Triumph Street Triple topic deel 24

Hey hey, na wat jaren van afwezigheid en en enkele motoren verder dacht ik, laat ik me nog eens op MF melden 😋 Vandaag mijn Street Triple RS uit 2020 opgehaald. Heeft zo’n beetje alle denkbare opties waaronder ook de Bluetooth module. Nu heb ik gelijk al twee vragen waarvan ik hoop dat jullie deze wellicht kunnen beantwoorden 😇:

1: Wanneer ik de motor op contact zet hoor je eerst de benzine pomp wat normaal is, maar vervolgens blijft er een hoog, electronisch geluidje klinken ergens uit de motor. Lijkt haast wel zo’n oude modem om in te bellen of zo. Is dit normaal??? En zo ja, wat is het?

2: Heb ik een app nodig om alle functionaliteiten van die Bluetooth module te gebruiken? Hij download gelijk mijn adresboek enz. maar verder heb ik nog geen idee wat ik ermee kan. Ik wist namelijk niet dat deze erin zat toen ik de motor kocht 😅😋

Alvast bedankt!!
 

Bijlagen

  • 491C8B56-6C29-4FDA-BC7D-EE7E7DC9EBB6.jpeg
    491C8B56-6C29-4FDA-BC7D-EE7E7DC9EBB6.jpeg
    282,3 KB · Weergaven: 12
Zoals the ghost zegt, de my Triumph app downloaden, kun je ook mee navigeren. En je volgende beurt (op de 1000km beurt) nakijken wanneer dat moet/kan. En verder kan je daarmee zien hoeveel km je nog kan rijden tot je tank leeg is. En je kan je GoPro er mee bedienen ook!! Ook leuk en handig voor de vakanties in mijn geval!
 
  • Leuk
Waarderingen: Yvil
Zoals the ghost zegt, de my Triumph app downloaden, kun je ook mee navigeren. En je volgende beurt (op de 1000km beurt) nakijken wanneer dat moet/kan. En verder kan je daarmee zien hoeveel km je nog kan rijden tot je tank leeg is. En je kan je GoPro er mee bedienen ook!! Ook leuk en handig voor de vakanties in mijn geval!
Thnx! Ik heb de app net gedownload en zal hem morgen connecten 😎

Iemand enig idee wat dat hoge aanhoudende geluidje is wat ik hierboven omschreef? Als de motor dus op contact staat hoor je dit constant. Een hoog elektronisch geluid. Haast als een tandartsboor.
 
Thnx! Ik heb de app net gedownload en zal hem morgen connecten 😎

Iemand enig idee wat dat hoge aanhoudende geluidje is wat ik hierboven omschreef? Als de motor dus op contact staat hoor je dit constant. Een hoog elektronisch geluid. Haast als een tandartsboor.
Is dat niet de ABS pomp? Zodra je hem start is het weg neem ik aan?
 
Vandaag een filmpje gemaakt van het geluid wat ik af en toe hoor tikken.
Als je goed luistert dan hoor je af en toe dat tikje.
Is dat normaal of beeld ik het me in?
Bekijk bijlage 1609747
Voor zover ik kan oordelen klinkt ie gewoon normaal. Zoals @ryan-mt10 al aangaf is de mijne niet stiller.

De modellen van voor ABS hebben ook een hele kakofonie aan geluiden als je ze start, gelukkig hoor je er niets meer van als ze eenmaal lopen.
 
Spark. Italiaans makelij welke ook actief is in de moto2. Ze sluiten aan op mijn arrow demper. Maar ik moet daarbij zeggen dat echt net aan gaat. Ze horen ook te passen op de originele demper.

Hier hebben we bijv een heel kleine stukje uit de pakkingklem moeten slijpen zodat de demper ver genoeg over de bocht kon.
 

Bijlagen

  • AAC023B3-AFB4-4E72-B905-A6F75A2015FE.jpeg
    AAC023B3-AFB4-4E72-B905-A6F75A2015FE.jpeg
    147,7 KB · Weergaven: 14
Nou ik ga toch waarschijnlijk beginnen aan mijn derde Striple. Motor was weg in verband met werk en daardoor een auto gekocht. Maarja COVID dus nu thuiswerken.

Zit nu te kijken naar een Ducati 821 2018 en een Street Triple 765 RS 2017/18.

Op beide gereden, beide fantastisch op hun eigen manier. Ducati is wat leuker qua motor (leuke twin), maar je krijgt veel meer voor je geld bij een Striple. Bij de 821 lees ik verhalen over de hitte die de motor afgeeft, en zelfs tijdens mijn testrit bij een temp van 8+ graden viel het mij al op, laat staan in de zomer :P

Dus zal denk ik een Striple worden.

Zag dat de " Triumph's first 'turn-by-turn' navigation system" al werkt op deze modellen, dus dat is wel een leuk hebbedingtje misschien. Tevens een Cruise-control voor eventueel lange snelwegritten die ik soms helaas nog moet uitvoeren.
Volgens mij is er op de street geen cruise control! Zou overigens wel fijn zijn.
 
Inmiddels nog meer stof gehapt

Mag weg voor een laag prijsje :)
 
Een vraagje van mij...
Aangezien ik van een cardan kom heb ik een vraag over het smeren van de ketting. Zelf was ik van plan om na twee tankbeurten de ketting te smeren. Maar hoe doen jullie dat als jullie een weekendje of een weekje weg gaan met de motor?
Nu zag ik ook diverse kettingsmeersystemen en die van tutoro bevalt me tot nu toe het beste.
Hoe zijn jullie ervaringen en hoe smeren jullie de ketting?

Thnx!
 
Volgens mij is er op de street geen cruise control! Zou overigens wel fijn zijn.
Triumph heeft zo'n officiële plug-play voor het handvat als ik het mij niet verschil voor diverse modellen.

Ooit ergens voorbij zien komen althans
 
Laatst bewerkt:
Een vraagje van mij...
Aangezien ik van een cardan kom heb ik een vraag over het smeren van de ketting. Zelf was ik van plan om na twee tankbeurten de ketting te smeren. Maar hoe doen jullie dat als jullie een weekendje of een weekje weg gaan met de motor?
Nu zag ik ook diverse kettingsmeersystemen en die van tutoro bevalt me tot nu toe het beste.
Hoe zijn jullie ervaringen en hoe smeren jullie de ketting?

Thnx!
Ik smeer meestal elke 300-400km de ketting een beetje. Tijdens langere ritten/weekenden heb ik een klein busje kettingvet mee.
Heel af en toe maak ik de ketting helemaal schoon en vet ik hem volledig in. In mijn geval gaan kettingen ruim 30.000km mee ik vind dat lang genoeg om me er verder niet meer in te verdiepen hoe het (nog) beter zou kunnen.
 
Ik smeer meestal elke 300-400km de ketting een beetje. Tijdens langere ritten/weekenden heb ik een klein busje kettingvet mee.
Heel af en toe maak ik de ketting helemaal schoon en vet ik hem volledig in. In mijn geval gaan kettingen ruim 30.000km mee ik vind dat lang genoeg om me er verder niet meer in te verdiepen hoe het (nog) beter zou kunnen.
En hoe smeer je dan zonder paddock of middenbok als je op vakantie bent?
 
Thnx! Ik heb de app net gedownload en zal hem morgen connecten 😎

Iemand enig idee wat dat hoge aanhoudende geluidje is wat ik hierboven omschreef? Als de motor dus op contact staat hoor je dit constant. Een hoog elektronisch geluid. Haast als een tandartsboor.
Na mijn weten is dat hoge geluid de brandstofpomp
 
En hoe smeer je dan zonder paddock of middenbok als je op vakantie bent?
Vrouw loopt langzaam met motor naast zich en ik loop gebukt met de spuitbus mee. Af en toe zeg ik even stop.
Of spuit ketting stukje in, trek achterwiel op jiffy van de grond en draai achterwiel stukje verder.
Begin sowieso bij gekleurde koppelschakel. Dan weet je wanneer je rond bent.
 
Een vraagje van mij...
Aangezien ik van een cardan kom heb ik een vraag over het smeren van de ketting. Zelf was ik van plan om na twee tankbeurten de ketting te smeren. Maar hoe doen jullie dat als jullie een weekendje of een weekje weg gaan met de motor?
Nu zag ik ook diverse kettingsmeersystemen en die van tutoro bevalt me tot nu toe het beste.
Hoe zijn jullie ervaringen en hoe smeren jullie de ketting?

Thnx!
Elke twee tankbeurten smeren, is een prima gemiddelde :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan