Triumph Street Triple topic deel 24

Ik heb ook een racetorx support, beetje lagervet erop en hij schoof er zo op.
James is inderdaad top. Ik had die van mij rond Brexit besteld en door een samenloop van omstandigheden had het ding toen net niet de juiste papieren en ging hij terug naar de UK. Meteen weer een nieuwe toegestuurd gekregen.
 
Wat is er verandert op een 2012 met die andere koplamen ivm 2010 street 675 andere euro norm meer katalysator in uitlaat iets aan versnellingsbak/motor update of is dit pas vanaf het model met de low mount uitlaat?
Zie net een 675 basis model maar die wel omgebouwd is met daytona voorvork/schokdemper die al voorzien is van mooie dempertjes 2012 model.
Het r aanbod is erg magertjes jammer genoeg en deze lijkt interessant kwa opties en bj km stand/prijs
 
Ok de originele vering zit ook bij de motor is kwa prijs iets duurder dan ik eigenlijk wou uitgeven maar als ik kijk dat hij 2j jonger is de helft minder kms ivm andere die ik op oog heb meer opties en al arrow dempers dan is hij meerprijs wel waard enkel nog ander rem schakelsetje en flyscreen erop en is klaar om te beginnen.
Ik zag 106pk dacht dat de eerste 108 waren daarmee dat ik dacht aan mss strengere euro norm extra kat ofzo.
 
Wat is er verandert op een 2012 met die andere koplamen ivm 2010 street 675 andere euro norm meer katalysator in uitlaat iets aan versnellingsbak/motor update of is dit pas vanaf het model met de low mount uitlaat?
Zie net een 675 basis model maar die wel omgebouwd is met daytona voorvork/schokdemper die al voorzien is van mooie dempertjes 2012 model.
Het r aanbod is erg magertjes jammer genoeg en deze lijkt interessant kwa opties en bj km stand/prijs

Het lijkt allemaal op elkaar de ST/STR/Daytona. Maar er zit wel degelijk verschillen in. Voor op straat niet zo snel merkbaar en ook niet direct nodig, maar wel nodig op het circuit. ST en STR zit verschil in balhoofdhoek van halve graad. Dat lijkt niks, maar over 70cm (ongeveer de lengte van de voorvork) maakt dat echt uit. De STR stuurt hierdoor makkelijker in dan de ST. Hierbij komt ook nog eens dat de voorvork van de Daytona 11mm korter is dan die van de STR. Wat je dan gaat inleveren is rijhoogte die je echt nodig bent. Daarbij komt nog eens dat de lengte van de shock langer is dan de STR shock. Dus komt ie nog meer op de neus te staan. Aantal dingen zijn te compenseren, maar je komt gauw aan je limiet.

Mijn tip, ga voor een originele R, liefst 11-12.

Verder, het vermogen op wiki, de ene is 108pk, de andere 106bhp (Engelse variant, scheelt een klein beetje)

09-12 STR blokken zijn heel mooi te tunen voor het circuit. Nog minimale emissie eisen en te tunen via de ECU zonderbare je powercommander oid nodig bent. Je moet intern nog wel een aantal dingen aanpakken om h’m echt betrouwbaar te maken. Heb met mijn aanpassingen het blok betrouwbaar op 123pk op het achterwiel gekregen en daarmee reed ik een 1:51 op Assen met langzame ruskenhoek.

Maar hoe harder je gaat op het circuit, hoe meer je de motor moet aanpassen, hoe beroerder de motor rijdt op straat. Het gaat altijd een compromis worden.
 
123pk !? Dacht dat ze standaard maar een 100 pktjes op het wiel zetten of zelf nog niet.
Heb deze een bericht gestuurd lijjt me wel een goede kwa prijs en staat hier niet zo ver van.
 
Belde vandaag iemand me op van zoekertje onmiddellijk gaan kijken en de eerste de beste gekocht haha.
Testritje gedaan is zeker niet in showroom staat en moeten asap andere banden op maar voor 3500 en dikke 30 000km denk ik geen slechte koop.
Heb nu wel wat budget voor upgrades zal al onmiddellijk setje rearsets en remblokken bestellen en set banden.
En als alles op tijd binnen is test ik hem volgend weekend al op circuit.
Zal beginnen op Rosso Corsa 2 denk ik geen gedoe met bandenwarmers langzaam opbouwen.
 
ORRY arrow pijpen zonder S :)

Maar wel antwoorden waar ik wat mee kan.
Tune ecu had ik naar gekeken, tegenwoordig app op telefoon?, enkel is lees ik in de Android app store veel negatieve ervaringen laatste tijd over chrashes etc.
Zal eens in de kast kijken of nog een triumph compatible eobd stekker heb.

tps inleren kan ook zonder kabel ?
PB even, heb de laatste TuneECU laptop versie wel op de harde schijf staan, dus kan hem sturen. Uitleg TuneECU hoe of wat hier (voor DummieS )
 
Foto's van de street zoals ik hem opgehaald heb ondertussen al spiegels eraf en de knippers en plaathouder.
Ook gashendel bekeken volgens mij zit er al grotere op want spelling staat helemaal op max aan de hendel en kwa diameter is hij gelijk met men zx10 gashendel anders als die groter was had ik die er ingedaan haha.
Ook eens vlug met een doekje over gegaan moet nog eens grondig gewassen worden maar geen tijd voor.
 

Bijlagen

  • IMG_20210628_063750_3.jpg
    IMG_20210628_063750_3.jpg
    184,6 KB · Weergaven: 48
  • IMG_20210628_063823_3.jpg
    IMG_20210628_063823_3.jpg
    293 KB · Weergaven: 50
  • IMG_20210628_063809_2.jpg
    IMG_20210628_063809_2.jpg
    312,1 KB · Weergaven: 49
Werkt zo schakel hulp nou echt? Voor op straat?

Ik heb soms dat die niet lekker schakeld van 1 naar 2 als ik hem vol open trek in de toeren. Gooi en overschakel. Dan is het 3/10 keer in zijn vrij
 
Foto's van de street zoals ik hem opgehaald heb ondertussen al spiegels eraf en de knippers en plaathouder.
Ook gashendel bekeken volgens mij zit er al grotere op want spelling staat helemaal op max aan de hendel en kwa diameter is hij gelijk met men zx10 gashendel anders als die groter was had ik die er ingedaan haha.
Ook eens vlug met een doekje over gegaan moet nog eens grondig gewassen worden maar geen tijd voor.
Mooi ding! Laat je de bellypan er op zitten?
 
Mooi ding! Laat je de bellypan er op zitten?
Ik wil eventueel bellypan wegdoen al was ik dat niet direct van plan.
Eigenlijk is alles te koop behalve de tank en 2 kuupdeeltjes voor de kont.
Close up van krasje in flyscreen.
Voor de rest is hij kwa lak in goede staat de tank heeft 2 grote krassen lijkt wel vandalisme aan elke kant bij triumph logo.
Spatbord en deeltjes aan kont perfect.
 

Bijlagen

  • IMG_20210628_063901_8.jpg
    IMG_20210628_063901_8.jpg
    196,7 KB · Weergaven: 18
  • IMG_20210628_063910_6.jpg
    IMG_20210628_063910_6.jpg
    143,5 KB · Weergaven: 16
Ik wil eventueel bellypan wegdoen al was ik dat niet direct van plan.
Eigenlijk is alles te koop behalve de tank en 2 kuupdeeltjes voor de kont.
Close up van krasje in flyscreen.
Voor de rest is hij kwa lak in goede staat de tank heeft 2 grote krassen lijkt wel vandalisme aan elke kant bij triumph logo.
Spatbord en deeltjes aan kont perfect.
Mocht je hem weg willen doen, hoor ik graag wat je ervoor wilt hebben :)
 
Ik ben bezig om m’n knipperlichten te vervangen. Vorige eigenaar had van die Audi-stijl knippers gemonteerd maar die zijn bijzonder slecht zichtbaar. Bij het checken van het relais kwam ik een kabel tegen die niet aangesloten is. Is netjes ‘afgedopt’.
Heeft iemand een idee waar die voor is, puur uit nieuwsgierigheid. Om iets uit te lezen? Ik kom hem in het werkplaatshandboek niet direct tegen.
 

Bijlagen

  • A7AE4B04-4018-4541-8C18-87F6DEA641F3.jpeg
    A7AE4B04-4018-4541-8C18-87F6DEA641F3.jpeg
    136,7 KB · Weergaven: 30
Ik ben bezig om m’n knipperlichten te vervangen. Vorige eigenaar had van die Audi-stijl knippers gemonteerd maar die zijn bijzonder slecht zichtbaar. Bij het checken van het relais kwam ik een kabel tegen die niet aangesloten is. Is netjes ‘afgedopt’.
Heeft iemand een idee waar die voor is, puur uit nieuwsgierigheid. Om iets uit te lezen? Ik kom hem in het werkplaatshandboek niet direct tegen.

Volgensmij is dat de connector voor je quickshifter, bij de mijne kwam er zo'n dop af in ieder geval
 
  • Leuk
Waarderingen: EW33
Ik ben bezig om m’n knipperlichten te vervangen. Vorige eigenaar had van die Audi-stijl knippers gemonteerd maar die zijn bijzonder slecht zichtbaar. Bij het checken van het relais kwam ik een kabel tegen die niet aangesloten is. Is netjes ‘afgedopt’.
Heeft iemand een idee waar die voor is, puur uit nieuwsgierigheid. Om iets uit te lezen? Ik kom hem in het werkplaatshandboek niet direct tegen.
dat is de voorbereiding voor de quickshifter.
 
  • Leuk
Waarderingen: EW33
Terug
Bovenaan Onderaan