Triumph Street Triple topic deel 24

Een beetje knutselen kan geen kwaad. Maar ik kan die dan wel gebruiken om mijn plus en min draad van de TomTom kabel aan te maken, daar heb ik geen usb voor nodig alleen maar een stekker waar ik die draden in kan stoppen.
Bedankt 👍🏼
Ik heb de stoom voor mijn navigatie afgetakt vanuit de koplamp bij de draad van het stadslicht.
Is vlak bij je stuur en gezekerd gaat al 8 jaar goed zo, want de navigatie gebruikt niet veel stroom.
 
Vorige eigenaar van mijn motor had de uitlaat een beetje verwaarloosd. Dus eerst geprobeerd om met wc reiniger de meeste aanslag/kleur er af te krijgen, maar dat werkte maar half. Vandaag beetje commandant er op geboend en het ziet er weer netjes uit :)
 

Bijlagen

  • 0CFCDDFC-D919-4606-897A-5EA6E2758A8D.jpeg
    0CFCDDFC-D919-4606-897A-5EA6E2758A8D.jpeg
    292,2 KB · Weergaven: 20
  • D4D70A24-18F2-4B31-983F-AADAA281294C.jpeg
    D4D70A24-18F2-4B31-983F-AADAA281294C.jpeg
    331,8 KB · Weergaven: 22
  • 0BD6ED51-5D7B-4CF0-984C-EDFAE71A6EB2.jpeg
    0BD6ED51-5D7B-4CF0-984C-EDFAE71A6EB2.jpeg
    298 KB · Weergaven: 21
Ziet er netjes uit. Die gasten bij 44teeth hadden een tijd terug nog een workshop motor schoonmaken, die gebruikten een (niet gedefinieerd) zuur hiervoor:
 
Heb ik idd gezien. Had zelf azijn geprobeerd, maar dat had weinig effect. Daarna wc gel met een zuuroplossing. Dat haalt de gele kleur er wel af, maar niet de donkere plekken. Dus toch ouderwets moeten poetsen 😄
 
Uit de comments begrijp ik dat het mogelijk gaat om lysergzuurdiethylamide, vrij duur spul en lastig te vinden ;)
U sure? Dat is in de volksmond ook bekend als LSD (in engelstalige landen acid). Is vast wel iemand die dat in de koelkast heeft liggen, maar de kans is groot dat je dat niet direct koopt om op je uitlaat te smeren ;). Al denk ik wel dat het motorschoonmaken daarmee een hele bijzondere ervaring wordt als je het goed inademt na verdampen.
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag allemaal!

Op het moment ben ik bezig te overwegen om een nieuwe Street Triple R aan te schaffen.
Zijn er nog dingetjes waar op gelet zou moeten worden, waar iemand zonder Triumph achtergrond aan zou moeten wennen?

Het zal me er waarschijnlijk niet van weerhouden om er mee door te gaan, maar dacht bij mezelf: laat ik eens checken.

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Groeten,
Dave
 
Niet echt volgens mij; zo'n street triple R is m.i. ook zo'n beetje beste value for money van het huidige Triumph aanbod en m.i. het leukste straatspeelgoed wat je nieuw voor dat bedrag kunt kopen (maar helemaal onbevooroordeeld ben ik niet natuurlijk). Ze zijn mechanisch wat minder stil dan de meeste jappen en sommige afwerking/kalibratie dingen zijn net-niet, maar niets waarvoor je 'm zou laten staan.
 
Triumph onderdelen zijn duurder dan die van Japanners en after market is er voor het nieuwste model soms niet heel veel te vinden (afhankelijk van wat je zoekt). Maar je hoeft ook niet veel te veranderen, want het zijn topfietsen zo uit het krat.
 
Het lijkt er op dat ik er zelf weinig aan zal veranderen, ja.
En mocht ik iets aan willen passen, dan zal ik toch al snel in het huidige Triumph assortiment kijken.

Bedankt voor de terugkoppeling in ieder geval!
 
en? zelf gemonteerd? bevalt het? enige wat ik mis op mijn RX
Nog niet gemonteerd, ik twijfel nog of ik het zelf ga doen of niet. In ieder geval ga ik eerst verhuizen over een paar weken en als dat achter de rug is kan ik weer eens wat aan de motor gaan knutselen. Ik zal de voortgang posten.
 
De vorige eigenaar heeft een high mount pajic uitlaat met Akra einddemper op mijn street laten maken. Ziet er prima uit, werkt prima, geen gezeik met geluid op Assen. Pajic is met zijn zoon (s?) ook vaak op circuitdagen aanwezig. Persoonlijk zou ik het geld aan iets anders besteden want het is waarschijnlijk vrij prijzig en het doet ook niet veel voor de doorverkoopwasrde.
 
@lennart0r

Zou jij mij eens een voorbeeld kunnen noemen waar ik dan eventueel mijn geld aan zou kunnen besteden? Wil graag een uitlaat die, qua geluid, tussen de arrow en een herriepijp is
 
Een sportdemper met db killer is over het algemeen de middenweg toch?
Klopt. Alleen zijn er geen "mooie" uitlaten voor de triumph vind ik. Behalve de arrow! Alleen heeft die weer bijna niks aan geluid. Alle andere zijn niet met e-keur
 
De arrows op mijn street triple maken anders genoeg lawaai , trouwens staat de street triple te koop van mij , dus mocht er nog iemand op zoek zijn.
 

Bijlagen

  • IMG_20210401_134431423_HDR.jpg
    IMG_20210401_134431423_HDR.jpg
    614,6 KB · Weergaven: 16
De arrows op mijn street triple maken anders genoeg lawaai , trouwens staat de street triple te koop van mij , dus mocht er nog iemand op zoek zijn.
Deze maakt toch bijna tot geen geluid! Staat wel mooi. Dat dan weer wel.20210330_134847.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: gR1d
Terug
Bovenaan Onderaan