Triumph Street Triple topic deel 24

Ola allen!

Ik ben al een tijdje op het forum onder mijn "oude" naam en bij het bmw topic. Vandaag mijn r1200gs LC ingeruild voor een street triple 765RS uit 2017.
Wat een machine die RS! Die drie cilinder... geweldig! Vandaag een kleine 100 km gereden en met name snelweg. Beviel goed.
Ben wel aan het kijken voor een iets groter ruitje. Iemand tips en tops?

Op de achtergrond mijn "oude" GS.
 

Bijlagen

  • IMG-20210225-WA0003.jpeg
    IMG-20210225-WA0003.jpeg
    617,5 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Waarom zadeltassen? Ga je weken weg, of moet er iemand achterop?

Ik zweer bij Kriega drybags. Makkelijk op te zadelen, uitbreidbaar, mooie, waterdichte tassen. Ik heb de tailpack (geloof de 20 liter), ideaal voor een lang weekend weg!
Wel per jaar 2a3x een week weg (mocht het weer mogen). nadeel is dat je die dingen er steeds op en af moet sjorren met spanbanden/shuifjes ed. Heb die Givi Sport-T Multilock 22L vanmiddag besteld. klik-klik en weer weg. plus nog steeds gewoon ruimte om je been erover te gooien, en ruimte op het zadel (tenminste dat is de hoop)
 
Hallo Rob,

gefeliciteerd met je aankoop! Ik heb toevallig een arrow demper onder de mijne zitten nu zelf net 600km mee getokkeld ( ben aan het inrijden ) maar de arrow is mij iets te braaf. Ik heb hem ook te koop staan. Stuur anders een PB dan kunnen we even over de prijs praten
 

Bijlagen

  • 9A5A577A-73A8-43CD-9BF9-6025210167CB.jpeg
    9A5A577A-73A8-43CD-9BF9-6025210167CB.jpeg
    261,6 KB · Weergaven: 8
Hallo Rob,

gefeliciteerd met je aankoop! Ik heb toevallig een arrow demper onder de mijne zitten nu zelf net 600km mee getokkeld ( ben aan het inrijden ) maar de arrow is mij iets te braaf. Ik heb hem ook te koop staan. Stuur anders een PB dan kunnen we even over de prijs praten
PB gestuurd!
 
Hebben jullie zadeltassen voor de Street RS? heb die van Givi gevonden met een rekje, alles bijelkaar zo'n 600euro. Zijn er andere tips?
Ik heb een set vannuci vs09 tassen met de hepco en becker cbow beugels. Was even prutsen om het passend te krijgen met mijn aftermarket kentekenplaathouder maar bevalt prima.. Met name de gebruiksvriendelijke cbow beugels bevallen goed. Ik heb het geintrodeerd in het groepje waarmee ik rijd en er zijn inmiddels twee anderen die ook de cbow beugels gebruiken. Wel met andere tassen maar dat is het mooie. Er passen meerdere tassen op.

De tassen zie ik nu voor 99 euro. Ik heb meer betaald volgens mij. De beugels waren als ik me het goed herinner 180 euro. Dus ben je onder de 300 euro klaar. Wel even checken hoe je de beugels bevestigd. Ze zeggen dat het alleen met standaard kentekenplaathouder kan. Dat valt mee maar danheb je wel even een klusje..😉
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een set vannuci vs09 tassen met de hepco en becker cbow beugels. Was even prutsen om het passend te krijgen met mijn aftermarket kentekenplaathouder maar bevalt prima.. Met name de gebruiksvriendelijke cbow beugels bevallen goed. Ik heb het geintrodeerd in het groepje waarmee ik rijd en er zijn inmiddels twee anderen die ook de cbow beugels gebruiken. Wel met andere tassen maar dat is het mooie. Er passen meerdere tassen op.

De tassen zie ik nu voor 99 euro. Ik heb meer betaald volgens mij. De beugels waren als ik me het goed herinner 180 euro. Dus ben je onder de 300 euro klaar. Wel even checken hoe je de beugels bevestigd. Ze zeggen dat het alleen met standaard kentekenplaathouder kan. Dat valt mee maar danheb je wel even een klusje..😉
Tnx voor de tip. mocht mijn bestelde spul tegenvallen/niet passen/er niet uitzien ga ik zeker dit bericht terug zoeken.
 
Ola allen!

Ik ben al een tijdje op het forum onder mijn "oude" naam en bij het bmw topic. Vandaag mijn r1200gs LC ingeruild voor een street triple 765RS uit 2017.
Wat een machine die RS! Die drie cilinder... geweldig! Vandaag een kleine 100 km gereden en met name snelweg. Beviel goed.
Ben wel aan het kijken voor een iets groter ruitje. Iemand tips en tops?

Tevens zoek ik een arrow uitlaat. Klopt het dat de motor software moet worden aangepast?

Op de achtergrond mijn "oude" GS.
Ik heb het powerbronze ruitje. Rechtstreeks bij powerbronze bestelt. Bevalt best goed. Deed meer dan ik verwachtte. Maar dat kan persoonlijk zijn.
 
Ik ben een beetje mee aan het lezen omtrent tassen.
Ik zag bij onze chinese vrienden een setje langskomen. Iemand hier ervaring mee?

€ 22,31 28%OFF | 2019 Nieuwste SA212 Motorfiets Waterdichte Racing Race Moto Helm Reistassen Koffer Zadeltassen + Een Paar Regenjas

Geen ervaring mee, maar ik ga er zomaar vanuit dat ze niet waterdicht zijn en waarschijnlijk na een km of 50 opengescheurd aan je motor hangen.
 
Hoe vaak komt ‘t voor dat iemand uit de groep toevallig startkabels bij zich heeft, wanneer je accu-schroefje los is getrild en je fiets niet meer wil starten..? 😅

D69EB939-D2F9-4915-93AA-842F12642640.jpeg
 
Hoe vaak komt ‘t voor dat iemand uit de groep toevallig startkabels bij zich heeft, wanneer je accu-schroefje los is getrild en je fiets niet meer wil starten..? 😅

Bekijk bijlage 1601415
Dat is wel extreem veel geluk, rondje nog af kunnen maken dus?

Algemene vraag:
Zijn er sterkere veren beschikbaar voor op de drukplaat van de koppeling van een 765rs? Die van EBC zijn volgens de site 15% sterker dan stock, iemand dit ooit getest? Mijn frictieplaten zijn 2.94-2.97mm, nieuw horen ze 3.00 te zijn, vervangen moet je ze bij 2.90 volgens het wphb. De stalen platen zien er nog goed uit, geen zichtbare slijtage. Gietdelen(drukplaat, huis) zien er als nieuw uit. Rijd met de voorgeschreven standaard olie (van de dealer). Speling op hendel is goed, is opnieuw ingevet en duw hem altijd terug door de speling na intrekken. Kabel is gesmeerd. Ondanks dat alles in orde is slipt de koppeling indien goed opgewarmd en bij gebruik qs in 4-5-6 bij vollast. Bij huis-tuin-keukengebruik nergens last van.

Edit: een setje van die veertjes kost maar een paar pintjes, dus ik ga het zelf even testen.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren wat spulletjes binnen gekregen voor de motor. De tanktas had ik al, alleen de tankring was binnen gekomen. Tevens meteen een paddockstand besteld bij HBM machines. Dit is de "pro" versie.... 😬
Voelt solide aan! Zetten jullie de motor altijd "weg" op de paddockstand?
Mijne staat nu te chillen in de garage op de paddock.
Binnenkort ook dezelfde voor de voorzijde halen.

Nu ben ik toch aan het kijken voor een andere auspuff. Iemans ervaring met de Leovince? (Zie foto).
 

Bijlagen

  • 20210228_150745.jpg
    20210228_150745.jpg
    485,5 KB · Weergaven: 13
  • Screenshot_20210228-100346_Chrome.jpg
    Screenshot_20210228-100346_Chrome.jpg
    123,8 KB · Weergaven: 11
Gebruik de paddock alleen als ik mijn ketting wil smeren, spannen, schoonmaken enz. of als ik weer een lekker band heb :') Anders gewoon lekker op standaard, het enige voordeel is iets meer ruimte als de motor recht staat.
 
Zetten jullie de motor altijd "weg" op de paddockstand?

ik heb zelf een ruimte aan huis die 2 meter breed is, dus om ruimte te winnen staat de motor altijd achter op de paddockstand en in de winter staat hij volledig van de grond.. omdat ze dan lang niet wordt gebruikt.
 
Zetten jullie de motor altijd "weg" op de paddockstand?

ik heb zelf een ruimte aan huis die 2 meter breed is, dus om ruimte te winnen staat de motor altijd achter op de paddockstand en in de winter staat hij volledig van de grond.. omdat ze dan lang niet wordt gebruikt.
Ja. met name vanwege de ruimte in de schuur. En bij langere tijd stilstaan, gaat ook het voorwiel omhoog :Y
 
is er een manier om het oranje lampje ( engine control ) uit te krijgen , brand sinds ik de stekker van het contactslot heb los gehad.
dus buiten de dealer om .
 
en hoe doe je dat en is dat voor alle bouwjaren gelijk?
die van mij is van 2012.
 
Terug
Bovenaan Onderaan