Triumph Street Triple topic deel 24

Origineel Triumph nummer is : A9600446. Ik kan hem alleen hier vinden, dichter bij huis lijkt hij uitverkocht.
Duur grapje voor een buisje die de vorige eigenaar waarschijnlijk nog ergens in de garage heeft liggen.
Ik heb zojuist helaas het bericht ontvangen dat ze hem op die Franse website ook niet meer voorradig hebben, met als uitleg dat hij niet meer wordt gemaakt door Arrow. Dus de zoektocht gaat helaas verder... Wellicht dat bij DB-killer - Pajic een custom versie laten maken de uitkomst is, of een originele demper ergens op de kop tikken. Maar die laatste optie probeer ik zo lang mogelijk uit te stellen omdat ik de looks van de Arrow uitlaat echt stukken mooier vind!

Ik heb hem zelf nog niet binnen dus ik kan het je nog niet uit eigen ervaring vertellen, maar van wat ik online gelezen heb is het verschil in geluid niet heel groot.

Je zal vast een paar tienden van een pk verliezen maar daar gaan we niks van merken denk ik ;)
Heb jij dit bericht ook ontvangen @Sander97 ?
 
Ik heb zojuist helaas het bericht ontvangen dat ze hem op die Franse website ook niet meer voorradig hebben, met als uitleg dat hij niet meer wordt gemaakt door Arrow. Dus de zoektocht gaat helaas verder... Wellicht dat bij DB-killer - Pajic een custom versie laten maken de uitkomst is, of een originele demper ergens op de kop tikken. Maar die laatste optie probeer ik zo lang mogelijk uit te stellen omdat ik de looks van de Arrow uitlaat echt stukken mooier vind!


Heb jij dit bericht ook ontvangen @Sander97 ?
Jup helaas hetzelfde verhaal bij mij. Kut.

Is er hier toevallig iemand die zo'n db killer heeft liggen en een paar maten kan opnemen? Misschien kan ik dan zelf iets in elkaar bakken.
 
Ik heb een windscherm gemonteerd op mn Striple... Ja verklaar me maar gek maar wilde even meemaken of het echt wat uitmaakt als je met 120 op de snelweg rijdt en ja het maakt zeker wat uit.. alleen de uitwerking is anders gegaan als wat ik in mn hoofd had..
Ik wilde het scherm achteraf wat lager hebben en dan vastmaken aan het originele scherm maar die draait natuurlijk niet mee met het stuur8)7

Windscherm zit nu een iets hoger als wat ik voor ogen had, maar kan er mooi overheen kijken dat wel, hij kan wel lager over het originele schermpje maar dan kan ik onderin het scherm geen extra vaste punten maken.. maar moet zeggen het werkt echt goed

maar mischien haal ik hem wel helemaal weg.

Heb ook cruisecontrol gemonteerd, deze zijn van metaal en zitten stevig vast en het werkt echt heel goed.
 


Ik heb een windscherm gemonteerd op mn Striple... Ja verklaar me maar gek maar wilde even meemaken of het echt wat uitmaakt als je met 120 op de snelweg rijdt en ja het maakt zeker wat uit.. alleen de uitwerking is anders gegaan als wat ik in mn hoofd had..
Ik wilde het scherm achteraf wat lager hebben en dan vastmaken aan het originele scherm maar die draait natuurlijk niet mee met het stuur8)7

Windscherm zit nu een iets hoger als wat ik voor ogen had, maar kan er mooi overheen kijken dat wel, hij kan wel lager over het originele schermpje maar dan kan ik onderin het scherm geen extra vaste punten maken.. maar moet zeggen het werkt echt goed

maar mischien haal ik hem wel helemaal weg.

Heb ook cruisecontrol gemonteerd, deze zijn van metaal en zitten stevig vast en het werkt echt heel goed.
Ik heb het windscherm van de Tiger 800 gemonteerd.
Heb zelf de bevestigingen gemaakt en het is verstelbaar wat schuinte betreft.
 
Jup helaas hetzelfde verhaal bij mij. Kut.

Is er hier toevallig iemand die zo'n db killer heeft liggen en een paar maten kan opnemen? Misschien kan ik dan zelf iets in elkaar bakken.
Ik heb er een in m'n uitlaat zitten, maar heb op het moment niet de mogelijkheid om te kijken helaas. Moet even de knie weer wat flexibeler krijgen
 
Ik kan de dB killer op dit moment ook niet opmeten. Heb dinsdag een nieuwe heup gekregen en ben niet zo flexibel momenteel :X
 
Past dat?
Van oudere Daytona’s weet ik dat de offset anders is dan bij Street Triples uit hetzelfde jaar.
Wel mooie clipons, precies tussen (te) lage originele en verhoogde “toer” clipons in qua hoogte.
2e x reageren vandaag de 38mm sleutel gaan halen want die had ik niet...

Je hebt gelijk wat offset betreft een Daytona vork staat steiler in het frame dan een street triple!

Wil ik het doen passen zou ik dus ook het onderste t stuk nodig hebben van een Daytona.

Maar ik vind dat teveel gedoe en ben bang van een te grote wijziging in geometrie.(de motor rijd nu goed).

Dus ga helaas de originele kroonplaat houden en daar de stuurklemmen van demonteren.
 
2e x reageren vandaag de 38mm sleutel gaan halen want die had ik niet...

Je hebt gelijk wat offset betreft een Daytona vork staat steiler in het frame dan een street triple!

Wil ik het doen passen zou ik dus ook het onderste t stuk nodig hebben van een Daytona.

Maar ik vind dat teveel gedoe en ben bang van een te grote wijziging in geometrie.(de motor rijd nu goed).

Dus ga helaas de originele kroonplaat houden en daar de stuurklemmen van demonteren.
Oi, okee.
succes!
 
De pers is op het moment in spanje de nieuwe Striple aan het testen, Hier staan wel wat leuke impressies

*post met een beetje pijn in het hart en met tegenzin instagram/tiktok-meuk




 
Ik denk dat ik dan voor nu dan maar de originele pijp eronder hang.
Sterkte met je herstel!

Volgens mij heb ik de db-killer onder mn buddy los zitten, help me herinneren dat ik morgen (zondag of maandag) even voor je kijk! (mag via PM). Als je een Arrow uitlaat hebt heb je waarschijnlijk ook de mapping, dan kan je niet zomaar de originele terug plaatsen. Ik vind zelf het geluid zonder killer best meevallen eerlijk gezegd.
 
Ik heb het windscherm van de Tiger 800 gemonteerd.
Heb zelf de bevestigingen gemaakt en het is verstelbaar wat schuinte betreft.
Hartstikke bedankt voor de tip en afbeelding, denk dat dit hem ook gaat worden ziet er zeker goed uit 👍
Gaat het toevallig om deze scherm?
 
Ik zag op facebook een volledig systeem met SC project low mount demper voor €400 misschien iemand die hier interesse voor heeft?
 

Bijlagen

  • Screenshot_2023-02-26-07-49-37-11_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg
    Screenshot_2023-02-26-07-49-37-11_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg
    84,9 KB · Weergaven: 41
Jup helaas hetzelfde verhaal bij mij. Kut.

Is er hier toevallig iemand die zo'n db killer heeft liggen en een paar maten kan opnemen? Misschien kan ik dan zelf iets in elkaar bakken.
je bedoelt van deze dempers?
i-K2nJfth-X2.jpg


dus deze jongen:
i-qNq4R5v-X2.jpg


zo ja, en het is nog nodig, kan ik vanavond wel even wat maten opnemen voor je, haal ik er 1tje uit bij de motor van het vrouwtje.
Laat maar even weten!
 
je bedoelt van deze dempers?
i-K2nJfth-X2.jpg


dus deze jongen:
i-qNq4R5v-X2.jpg


zo ja, en het is nog nodig, kan ik vanavond wel even wat maten opnemen voor je, haal ik er 1tje uit bij de motor van het vrouwtje.
Laat maar even weten!
Helaas niet deze, ik bedoel de pijp die er vanaf 2014 onder zit, die onderlangse enkele demper.

Toch bedankt voor het aanbod!
 
Heb je de achterkant van de ketting ook gepoetst? :+


en wanneer ga je die tenenvanger zwart poedercoaten? :+
 
De pers is op het moment in spanje de nieuwe Striple aan het testen, Hier staan wel wat leuke impressies

*post met een beetje pijn in het hart en met tegenzin instagram/tiktok-meuk




Inmiddels heb ik behoorlijk wat video's gekeken. Niet dat ik veel waarde er aan hecht maar ik krijg er wel veel zin in om een dagje de nieuwe street te huren om te testen. Ik vond de vorige gen. wat tammetjes qua koppel onderin de toeren, ik begreep dat de versnellingen korter zijn van deze gen. Op papier ziet het er ook beter uit. Ik ben erg benieuwd!
 
Ja die van 44Teeth is leuk. Betere gearing en dat ga je echt merken. Vooral in het tweede deel van het filmpje is hij enthousaist. Maar na de 1e sessie zei hij al "on the right track it can give a Tuono a run for its money". :9~:]
 
Eigenlijk in alle reviews is iedereen het ook eens over 1 ding: De vering moet je goed afstellen, vooral op het circuit maakt het een wereld van verschil.

Ik heb er zelf met m'n 2013 nooit iets aan gedaan -ook in het kader van: ik weet niet beter-, maar daar moet ik binnenkort toch eens goed werk van maken. Zelf eerst eens in verdiepen en eventueel de boel eens af laten stellen op mijn gewicht/rijstijl bij HK of zo
 
Vering is goed zelf te doen hoor, er staat een mooi topic hier op MF.
Kort door de bocht: Als je er op zit 1/3e van je veerweg ingeveerd, voor je demping instellingen staat er een goede richtlijn in het boekje van de motor.
En mocht je dingen veranderen, houd het bij en verander 1 ding per keer :)
(uiteraard afstellen met warme vering en je motorkleding aan)

Grootste fout is alles te hard zetten, dat werkt (soms) op circuit maar niet op straat.
Zet ook even je banden op druk anders kan je er nog niks aan 'voelen'.
 
Terug
Bovenaan Onderaan