Triumph Street Triple topic deel 24

Ik vond de 765 ook een stuk scherper sturen, vering is op een hoger niveau en de banden zouden ook een groot verschil gemaakt hebben. Remmerij is echt over de top maar wel fijn voor mocht je ooit een noodstop moeten maken. Vermogen is iets meer en voelt minder vlak aan en er zit een mini eindschot in. Inlaat geluid vond ik iets minder aanwezig dan op de 675 wat dan wel weer jammer is.
 
Misschien ligt het aan mij maar ik vind de 765 niet veel sneller dan de 675 ondanks extra 90cc en +15pk quickshifter etc.

Al meerdere circuitdagen naast/achter 765rs rijders gezeten en echt uitlopen doen ze niet bij mij op men oud hok van 2009.

Inhalen op vermogen zal wel zeker niet lukken met men 675 maar ze nemen zeker geen grote afstand van me op die paar 100m.

765 heeft wel lichtere velgen en stuk sportiever rubber gemonteerd van de fabriek wat een groot verschil zal maken kwa gevoel.

Ook de remmen zijn supergoed maar dat is dan ook vooral het gevoel dat die betere remmen geven is niet dat de oude remmen slecht zijn in vergelijking je stopt er net zo snel mee alleen gevoel in hendel is minder strak.

Ook staan de 765 meer op de neus wat nog eens voor extra wendbaarheid zorgt.

Grootste verschil om voor een 765 te kiezen is extra gadgets elektronica modes en qs en mooiere afwerking enz gewoon een meer up to date motor.

Kan wel dat voor straatgebruik de 765 weldegelijk een stuk sneller is in de praktijk in tussen acceleratie door extra Cc en koppel.

Ik wil wel upgraden naar een 765 maar dan alleen naar een 2023+ mss in 2024 een demo of wie weet een 2dehands als ze dan al te vinden zijn.

En niet echt voor extra vermogen alleen omdat ik het een super mooi ding vind😂
 
Een 675 van de eerste generatie ( ronde lichten + 2011/12) had een kortere 1e versnelling + de fuelmap was vanaf 2013 ook aangepast.
De eerste generaties voelen levendiger en reageren sneller (zenuwachtiger ?) op de gashendel. Ze hadden niet meer vermogen, maar ze waren duidelijk meer hooligan (plezanter??? ma ja natuurlijk)
Iets met een progressieve cam aan de trottle bodies, bij de latere 675, waardoor de eerste generatie veel sneller reageert in het eerste deel van de gashendel.
Ik had een 2010 street triple en het viel me inderdaad vaak op , dat als ik overstapte op een andere motor (met vaak meer koppel of vermogen), mijn 2010 675 street triple toch vinniger aanvoelde
 
Laatst bewerkt:
675 is een topfiets! Heb nog een R uit 2017 (dus met betere vering en incl optionele qs e.d.) te koop staan ;)
 
Ik kom me even melden in dit topic, mogelijk dat een van jullie een idee heeft. We hebben voor mijn vriendin namelijk een 2013 Street Triple 675 R gekocht. Vorige week probleemloos mee gereden, geen centje pijn. Nu wou ik hem vanochtend meenemen naar het werk, maar na een paar honderd meter viel de snelheidsmeter naar 0, sprong het ABS lampje samen met het motormanagementlampje aan. Contact uit, contact aan en machine weer gestart. 200 meter kunnen rijden waar alles leek te werken, maar toen gebeurde hetzelfde fenomeen weer. Verder werkt alles, knippers werken, versnellingsindicator werkt, remmen voelen normaal (niet geprobeerd of de ABS er in kwam of niet). Enkel dus de waarschuwingslampjes op het dashboard en een snelheidsmeter die op 0 kmh staat (en de tripmeter loopt dus ook niet op).

Ik lees op het internet verschillende verhalen over ABS sensoren die niet goed zouden zijn of heel gevoelig zouden zijn voor vocht / vuil (en het is op dit moment natuurlijk extreem vochtig). Is dit een algemeen bekend iets waar ik in de tussentijd zelf nog iets simpels aan zou kunnen proberen te doen, of wordt het toch een kwestie van dealer bellen?
 
765 heeft wel lichtere velgen en stuk sportiever rubber gemonteerd van de fabriek wat een groot verschil zal maken kwa gevoel.
De wielen die ik had om mijn 675 van 2013 waren dezelfde als op de 765 RS'en die ik had, en nog steeds dezelfde op het 2023 model.
Ook de benzine tank was van 2013 tem. 2022 dezelfde, de 2023 is nu anders maar helaas met kleinere inhoud. Het achterlicht gaat ook al een eindje mee (ook van 2013 tot...) deze mag ook wel eens een ander design hebben (misschien iets voor 2025 :+).
 
@UTwizard de Street Triples hebben best gevoelige electronica:
- kijk of de kabelboom bij het balhoofd nog intact is, kan doorschuren
- accu nog in goede staat?
- accupolen goed vast?
 
Laatst bewerkt:
Ah, goed punt :) De kabelboom bij het balhoofd heb ik niet bekeken, ik ga nog wel eens kijken of ik daar beschadigde kabels zie.

De accu heeft aan de Optimate gehangen en die was heel snel weer groen, dus daar verwacht ik het probleem niet per se. Dan had ik namelijk ook startproblemen verwacht, zwakke koplampen, etc, dat heeft de machine allemaal niet. Accupolen heb ik voor de zekerheid al nagelopen, die zitten goed vast.

Bedankt voor de tips, ik laat het weten als ik iets verder ben :)
 
Na een lange tocht door flinke regen ging bij mij ook een ongewenst lampje aan op het dashboard. Dit bleek later oxidatie in een stekker te zijn. De monteur had er een vergrootglas bij nodig om het te vinden.
 
Ik ben momenteel bezig met het aanschaffen van een Street Triple RS 765 uit 2017. Weet iemand toevallig de afmeting van het stuur hiervan? Wil weten of het door m'n schuurdeur past haha.
 
Ik ben momenteel bezig met het aanschaffen van een Street Triple RS 765 uit 2017. Weet iemand toevallig de afmeting van het stuur hiervan? Wil weten of het door m'n schuurdeur past haha.

Standaard deur afmeting? Dan past dat, niet beide kanten in 1x maar als je bijv eerst links doet, stukje naar voren en de motor opzij leunen, dan past de rechter kant ook. Stuur van een Street is sowieso al best smal vergeleken met andere naked bikes. De 2023 Street is zelfs 12mm breder geworden volgens mij.
 
Ik heb zojuist mijn olie & filter vervangen.
Klein vraagje over het filter, moet je deze handvast zetten of echt helemaal vast draaien?.. ik heb gemerkt dat het rubbertje op het filter best dun is vergeleken met een auto oliefilter wat een plat rubber heeft en logisch is dat deze handvast gezet moet worden anders maak je het rubber kapot of krijg je hem er heel moeilijk eraf.
 
Ik draai m met de hand gewoon goed hard aan. Niet gaan aandraaien met de filtersleutel.


edit: wel de oring smeren met motorolie voor montage
 
Oke bedankt dan heb ik het goed gedaan. althans iets vaster als handvast vanwege de glibberigheid even een snokje extra gegeven met de sleutel.

Ja o ring was al pre-gesmeerd (hyflo filter) maar toch nog extra olie erop gedaan.
Olie wat er uit kwam zag er overigens heeel goed uit daar was ik wel blij mee. Weet nu weer exact wanneer dit weer nodig zal zijn.. waarschijnlijk hou ik de 5000 km aan of elke winter
 

Niet zo overdrijven 🤣

Volgende keer gewoon origineel filtertje halen man. Heb je zon knappe fiets ga je kutten met imitatiezooi... :+
Volgens mij is Hiflofilter een van de beste filter makers van de wereld (zoek het maar eens op), ze komen zelfs beter uit de test dan een K&N of een mann filter, ze maken filters voor de meeste fabrikanten maar die plakken dan hun stempel erop en vragen het 3 dubbele
 
Even snel opgezocht, een origineel filter is 11euro, hiflo is 8euro bij de eerste de beste webshop, dus wie overdrijft er hier nou precies :+
 
Wist ik echt niet dat er maar 3€ verschil in zat 😱 komt waarschijnlijk door mijn ervaring met autoonderdelen, sindsdien bestel ik alles online en scheelde altijd een vermogen en nooit problemen gehad
 
Mijn ervaring is uit de motorfietsonderdelen, en dat origineel daar bij vaak verreweg het beste is.
 
Standaard deur afmeting? Dan past dat, niet beide kanten in 1x maar als je bijv eerst links doet, stukje naar voren en de motor opzij leunen, dan past de rechter kant ook. Stuur van een Street is sowieso al best smal vergeleken met andere naked bikes. De 2023 Street is zelfs 12mm breder geworden volgens mij.
Daarom heb ik een speed stuur van een RS uit 2018 gekocht. Die is als het goed is iets breder en lager, mooi winterprojectje!
 
Ik gebruik al jaren hiflo filters op al men motoren Suzuki kawa triumph nooit geen problemen...
En is niet uit gierigheid want er gaat bij mij om de max 800-1000 km weer verse motul 300v in.
Doe ook handvast en dan 1/4 draai met de sleutel ofzo de ene zen handvast is de andere niet en ik ga er maar vanuit dat ik geen super sterke of grote handen heb.
 
Daarom heb ik een speed stuur van een RS uit 2018 gekocht. Die is als het goed is iets breder en lager, mooi winterprojectje!
Ik heb een stuur van een speed triple 1200 kunnen kopen voor mijne had ook gehoopt dat deze lager was.

De bend is identiek naast het origineel alleen ietsje breder en een heel irritant systeem om stuurgewichten te plaatsen.

Maar is wel mooi in het zwart :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan