Triumph Street Triple topic deel 24

Kan alleen nog de 'alu rack' vinden zoals hier bij Ten Kate.
Die is er ook voor de 765, maar zit achter het duo zitje en komt toch ook ronde de 200 EUR uit.
 
Laatst bewerkt:
ja, die kwam ik ook tegen, maar ik heb liever de massa zo centraal mogelijk, zodat ie nog redelijk vlot stuurt als ik wat spullen meeneem. Wheelies interesseren me niet zoveel. Bedankt voor het mee zoeken in ieder geval :}.
 
Stukje huisvlijt voor ophangen van Givi koffers.
Huisvlijt.jpg
 
Da’s niet best, maar als ik eerlijk ben heb ik nog geen circuitmotor meegemaakt waarvan de bak wel langdurig heel bleef. Van de gasten met wie ik vaker circuit heb gereden heeft iedereen wel een keer een kapotte bak gehad, terwijl we zo'n beetje elke superbike gehad hebben samen (sc59 , r1 '09, s1000rr '12, zx10r '08). Sommigen houden het langer vol dan anderen, maar ze gaan er uiteindelijk allemaal aan ;).

Mijn ali-express bestelling is ook binnen van de tasjes, ik wilde ze op een sportrack gaan knopen maar die jongens vragen 200 euro voor een stukje alu, m.i. een beetje pittig. Zijn er nog concurrenten die het voor minder doen?
Ja de suzuki gsx-r1000 van 2005 is is op dat gebied bullet proof hoor je zelden iemand met een kapotte versnellingsbak maar ik heb tot nu toe al meer dagen gehad op circuit dat er iets niet helemaal 100 procent werkt remmen/versnellingsbak eerst problemen met benzinepomp dat ik ondertussen het circuitrijden ook niet echt meer als ontspannend ervaar en een andere 1000 spreekt me niet meer zo aan.
Wil terug naar iets lichter misschien beklaag ik het me later nog maar kan ik nog altijd een andere moto bijkopen binnen 1-2jaar.
In ieder geval de zx10r zal nu perfect in orde zijn als hij terug is maar ik ben er nu al een beetje klaar mee:P
 
Heeft iemand een adresje voor vaste wielbussen voor een 2010/2011 model? Ik heb een setje extra wielen gescoord voor het circuit maar daar zaten de wielbussen niet bij en m'n huidige wielen hebben vaste bussen
 
Ik heb toevallig al een rs 250 gehad lang geleden rijd erg leuk ja maar kon meer sleutelen dan rijden ermee dus heb die niet lang gehouden.
Achteraf gezien dom want nu zijn die dingen enorm veel geld waard.
Vandaag al wat onderdelen van de zx10r verkocht twv +- 1800€ als de motor verkocht is heb ik wss budget voor een 765rs maar hou het liever simpel en goedkoop in vervolg.
Is ook zonde op circuit zo een dure nieuwe motor dan rijd ik liever wat meer dagen of op mooiere circuits ipv met een nieuwe motor te rijden en op men geld te moeten zitten haha.
Ben wel al wat aan rondsnuffelen naar info/onderdelen wat er allemaal te koop staat.
passen rearsets van een 2012+ ook op de eerste wat is het verschil dat die zoiezo hoger staan waarschijnlijk ivm hogere zithoogte/subframe of ook ander schakel mechanisme/positie van schakelstang?
Ga de standaart rearsets zoiezo vervangen ofwel door daytona oem rearsets of andere aftermarkets voor meer grondspeling + feit dat ik de rearsets spuuglelijk vind met al dat dat chroom.
Velgen van een recenter model passen die ook zijn ook een stuk mooier en lichter waarschijnlijk?

staan 2 streets online waar ik in geinteresseerd ben maar heb nog geen contact opgenomen wacht nog een beetje af hoe het uitdraait met mijn motor staat nog altijd niet te koop al vermoed ik dat er zeker genoeg interesse zal zijn.
 
Ik heb toevallig al een rs 250 gehad lang geleden rijd erg leuk ja maar kon meer sleutelen dan rijden ermee dus heb die niet lang gehouden.
Achteraf gezien dom want nu zijn die dingen enorm veel geld waard.
Vandaag al wat onderdelen van de zx10r verkocht twv +- 1800€ als de motor verkocht is heb ik wss budget voor een 765rs maar hou het liever simpel en goedkoop in vervolg.
Is ook zonde op circuit zo een dure nieuwe motor dan rijd ik liever wat meer dagen of op mooiere circuits ipv met een nieuwe motor te rijden en op men geld te moeten zitten haha.
Ben wel al wat aan rondsnuffelen naar info/onderdelen wat er allemaal te koop staat.
passen rearsets van een 2012+ ook op de eerste wat is het verschil dat die zoiezo hoger staan waarschijnlijk ivm hogere zithoogte/subframe of ook ander schakel mechanisme/positie van schakelstang?
Ga de standaart rearsets zoiezo vervangen ofwel door daytona oem rearsets of andere aftermarkets voor meer grondspeling + feit dat ik de rearsets spuuglelijk vind met al dat dat chroom.
Velgen van een recenter model passen die ook zijn ook een stuk mooier en lichter waarschijnlijk?

staan 2 streets online waar ik in geinteresseerd ben maar heb nog geen contact opgenomen wacht nog een beetje af hoe het uitdraait met mijn motor staat nog altijd niet te koop al vermoed ik dat er zeker genoeg interesse zal zijn.
Op zich is zo'n street triple super leuk/makkelijk om op te rijden en hij geeft mij in ieder geval veel meer lol op straat dan een supersport. Maar ik ben benieuwd wat je lijstje gaat zijn van delen die je wil aanpassen na je eerste circuitdag ;). Ik had zelf in ieder geval het idee dat alles wat ik wil aanpassen hem juist minder geschikt maakt voor op straat (hardere vering, agressievere remmen, gearing, banden etc), ik heb ook even gespeeld met het idee om 1 motor voor alles te hebben, maar heb dat na 1 dag losgelaten.
 
Het ligt er een beetje aan. Als ik kijk naar wat ik aangepast heb:
- vering, ja wordt hij misschien oncomfortabeler door, maar hoeft niet
- remmen, voor sportief straatgebruik / circuitdag kun je nog een aardige compromis vinden, zoals SBS race sintered of Brembo RC
- banden, met Pirelli Supercorsa's of Bridgestone S22 kom je in de snelle groep nog (net) mee. Maar op dit vlak zou ik persoonlijk wat meer marge willen hebben.
- gearing, in mijn optiek niet nodig, voor Zolder is stock net iets te lang, voor Zandvoort redelijk spot on, voor Assen misschien iets te kort

Daarnaast was mijn grootste frustratie het verwijderen en weer terug plaatsen van de straatonderdelen (spiegels, nummerplaat, etc - je kunt ver gaan).
 
Ik ben op zoek naar een werkplaatshandboek of in ieder geval een elektrisch schema van de Street Triple 765 (RS) (2020)->
Wij kan me helpen?
 
Goedendag,

Ik heb enkele weken geleden een street triple r gekocht van 2012.
Super motor , heb in de laatste weken al meer gereden als in 2020 met mn fireblade.

Echter zit er best een vervelende hik tussen 4500-5500 rpm bij rustig of op een vaste snelheid rijden.
Net of het gas een heel abrupt een klein beetje dicht/open gaat.
Ketting staat strak kan verder mechanisch niets zien.

Mensen hier ervaring mee?

Had wel een paar ideen
-Er zitten arrows pijpen op, mogelijk niet juiste tune?
-Die klep in de uitlaat? kan vast gaan zitten?
-Lees op google iets met tps sensor?
 
Volgens mij zit er geen klep in de uitlaat, je kan bij een triumph dealer laten nakijken of er wel een Arrow mapping geladen is.
 
Goedendag,

Ik heb enkele weken geleden een street triple r gekocht van 2012.
Super motor , heb in de laatste weken al meer gereden als in 2020 met mn fireblade.

Echter zit er best een vervelende hik tussen 4500-5500 rpm bij rustig of op een vaste snelheid rijden.
Net of het gas een heel abrupt een klein beetje dicht/open gaat.
Ketting staat strak kan verder mechanisch niets zien.

Mensen hier ervaring mee?

Had wel een paar ideen
-Er zitten arrows pijpen op, mogelijk niet juiste tune?
-Die klep in de uitlaat? kan vast gaan zitten?
-Lees op google iets met tps sensor?
Allereerst het zijn Arrow pijpen (zonder s) zo staat het er ook op.
De Daytona heeft en klep in de uitlaat, de Street Triple niet.
Zoals gezegd, naar de dealer en kijken of de juiste tune erin zit, of zelf doen met TuneEcu.
Maar ik ben bang dat het niet de tune is. Ik heb in het verleden met TuneEcu verschillende (Triumph) mappings gebruikt, maar hikken deed mijn Street nooit.
Op TuneEcu staat hoe jezelf de TPS sensor kunt resetten. Iets van 3x op stationair op temperatuur laten komen zonder aan het gas te komen.
 
ORRY arrow pijpen zonder S :)

Maar wel antwoorden waar ik wat mee kan.
Tune ecu had ik naar gekeken, tegenwoordig app op telefoon?, enkel is lees ik in de Android app store veel negatieve ervaringen laatste tijd over chrashes etc.
Zal eens in de kast kijken of nog een triumph compatible eobd stekker heb.

tps inleren kan ook zonder kabel ?
 
Voor mij is het enkel circuit dus ombouwen geen punt...
Mijn plan 675r kopen eerste gen en dan om mee te beginnen gewoon standaart vering/remmen rijden.
Ombouw circuit gewoon verlichting/spiegels eraf en zoiets in plaats van de koplampen monteren
Rearsets zoeken van een daytona of als ik een interessante 2dehands set vind aftermarket verstelbaar om wat meer grondspeling te hebben.
Dan nog lithium batterij goede remblokjes/verse remvloeistof 1050 gashendel wat extra bescherming voor eventuele valpartijen en als hij me heel erg goed bevalt kan ik later nog meer geld ertegen aan gooien kwa vering/rem upgrades en plakkerige bandjes eventueel 2e set velgen etc.
Dempers ben ik setje 2dehands arrows tegengekomen maar vind 450 nog vrij prijzig.... voor 610 heb ik niewe set carbon sc project dempers.
Ik hoop morgen een street te gaan bekijken en als hij me bevalt en we kunnen een goeie prijs overeen komen dan ga ik het gewoon proberen.
 
ORRY arrow pijpen zonder S :)

Maar wel antwoorden waar ik wat mee kan.
Tune ecu had ik naar gekeken, tegenwoordig app op telefoon?, enkel is lees ik in de Android app store veel negatieve ervaringen laatste tijd over chrashes etc.
Zal eens in de kast kijken of nog een triumph compatible eobd stekker heb.

tps inleren kan ook zonder kabel ?
Je moet de Windows versie met OBD2 kabel voor jouw ST hebben. Bluetooth is voor 2013->

For the Reset adaption, if required, you have two options, example of Triumph Keihin ECU:
These two options are not applicable for the Sagem models.
- The 12 minutes tune:
1. Ensure the transmission is in neutral.
2. Ensure the ECM has no stored faults (DTCs).
3. WITHOUT TOUCHING THE THROTTLE, start the engine and allow it to warm up to 90°C .
4. Leave the engine to idle for a further 12 minutes. Now have fun.
 
Vandaag even langs hyperpro geweest om te kijken of het aan mij ligt of dat mijn street triple wel super zacht geveerd is. Ik heb een tijdje niet veel gereden, dus ik wist het niet meer zeker. Ik wist wel dat de balhoofdlagers al een beetje op waren.

Lang verhaal kort. De motor is vermoedelijk een beetje verlaagd en afgesteld op een persoon van een kilo of 50 oid. Dus het feit dat ik hem niet toppie vind veren klopte idd gezien ik toch echt bijna 100 weeg met bepakking. Gelijk een paar oplossingen besproken waarbij ik toch weer voor een streetbox heb gekozen. Nu helaas alleen wachten tot 10 augustus wanneer hij tijd heeft :(

Eerlijk is eerlijk, de vorige 2 motoren kwamen ook zoveel beter weg bij Bas vandaan dat het elke euro waard was.
 

Bijlagen

  • l_hyperpro_streetbox_v03.jpg
    l_hyperpro_streetbox_v03.jpg
    47 KB · Weergaven: 5
Net gebeld met de eigenaar van street die ik morgen wou gaan bekijken misschien zal hij hem niet meer verkopen omdat de motor die hij op oog had verkocht is...
Voor de rest staat er heel weing te koop wat me interesseert ofwel veel te duur +6k voor een motor die nieuw max 9 kostte van +10j oud is toch overdreven ...
Er staat nog een grijze r die ik wel wil maar dan in duitsland 4300 € met 33 000km .
Denk moest ik gaan met cash ik die wel voor 4 heb.
De afstand is voor mij niet echt een probleem net over de grens maar het papierwerk enz om motor te kopen/invoeren komt wss weer een hele rompslomp bij en men duits is lang niet alles.
 
Vandaag even langs hyperpro geweest om te kijken of het aan mij ligt of dat mijn street triple wel super zacht geveerd is. Ik heb een tijdje niet veel gereden, dus ik wist het niet meer zeker. Ik wist wel dat de balhoofdlagers al een beetje op waren.

Lang verhaal kort. De motor is vermoedelijk een beetje verlaagd en afgesteld op een persoon van een kilo of 50 oid. Dus het feit dat ik hem niet toppie vind veren klopte idd gezien ik toch echt bijna 100 weeg met bepakking. Gelijk een paar oplossingen besproken waarbij ik toch weer voor een streetbox heb gekozen. Nu helaas alleen wachten tot 10 augustus wanneer hij tijd heeft :(

Eerlijk is eerlijk, de vorige 2 motoren kwamen ook zoveel beter weg bij Bas vandaan dat het elke euro waard was.
Mijn Street is ook bij Bas geweest, echt een betere motor mee terug gekregen :)
 
LSL dragbar gemonteerd.

Daarnaast ook aan het klooien geweest met de montage van een Racetorx schakeldingetje. Bleek dat de diameter te nauw was, ik dacht dat ik het kon proberen om hem er voorzichtig op te tikken via een dop 14 maar hij bleef klemmen, uiteindelijk zit ie nu muurvast en moet ik op zoek naar een kleine poelietrekker om heb weer los te halen.

De service van racetorx is wel goed, ff een paar Whatsapp-berichtjes heen en weer gestuurd en ik krijg een nieuwe toegestuurd (schijnbaar een bekend probleem?).
 

Bijlagen

  • SmartSelect_20210626-204009_Gallery.jpg
    SmartSelect_20210626-204009_Gallery.jpg
    115,4 KB · Weergaven: 44
  • SmartSelect_20210626-203946_Gallery.jpg
    SmartSelect_20210626-203946_Gallery.jpg
    157,8 KB · Weergaven: 44
  • IMG-20210626-WA0000.jpeg
    IMG-20210626-WA0000.jpeg
    158,7 KB · Weergaven: 43
Terug
Bovenaan Onderaan