Triumph Street Triple topic deel 24

Service en modificatie bij HK kost ook de wereld niet..
Ik denk dat er binnen het standaard stelbereik wel een setting is die me bevalt. Maar 'zomaar' aan de knoppen draaien doe ik liever niet. Dus idd even langs een specialist voor advies. Niet om direct een modificatie te doen.
 
Ik denk dat er binnen het standaard stelbereik wel een setting is die me bevalt. Maar 'zomaar' aan de knoppen draaien doe ik liever niet. Dus idd even langs een specialist voor advies. Niet om direct een modificatie te doen.
Mijn std shock was ook wel 'oké', na modi was ie echt fijn
 
Hij is knetterdruk, ik zou wel ff bellen voor je voor een gesloten deur staat :p
 
Is die ohlins dan geen goede schokbreker? 🤔
Ik ben met mijn RS bij Rooske in Tynaarlo geweest voor afstellen! Hij begon meteen over de Öhlins veer! Ja goedkoop kut ding waarschijnlijk in India gemaakt en Triumph heeft handig gebruik gemaakt van de naam Öhlins.. de TTX36 veer heeft iets meer instellingen en is van betere kwaliteit, maar dan ook weer duurder... of je het op straat echt gaat merken betwijfel ik?! Ik heb hiervoor een Yamaha MT09 gehad maar die was behoorlijk beroerder geveerd dan de RS. Dus ik ben tevreden.
 
Een TTX36 is een schokdemper, een veer is de spiraalveer die op de schokdemper gemonteerd zit.


Evengoed, een af fabriek demper die vooral goedkoop moet zijn voor de fabrikant, omdat ze er duizenden nodig hebben, is logischerwijs niet even goed als een high end performance schokdemper :)
 
Niet echt. Ik weet niet of zoiets past: Ohlins shock Triumph Street Triple / Daytona 675 06-12
Anders zou je 'm kunnen modificeren of doorsparen voor wat beters.

Deze Ohlins shock is te lang volgens mij voor de RS. Maar je ziet dus het verschil met een onder licentie gebouwde Ohlins shock (van RS) en deze aftermarket shock. Heb met deze aftermarket onder de 1:50 gereden op Assen, dat gaat je niet lukken met de RS shock. Intern veel goedkoper afgewerkt en zal bij hoog rij tempo minder constant zijn.
 
Vind het wel gek dat die onder licentie gebouwde spullen van lagere kwaliteit zijn. Als je ergens je (zorgvuldig opgebouwde) merknaam op plakt dan wil je toch dat je goed spul op de markt brengt?
 
Deze Ohlins shock is te lang volgens mij voor de RS. Maar je ziet dus het verschil met een onder licentie gebouwde Ohlins shock (van RS) en deze aftermarket shock. Heb met deze aftermarket onder de 1:50 gereden op Assen, dat gaat je niet lukken met de RS shock. Intern veel goedkoper afgewerkt en zal bij hoog rij tempo minder constant zijn.
Onafhankelijk van de schokbreker gaat de meeste mensen het sowieso niet lukken om onder de 1:50 te komen ;).

Vind het wel gek dat die onder licentie gebouwde spullen van lagere kwaliteit zijn. Als je ergens je (zorgvuldig opgebouwde) merknaam op plakt dan wil je toch dat je goed spul op de markt brengt?
Zou ik ook denken, maar deze shock is helaas geen topper. Nog steeds beter dan wat standaard op een hoop andere motoren gemonteerd is overigens, maar niet te vergelijken met het spul waar ohlins zijn goede naam aan te danken heeft.
 
Heeft iemand zijn street triple wel eens gewogen trouwens?

Ik volg iemand op instagram met een behoorlijk onder handen genomen 2019 RS met veel carbon delen, waar nu ook carbon velgen onder zitten en die komt uit op 177kg met volle tank, gloednieuwe banden, volle olie etc etc.

De besparing op de velgen zal een paar kg zijn, dus een stock RS komt dan rond de 185? zou je denken?
Kenteken zegt 187kg rijklaar (met 90% brandstof). Is dat accuraat?
 
Laatst bewerkt:
Die heb ik ook gezien op Facebook, prachtige geel-zwarte kleurstelling!
 

Bijlagen

  • IMG-20210227-WA0000.jpg
    IMG-20210227-WA0000.jpg
    88,7 KB · Weergaven: 30
Ja, die motor inderdaad. Echt super mooi geworden.

Ik vind mat trouwens wel een leuke toevoeging aan het pallet. Maar geef inderdaad eens meer opties dan grijs, zwart en/of wit.
Zo'n knalgele triple smoelt zoveel beter (sportiever) plus je kan mooie contrasten aanbrengen met carbon/donkere delen.
 
Zou ik ook denken, maar deze shock is helaas geen topper. Nog steeds beter dan wat standaard op een hoop andere motoren gemonteerd is overigens, maar niet te vergelijken met het spul waar ohlins zijn goede naam aan te danken heeft.

Daarom ook lang gezocht naar deze Ohlins TTX race versie in plaats van de TTX van de Daytona R. Maar de standaard TTX R is niet slecht, een van de betere, onder licentie gebouwde Ohlins shock.

Ga aankomend seizoen deze eens testen tov mijn K-tech DDS pro. Eens kijken welke beter aanvoelt. DDS pro is wel een nieuwere techniek, maar het komt ook op je eigen gevoel aan wat je fijn vindt. Ben benieuwd...
 

Bijlagen

  • B68E0FC8-CD05-44F4-80E3-E4611DE8D156.jpeg
    B68E0FC8-CD05-44F4-80E3-E4611DE8D156.jpeg
    147 KB · Weergaven: 11
  • 09ED88D8-354C-4488-BD5D-BF75943EFE96.jpeg
    09ED88D8-354C-4488-BD5D-BF75943EFE96.jpeg
    122,6 KB · Weergaven: 10
  • 87CC8A50-71AA-4400-8F78-B2DB149CFDB7.jpeg
    87CC8A50-71AA-4400-8F78-B2DB149CFDB7.jpeg
    112,1 KB · Weergaven: 12
Ik denk dat er binnen het standaard stelbereik wel een setting is die me bevalt. Maar 'zomaar' aan de knoppen draaien doe ik liever niet. Dus idd even langs een specialist voor advies. Niet om direct een modificatie te doen.
Ik weet er ook niet zoveel van maar toch zelf gedaan en ben best wel tevreden met het resultaat -> uiteindelijk kan je steeds terugkeren naar een vorige instelling als je alles opschrijft (of je boekje gebruikt).

1) SAG instellen adhv je gewicht
2) Alles op een beginstand zetten (bv. sport) en dan steeds 1 instelling veranderen (ik begin achteraan) totdat die goed staat voor je. Ik ging er hierbij steeds wat "over" om zo het verschil goed te voelen.
3) Ev. terug alles nog eens afregelen (alle stappen van punt 2) aangezien de instellingen elkaar kunnen beïnvloeden.
4) Als je de motor op het centrale punt (daar waar de tank aansluit op het zadel) snel naar beneden duwt en dan loslaat, dan moet hij voor & achteraan even snel in- en uitveren (zonder nadeinen). Tip van Flip: film dit met je smartphone. Zo kan je zien of je balans voor/achter in orde is.

Je bent er wel een paar uurtjes zoet mee, want na elke wijziging rij je best wel een stukje (ideaal gezien steeds hetzelfde rondje).
 
Ik heb contact gezocht met brs suspension. Ben benieuwd wanneer ik aan de beurt ben want hij had het nu druk. Had enkele test weken.

Nu heb ik nog een vraag, een aftermarket uitlaat, moet die een bepaalde "cyclus" doorlopen als die gemonteerd is. Heb ergens gehoord dat het niet monteren en meteen rijden is...
 
Klopt na installatie warm laten draaien tot de ventilator aanslaat en dan nog 12 minuten door laten lopen, zonder aan het gas te komen en dan moet het goed zijn.
 
Zouden jullie mij eens kunnen helpen of ik de juiste diagnose stel?

Benzinelampje ging aan, ondanks volle tank. Uitgezet en wilde niet meer starten. Lampen en dash gingen wel aan, maar verder alleen een klik.

Gejumpstart en hele dag zonder problemen gestart en gereden. Volgende dag rijden en na 40km weer zelfde euvel. Onderweg naar huis begon toerenteller op en neer te springen en hoog stationair bij stoplicht. Daarna niet meer willen starten en vervolgens aan druppellader gehangen.

Gisteravond batterij gechecked en die gaf 12.4v, ook op contact. Gestart en zakte daarbij niet onder 10v. Alleen gaf ‘ie daarna stationair maar 12v, onafhankelijk van rpm.

Net de connector van dynamo gechecked op weerstand en die was over alle 3 de pinnen 0.01. Connectors van de spanningsregelaar hetzelfde.

Spanningsregelaar zelf gaf echter wel verschillende metingen over de pinnen. Zie foto’s.

Mijn conclusie: regelaar dood. Logisch?

Nu lees ik: pak een MOSFET spanningsregelaars van de CB600 ‘07-‘10. Prima en goedkoop. Andere connectors erop en klaar. Nog meer tips?

06E8B7B7-8A82-4AFF-92BC-BDE4D44BE7A6.jpeg


5A36AA7B-0835-4818-9317-AA901F9F9A08.jpeg
 
Zouden jullie mij eens kunnen helpen of ik de juiste diagnose stel?

Benzinelampje ging aan, ondanks volle tank. Uitgezet en wilde niet meer starten. Lampen en dash gingen wel aan, maar verder alleen een klik.

Gejumpstart en hele dag zonder problemen gestart en gereden. Volgende dag rijden en na 40km weer zelfde euvel. Onderweg naar huis begon toerenteller op en neer te springen en hoog stationair bij stoplicht. Daarna niet meer willen starten en vervolgens aan druppellader gehangen.

Gisteravond batterij gechecked en die gaf 12.4v, ook op contact. Gestart en zakte daarbij niet onder 10v. Alleen gaf ‘ie daarna stationair maar 12v, onafhankelijk van rpm.

Net de connector van dynamo gechecked op weerstand en die was over alle 3 de pinnen 0.01. Connectors van de spanningsregelaar hetzelfde.

Spanningsregelaar zelf gaf echter wel verschillende metingen over de pinnen. Zie foto’s.

Mijn conclusie: regelaar dood. Logisch?

Nu lees ik: pak een MOSFET spanningsregelaars van de CB600 ‘07-‘10. Prima en goedkoop. Andere connectors erop en klaar. Nog meer tips?

Bekijk bijlage 1603192

Bekijk bijlage 1603193
Output van de dynamo ook even checken, als die goed is kun je er rustig vanuit gaan dat de spanningsregelaar kapot is.
 
Ik heb contact gezocht met brs suspension. Ben benieuwd wanneer ik aan de beurt ben want hij had het nu druk. Had enkele test weken.

Nu heb ik nog een vraag, een aftermarket uitlaat, moet die een bepaalde "cyclus" doorlopen als die gemonteerd is. Heb ergens gehoord dat het niet monteren en meteen rijden is...
Geen idee, voor zover ik weet past hij zijn fueling aan bij snelweggebruik en heb je een idle learning cyclus, maar bij vollast draait hij open loop en zul je waarschijnlijk toch echt de boel moeten flashen, of als het echt niet anders kan kun je ook een powercommander monteren. Het is namelijk hoogst onwaarschijnlijk dat een van beiden je fueling op vollast gaat fixen als de tegendruk vanuit het uitlaatsysteem significant anders wordt.
Daarom ook lang gezocht naar deze Ohlins TTX race versie in plaats van de TTX van de Daytona R. Maar de standaard TTX R is niet slecht, een van de betere, onder licentie gebouwde Ohlins shock.

Ga aankomend seizoen deze eens testen tov mijn K-tech DDS pro. Eens kijken welke beter aanvoelt. DDS pro is wel een nieuwere techniek, maar het komt ook op je eigen gevoel aan wat je fijn vindt. Ben benieuwd...
Ik ben benieuwd. Had hiervoor een TTX op mijn zx10r, nu op mijn S1000RR weer en nu ook met een ohlins cartridge voor :9~. Maar er zijn genoeg mensen die K-tech boven Ohlins verkiezen omdat ze daar een beter gevoel bij hebben.
 
Ik heb K-tech (RDS cartridge voor, DDS light achter), absoluut een wereld van verschil met standaard.
Ik ben voor K-tech gegaan omdat Frontrow bij mij om de hoek zit en K-tech 1:1 past op de RS. Er zijn zover ik weet geen Öhlins cartridges voor de Showa vorken.
Het is allebei topspul, ik denk niet dat ik het verschil tussen Öhlins en K-tech zou voelen.
 
Weet iemand of deze paddockstand past op de triumph? Gaat om de voorzijde. Maat voorpoot tot voorpoot buitenzijde is 24 cm.
Ik heb namelijk deze paddock al voor achteren. Ben zeer tevreden over de kwaliteit namelijk en wil het liefst 2 dezelfde.

 
Terug
Bovenaan Onderaan