versie met ABS en 30k op de klok, geïmporteerd uit België. Al een tijdje aan het meelezen en hoog tijd om mezelf bekend te maken :)

De Street gebruik ik dagelijks voor woon-werk en bevalt tot dusver prima. De Scorpion zónder db-killer is wel serieus luid, dus overweeg om de killer terug te plaatsen om wat trommelvlies te bewaren :X

Als toevoeging was ik aan het oriënteren voor een quickshifter. Hebben jullie daar ervaring mee?
Ik zag de OEM Triumph Intellishift voorbij komen. Werkt dit ook goed bij 'normaal' woon-werk verkeer waar dus ook in lage toeren wordt gereden? Had begrepen dat bepaalde quickshifters daar moeite mee kunnen hebben.

Merci en een fijne avond! :t
Thomas

$_86.jpg


$_86 (6).jpg
 
Mijn street van 2011 heeft een originele triumph quickshifter (alleen omhoog). Ik heb de ervaring dat je minimaal 4000 toeren moet maken (meer = beter) en wanneer je schakelt het overtuigend moet doen terwijl je aan het optrekken bent (goede dot gas dus). Zonder gas rustig opschakelen op lage toeren is geen doen met mijn quickshifter.

Het is een leuke optie die erg snel went. Volgens mij moet die via de ECU ingeprogrammeerd worden. Bij mij onderbreekt die de ontsteking 60ms bij het schakelen. Sommige mappingen houden 50ms aan.
 
Is gewoon plug en play, hoeft niet geprogrammeerd te worden om te werken. De jouwe is dat wel, omdat dat ding toen toch al op de dyno stond om af te stellen :+
 
Goedenavond allen,
Er kan weer één Street Trippelaar bij worden geteld :)
Sinds februari eigenaar van een 2015 versie met ABS en 30k op de klok, geïmporteerd uit België. Al een tijdje aan het meelezen en hoog tijd om mezelf bekend te maken :)

De Street gebruik ik dagelijks voor woon-werk en bevalt tot dusver prima. De Scorpion zónder db-killer is wel serieus luid, dus overweeg om de killer terug te plaatsen om wat trommelvlies te bewaren :X

Als toevoeging was ik aan het oriënteren voor een quickshifter. Hebben jullie daar ervaring mee?
Ik zag de OEM Triumph Intellishift voorbij komen. Werkt dit ook goed bij 'normaal' woon-werk verkeer waar dus ook in lage toeren wordt gereden? Had begrepen dat bepaalde quickshifters daar moeite mee kunnen hebben.

Merci en een fijne avond! :t
Thomas

Bekijk bijlage 1498260

Bekijk bijlage 1498261
Welkom!
Ik heb een OEM quickshifter op mijn Street Triple R uit 2014. Werkt feilloos, ook in lage toeren. Soms alleen vanuit zijn 1 naar 2 pakt ie niet lekker, maar moet eerlijk zeggen dat ik naar zijn 2 meestal gewoon koppel. Had ook eens gelezen dat je dat beter kunt doen en pas vanaf 2 de quickshifter te gebruiken maar ik weet niet of dat een broodje aap verhaal is.
Verder idd gewoon plug and Play !
 
Welkom!
Ik heb een OEM quickshifter op mijn Street Triple R uit 2014. Werkt feilloos, ook in lage toeren. Soms alleen vanuit zijn 1 naar 2 pakt ie niet lekker, maar moet eerlijk zeggen dat ik naar zijn 2 meestal gewoon koppel. Had ook eens gelezen dat je dat beter kunt doen en pas vanaf 2 de quickshifter te gebruiken maar ik weet niet of dat een broodje aap verhaal is.
Verder idd gewoon plug and Play !
Eens, hier dezelfde ervaring! Werkt prima, je wordt er alleen wel lui van :+
 
Hallo,


Sinds kort ook trotse eigenaar van een Street triple R uit 2013 met ABS en veel leuke extra opties erop.

Heb gelijk wel een vraagje, is het normaal dat de handvatverwarming gelijk aan gaat en blijft wanneer de motor loopt? terwijl deze uit zou moeten staan (op drukknop geen rood licht en ook geen geel.)
Ook lijkt het soms wel of het rechter handvat wel aan blijft en links niet. (rechts heet en links warm)
Kan helaas geen elektrische schema's vinden welke relais ik na zou kunnen kijken of die blijven plakken oid.
De handvatverwarming is de orginele van triumph.

Hier een foto.
ST_R_13.jpg


groet,

Joey
 
Hallo,


Sinds kort ook trotse eigenaar van een Street triple R uit 2013 met ABS en veel leuke extra opties erop.

Heb gelijk wel een vraagje, is het normaal dat de handvatverwarming gelijk aan gaat en blijft wanneer de motor loopt? terwijl deze uit zou moeten staan (op drukknop geen rood licht en ook geen geel.)
Ook lijkt het soms wel of het rechter handvat wel aan blijft en links niet. (rechts heet en links warm)
Kan helaas geen elektrische schema's vinden welke relais ik na zou kunnen kijken of die blijven plakken oid.
De handvatverwarming is de orginele van triumph.

Hier een foto.
Bekijk bijlage 1498507

groet,

Joey

Hey Joey, welkom en mooie fiets! Veel veilige kilometers gewenst.
Ik heb zelf ook de OEM handvatverwarming en deze staat standaard uit. En gaat ook uit na gebruik en staat dan dus ook uit bij opnieuw opstarten. Lijkt bij jou nu alsof ie standaard aan schakelt met je contact. Dat de rode/oranje lamp het niet doet achter je drukknop is dan ook wel vreemd....
Particulier gekocht? Anders even terugbrengen als er wel garantie op zit.
 
Hallo,


Sinds kort ook trotse eigenaar van een Street triple R uit 2013 met ABS en veel leuke extra opties erop.

Heb gelijk wel een vraagje, is het normaal dat de handvatverwarming gelijk aan gaat en blijft wanneer de motor loopt? terwijl deze uit zou moeten staan (op drukknop geen rood licht en ook geen geel.)
Ook lijkt het soms wel of het rechter handvat wel aan blijft en links niet. (rechts heet en links warm)
Kan helaas geen elektrische schema's vinden welke relais ik na zou kunnen kijken of die blijven plakken oid.
De handvatverwarming is de orginele van triumph.

Hier een foto.
Bekijk bijlage 1498507

groet,

Joey

welk schermpje is dat op het windscherm?
 
Terug
Bovenaan Onderaan