Triumph Street Triple topic deel 24

Hoe is het eind resultaat geworden?
Prima. Niks op aan te merken. Geluid is gewoon goed en normaal. Hoef niet zo’n klereherrie in m’n oren tijdens het rijden en ik vind het belangrijk dat er een goede, normale demper op zit ipv iets onbekends, wat er dus op zat. De demper is wat breder en hij heeft wat extra aanpassingen gedaan zodat ie mooi op de motor uit komt en past. Gewoon een prima kerel.

Om even te reageren op je vraag voor de ervaring van Pajic. Ik woon er 10 min van af en er zijn zat andere mogelijkheden hier in de buurt (omgeving Doetinchem) maar als ik iets heb, ga ik eigenlijk daar heen. Ik vind het qua prijs wel meevallen hoe duur ie is. Neemt uitgebreid de tijd, denkt mee en geeft z’n eerlijke en ongezouten mening, persoonlijk hou ik daar erg van. Heb niet het idee dat er een commerciële gedachte achter hun werkwijze zit. Ben er ook wel is geweest dat ze me niet helemaal konden helpen en toen hebben ze me ook weer weggestuurd met wat tips en tools zonder maar ook iets van te willen verdienen etc. Maar is misschien ook wel weer de mentaliteit van hier, geen idee.
 
Volgens mij is de hele markt zo, een nieuwe motor is nog nooit zo interessant geweest ;). Als ik de vraagprijzen mag geloven heb ik geld verdiend aan anderhalf jaar street triple RS rijden.
Was inderdaad ook al eens benoemd in een ander topic maar inderdaad vreemd dat we uit een economische crisis komen maar dat de prijzen van woningen, aandelen en tweedehands voertuigen nog nooit hoger hebben gestaan. Verborgen inflatie. Een paar jaar geleden had niemand dat bedrag als vraagprijs gekozen voor een STR uit 2009, nu is de motor 12 jaar oud en blijkbaar kan het.
 
Volgens mij is de hele markt zo, een nieuwe motor is nog nooit zo interessant geweest ;). Als ik de vraagprijzen mag geloven heb ik geld verdiend aan anderhalf jaar street triple RS rijden.
Inderdaad. Ik heb er nu ~3000km bij gezet sinds aankoop in Juni 2020 (bij een dealer) en zo te zien kan hij voor 1000,- meer weg 8)7
Alhoewel heb ik er van de winter ook meer dan 1000,- aan spullen onder geschroefd :')
 
Heb bij mijn Street triple de stroom afgetakt vanaf het stads licht uit de koplamp is dus gezekerd rij er al 6 jaar mee rond geen probleem .
Daar staat dus alleen stroom op wanneer je contact aan staat, hoef je maar net een kabeltje vanaf daar te trekken.
Simpel dus.
Klopt allemaal volgens mij. Als je het contact uit laat en met je vingers van slangetjes afblijft stroomt er nergens benzine. Om bij de accu te komen zal het zadel er even af moeten ;) maar dat had je zelf vast ook al bedacht. Als je de uiteinden van de voedingskabel stript kun je van de gestripte plus en min draden lusjes maken, die je om de boutjes waarmee de respectievelijke accupolen vastzitten steekt (deze iets losdraaien, daarna weer vastdraaien). Mooier is het natuurlijk om passende kabelschoentjes te gebruiken. Als je de accu loskoppelt: eerst de min (zwart), dan de plus (rood). Monteren in omgekeerde volgorde.

Sowieso wil je wss een paar tyraps gebruiken om de voedingskabel op z'n plek (en uit de weg van al teveel motorwarmte) te houden, want i.t.t. een FZ1 kwam ik bij de Street Triple geen kabelgoot tegen.

Nog mooier zou het zijn om de voedingskabel via het contact te schakelen i.p.v. rechtstreeks aan de accu, zodat er niet continue stroom op je cradle staat. Maar dan zou je je even in het elektrische schema van jouw Street Triple moeten verdiepen. Tenzij er ergens een accessoire-uitgang zit, bijvoorbeeld in het zekeringkastje, maar daar ken ik de Street Triple niet goed genoeg voor. Kun je checken in de user manual: als er ergens een zekering zit voor accessoires, dan kun je e.e.a. daar ook op aansluiten.
 
Nog even reageren vwb ervaringen met Pajic. Ik heb er mijn kat vervanger laten maken.
Heel plezierige zaak, goede service en wat mij betreft eerlijke prijs. Mile en zijn zoon zijn echt vaklieden, dat straalt er vanaf.
 
Nog even reageren vwb ervaringen met Pajic. Ik heb er mijn kat vervanger laten maken.
Heel plezierige zaak, goede service en wat mij betreft eerlijke prijs. Mile en zijn zoon zijn echt vaklieden, dat straalt er vanaf.

Ben het hier mee eens, probeer het zelf maar eens te maken, met in gedachte dat elke bocht die toegepast wordt in jou linkpijp zo’n 30euro kost. En dan ook nog een demper erbij, dan gaat het hard qua centen. Prima vaklui.

Ik koop een demper naar keus en maak dan de linkpijpen zelf. Maar ik heb het voordeel dat ik een goede lasser tig lasser bij mij in de buurt heb wonen en ik voor bochten naar Eps uitlaten ga. Maak het zelf helemaal pas en wordt dan netjes afgelast. Als ik dan aan het einde alles bij elkaar op tel, ben ik voor een eigen gemaakt linkpijp ook nog 100euro kwijt.
 
Staat in de verkoop. Bij interesse graag een PB!
Heb namelijk een ander idee voor de auspuff. Eerst deze verkopen, anders gaat het idee niet door...
Tip van flip: als je die Arrow te zacht vindt (wat hij ook is) en de Dominatrix te hard (Pools..) kijk dan eens naar de SC Project SC1-R. Die heeft wel E keur maar als je de db killer eruit haalt een fijne brul zonder dat het te gek wordt. Ik was er content mee. Ziet er IMHO ook 10x beter uit dan die afgrijselijke Arrow broodtrommel maar dat is persoonlijk.. met db killer geen centje pijn in de Alpen overigens, gewoon netjes binnen de norm en E keur.

20190421_202431.jpg
 
Tip van flip: als je die Arrow te zacht vindt (wat hij ook is) en de Dominatrix te hard (Pools..) kijk dan eens naar de SC Project SC1-R. Die heeft wel E keur maar als je de db killer eruit haalt een fijne brul zonder dat het te gek wordt. Ik was er content mee. Ziet er IMHO ook 10x beter uit dan die afgrijselijke Arrow broodtrommel maar dat is persoonlijk.. met db killer geen centje pijn in de Alpen overigens, gewoon netjes binnen de norm en E keur.

Bekijk bijlage 1619743
Thnx voor de tip van flip 👌
Alleen vind ik dit de meest afschuwelijke uitlaat die je op een 765 kan gooien. *misschien ga ik mensen voor de borst stoten*
Ik vind de uitlaat veel de massief ogen op de slanke lijnen van de motor. Is net een vroege "fritetuut" die ik onder mijn cito had liggen 🤣
 
Thnx voor de tip van flip 👌
Alleen vind ik dit de meest afschuwelijke uitlaat die je op een 765 kan gooien. *misschien ga ik mensen voor de borst stoten*
Ik vind de uitlaat veel de massief ogen op de slanke lijnen van de motor. Is net een vroege "fritetuut" die ik onder mijn cito had liggen 🤣
Je vind een slanke titanium demper massief maar die Arrow tuutje-aan-broodtrommel mooi? 🤣 Als iets massief is dan is het dat bonk rvs wel.
Van opzij lijkt hij uit te steken, van achteren zie je dat dit heel erg mee valt.
20190419_132756.jpg

Maar goed, wat ik al zei, ieder zijn ding.
 
Ik vind de arrow ook een van de mooiere uitlaten voor de striple. Die broodtrommel valt dermate weg in de lijnen/onderkuip dat het mij nooit heeft gestoord eerlijk gezegd. Als je er op let is het wel een massief ding ja. Maar in mijn ogen misstaat het niet.
 
Stom, stom, stom! Heb ik 2 nieuwe banden besteld, bestel ik ipv de 120/70/17 de 120/60/17. Is dat een probleem?
Ik kan het retour sturen als het aankomt, kosten zijn dan €25,-
 
Terugsturen, dat is het risico als je goedkoop je banden via een webshop koopt. Als je het via een zaak had besteld dan hadden zij de maat gecontroleerd adhv de opgegeven motor en was het hun risico.
 
Terugsturen, dat is het risico als je goedkoop je banden via een webshop koopt. Als je het via een zaak had besteld dan hadden zij de maat gecontroleerd adhv de opgegeven motor en was het hun risico.
Ik ben die gene die een foute maat heb gekozen. Niks te nadelen aan de webshop!
Maar bedankt voor je advies 👍
 
Heeft iemand hier ervaring met de originele handvat verwarming van Triumph? Zit er aan te denken om deze te bestellen en te monteren.
 
Ja ik heb de originele handvatverwarming.
Super tevreden over zitten 3 standen op.
Kabels mooi weg gewerkt en en makkelijk te bedienen op het handvat.
 

Bijlagen

  • 20210417_085338.jpg
    20210417_085338.jpg
    62 KB · Weergaven: 10
Terug
Bovenaan Onderaan